Guest Mara

Vinkkiä?

114 viestiä aiheessa

Eli kertokaa että mitä asetuksia mun pitäis muuttaa että saisin mahdollisimman tarkan ja aidon mun simusta?

Miten sahalaita pois?

Mun kone on:

Seleron 2

2,4MHz

Radeon 9800

En tiedä onko ihan oikein kirjoitettuja mutta olisiko noista apua tuossa...?

edit/Juha: Ei silti tartte huutaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ensinnäkin pistät näytönohjaimen Anti Aliasing:n arvoon 2x tai 4x ja otat pois simun AA:n. Sulla voi olla noi asetukset melkein täysillä. Kokeile eri vaihtoehtoja ja katso mikä on paras. Muista että yritä pitää se Mip Mapping 4:ssa ettet tuu sitten kysyy miksi simu välkkyy..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näytönohjaimen asetuksista laita anti-aliasingiä päälle niin sahalaidat lähtevät ainakin osittain pois.

Sitten muuta pelin asetuksista koneellesi parhaiten sopivat asetukset. Joku samalla konekokoonpanolla voi laittaa screenshottia asiasta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Celeron 2.4ghz kans mutta Radeon 9600 ja tämmösiä kuvia saa:

[ Attachment removed / expired ]

Jesse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no nyt muokkasin ja tälläisiä aikaan saannoksia.....

Nyt on parempi suuri KIITOS!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinka?

Kerro ihmeessä!

Laitat vaan asetuksia korkeemmalle.. Ainii, pistä näytönohjaimen asetuksista Antriscopic Filtering 2x tai 4x.. Katos noita minun kuvia ja vertaa sinun omiin. Minulla on vielä huonompi näytönohjain ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinka?

Kerro ihmeessä!

Päälähtökohta on se, että näyttiksen asetukset on sellaiset, että se sahalaitaisuus häviää. Sitten toinen FS:n omat asetukset vaikuttavat myös, tosin enemmän maisemaan kuin koneeseen. Itseni mielestä hieno maisema täydentää hienoa konetta. Eli täysille vaan maisema asetukset Display asetuksista ja jos ei pyöri kunnolla, niin löysää vähän jotain asetuksia ja kokeile uudestaan.

Niin ja muistuksena, että sitä mipmappia fs:ssä ei kannata laittaa 4:sta ylemmäksi.

Sitten kun noi on kunnossa, niin pitää ottaa itse shotti. Kun shotin olet ottanut, niin sun pitää tallentaa se jpeg muotoon ja pienentää 800x600 kokoon, jotta saat sen tänne foorumille esille.

Tuota Jpeg pakkausta ei saa käyttää liikaa, jotta kuvan laatu ei kärsi. Sama koskee tuota resizea, eli asetukset niin notta sen pienennöksen johosta kuva ei mene sahalaitaiseksi.

Viimeisen silauksen kuviin tuo kuvankäsittelyohjelman säätövivut, joilla voi parannella sävyjä, kontrasteja ja terävyyttä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ensinnäkin pistät näytönohjaimen Anti Aliasing:n arvoon 2x tai 4x ja otat pois simun AA:n. Sulla voi olla noi asetukset melkein täysillä. Kokeile eri vaihtoehtoja ja katso mikä on paras. Muista että yritä pitää se Mip Mapping 4:ssa ettet tuu sitten kysyy miksi simu välkkyy..

No kuinkas käy jos pistän Anti Aliasing:n arvoon 6x?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja semmonen vielä että sieltä FS:n asetuksista Display välilehdestä laita siihen Filtering-kohtaan "Trilinear" ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Kokeilemalla selviää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli vähän hitaampi tai pätki vähäsen :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mites mulla kumpi kannattaa laittaa : 4x vai 4xS (vain Direct3D). Ja näyttishän on GeForce 4 Ti 4200

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mites mulla kumpi kannattaa laittaa : 4x vai 4xS (vain Direct3D). Ja näyttishän on GeForce 4 Ti 4200

Koita kummalla simu pyörii paremmin ja valitse sitten sen mukaan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiasta toiseen..

Jesse, Mistä oot hommannu noi vesi textuurit?

Aika hienot ;D Kateeks käy.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiasta toiseen..

Jesse, Mistä oot hommannu noi vesi textuurit?

Aika hienot ;D Kateeks käy.....

Avsimmistä. Ensin haet semmosen kuin fs9wat.zip. Laita tuo siihen haku sanaksi. Ja sitten vielä uudet aallot jotka saa hakusanalla new_waves.zip..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt otin kuvan, mutta tuntuu vieläkin että on huonompi kun Jessellä, vaikka mulla on parempi näyttis..... :(

Saisko vielä paremmaks.....

FS:n asetukset on ihan nupissa, mutta silti vaivaa vielä tämä.....

Ei ole vieläkään muodossa 800x600 ku muutin sen JPG:ksi ihan vanhalla paintilla...... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mitä huonoa tossa nyt vielä on?

EDIT: onko sulla se global texture size : Massive?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö teillä rupea esim. laskeutumisessa toi simu pätkimään?

Mun pitää vissiiin kokoeilla noita teidän vinkkejä (jos niistä ei ole koneelle haittaa) ja katsoa.

Itselläni kone 2.1 Gh Näyttiksenä GForce 4 jotain... Simun asetukset todella huonot. Saisiko tolle koneelle parempia noilla teidän vinkeillä?

- Ilja

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni kone 2.1 Gh Näyttiksenä GForce 4 jotain... Simun asetukset todella huonot. Saisiko tolle koneelle parempia noilla teidän vinkeillä?

- Ilja

Geforce 4 jotain... Gf 4 on kyllä aika laaja käsite. Nimittäin on aika paljon eroa onko sulla Gf4 mx vai Gf 4 ti4600 esim..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi, Se on GForce 4 MX 420. Onko se kovin huono? (Kun en näitä tietokoneita sen enempää tunne) :P

Mistä tota näytönohjainta pääsee kopeloimaan?

- Ilja

Edit: Jtkokysymyksenä, Pitäälö noi asetukset näytönohjaimesta ottaa joka kertta simun jälkeen pois vai toimiiko kone normaalisti ja hyvin noilla asetuksilla.??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mitä huonoa tossa nyt vielä on?

EDIT: onko sulla se global texture size : Massive?

On mulla se massive.

Kuin nii?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset vinkeistä minunkin puolestani. Simu pyörii nyt todella pienellä sahalaidalla. Mulla on toi 2x AA, mutta 4x tekee paneeleiden teksteistä sellaistä "häilyvää" ja epäselvää.

Miten sitä voisi korjata?

Entä miten toi Trilinear homma vaikuttaa simuun???

-Ilja

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään