Guest Jukkis

IL-2 FB kysymyksiä

25 viestiä aiheessa

Neuvokaas taistelulentäjät aloittelevaa combat pilottia joka verkossa dogfightia lentäessä päätyy koko ajan stall tilaan ja / tai takaa päin ammutuksi. Kummastuttaa hämmästyttää tuo viholliskoneiden ketteryys kun oma kone, oli mikä hyvänsä, vaikka vainen 25% tankillisella jotta olis kevyt, ei tunnu mitenkään pystyvän väistelemään noita vihulaisen koneita.

Pienestäkin liikkeestä nopeudet putoaa tuolta 400-500:sta aina alle tuon 200:n päätyen lopulta stalliin ja vaikka miten päin tuossa veivaa niin vihulaiset jää roikkumaan muutaman kymmenen metrin päähän taustapeiliin.

Tai jos on noussut ensin minuuttitolkulla tuonne 3000:n jalkaan ja kerännyt hyvän vauhdin ettei pitäisi olla hätiä mitiä niin eiköhän jostain alhaalta ponkaise muutamassa sekunnissa pari vihulaista tykit laulaen ja tartu peesiin roikkumaan kuin magneetit. Siinä missä teen silmukan, nuo kiertävät ympärilläni jo pari kierrosta ja roiskivat koneen palasiksi.

Pitääkö palata siviilisimulaattoriin vain miten tuossa oikein pysytään ilmassa ja samalla kääntyillään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos joystickilla pelailat niin ainakin itse olen huomannut että on paljon järkevämpää vetää tikku esim.immelmania vedettäessä vain puoleenvälin alaspäin kuin nopeasti pohjaan asti,niin välttyy sakkaukselta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

IL2:ssa ja FB:ssa tulee hallita peräsimen käyttö myös hiukan paremmin kuin muissa WW2 simuissa. Lentomalli voi tosiaan olla aika vaativa aloittelijalle, mutta kun oppii niin se palkitsee. Älä siis luovuta vaan jatka harjoituksia :)

Hyperlobby ei välttämättä aloittelijalle ole se kaikkein parhain mahdollinen vaan tee Quick Mission builderilla tehtävä josta valitset ensin vaikkapa jonkun kuljetuskoneen maaliksesi. Tätä vastaan pystyt harjoittelemaan helpommin ampumistarkkuutta. Omasta kokemuksesta sanon, että kannattaa opetella ohjaamoon tähtäämään jos vain mahdollista. Niin saa vihun nopeasti pois pelistä. Sitä mukaa kun tuntuu osuvan voit ruveta kevyitä pommittajia vastaan harjoittelemaan, jotta saat jo hiukan väistellä KK-ampujien kuteja.

Ei nuo mitään suihkukoneita ole. Liikkeet mitä tekee kannattaa harkita etukäteen jo.

Parhaiten lentämään opit kokeilemalla liikehtemistä itse. Neuvoja saa kysyä aina lisää :)

EDIT: Jos on vähänkin harjaantuneempi lentäjä, niin melko hyvin se peesissä pysyy. Varsinkin aloittelijan. Siksi kannattaa aloittaa ihan AI:ta vastaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En malttanut pysyä poissa tuolta taisteluareenalta ;). Siellä kun oli yli 20 pilottia mättämässä. Jäi kyllä vähän sellainen vaikutelma että noin 20 pilottia pelaa samoilla säännöillä ihan ja sitten mutamalla taikurilla on koneet jotka nousee kentältä kolmeen tonniin muutamassa sekunnissa ja joilla voi lentää sivuluisussa ohi, nokka kuitenkin koko ajan kohdetta tulittaen (sivulta). Elikkäs siis siipi edellä menevät. Aika usein tuli näytölle viesti "cheating detected..." tai jotakin vastaavaa. Onkos tämä nyt sitten huijareiden peli, olikin vähän turhan uskomattomia lentonäytöksiä havaittavissa, eihän tuossa ole enää mitään tolkkua....

Muutenkin tuossa näyttää olevan pahasti bugia. Otin näet Mustangiin (se kai se oli) ja 2 * 250 kg pommit ja painelin vihulaiskenttää pommittamaan. Kun en ollut ihan varma mitä nappulaa piti painella niin painelin varmuudeksi useamman kerran kaikkia ja vot, vihulainen sain niskaansa varmaan 50 * 250 kiloa räjähteitä. Mahtoivat poijaat ihmetellä kuinka noin pieni hävittäjä kantaa niin suuren pommikoneen kuorman että pystyy pommittamaan kolme liikkuvaa konetta palasiksi.

Huh huh.....

Hieno grafiikka tuossa kyllä on mutta mutta... ei tuosta oikein osaa nauttia kun tälläistä tapahtuu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se cheating detected tulee ihan muusta. En muista mistä se tuli mutta jos Harri tai Opex on kuulolla varmaan osaavat kertoa sen paremmin. Ei hyperlobbyssa minun mielestä huijausta ole ollut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En malttanut pysyä poissa tuolta taisteluareenalta ;). Siellä kun oli yli 20 pilottia mättämässä. Jäi kyllä vähän sellainen vaikutelma että noin 20 pilottia pelaa samoilla säännöillä ihan ja sitten mutamalla taikurilla on koneet jotka nousee kentältä kolmeen tonniin muutamassa sekunnissa ja joilla voi lentää sivuluisussa ohi, nokka kuitenkin koko ajan kohdetta tulittaen (sivulta). Elikkäs siis siipi edellä menevät. Aika usein tuli näytölle viesti "cheating detected..." tai jotakin vastaavaa. Onkos tämä nyt sitten huijareiden peli, olikin vähän turhan uskomattomia lentonäytöksiä havaittavissa, eihän tuossa ole enää mitään tolkkua....

Tuo Cheating Detected tarkoittaa yleensä lagia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs nuo minun pommit, ne ei varmaan olisi loppuneet ollenkaan ellei joku olisi ampunut mua alas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs nuo minun pommit, ne ei varmaan olisi loppuneet ollenkaan ellei joku olisi ampunut mua alas

Herkkää huomenta kaikille! :D

Servun asetuksissa on ollut "rajattomat patruunat" käytössä.

Neuvokaas taistelulentäjät aloittelevaa combat pilottia joka verkossa dogfightia lentäessä päätyy koko ajan stall tilaan ja / tai takaa päin ammutuksi. Kummastuttaa hämmästyttää tuo viholliskoneiden ketteryys kun oma kone, oli mikä hyvänsä, vaikka vainen 25% tankillisella jotta olis kevyt, ei tunnu mitenkään pystyvän väistelemään noita vihulaisen koneita.

Milläs koneella lensit ja mitä vihu käytti? Yleisesti ottaen joku konetyyppi stallaa helpommin ja joitakin saa vääntää enemmän. Vaatii vain harjoittelua, että oppii tuntemaan

koneen käyttäytymisen. Samaten jos joku pääsee sun persuuksille ja koneiden ominaisuudet ovat suht samaa tasoa ja vastustaja on jonkin verran harjoitellut, niin pirun vaikeaa on päästä irti. Jos tilanne näyttää toivottomalta, niin pyydä apua ja yritä lentää siten, että joku voi myös sua auttaa. JOs sulla on selvästi nopeempi kone niin mee nöyrästi karkuun. Jos sulla on paremmat kaarto-ominaisuudet omaava kone, niin kaarra niin paljon kuin kone antaa myöten. Älä vedä konetta ylös!! Se on itsemurha jollei sulla ole tarpeeksi välimatkaa ja nopeus etua vihuun nähden.

Ei muuta kuin harjoittelua. Ajattele että olisit oikeesti lentämässä.. Eiköhän sun päälimmäinen ajatus tälläisessä tilanteessa ole, että yrität päästä lennoilta elävänä kotikentälle. Samaa voi myös toteuttaa virtuaalitaisteluissa.

Mieti mitä teet ja milloin osallistut taisteluun. Kannattaa kyttää tilanteita, eikä suin päin syöksyä mukaan ekaan lähimpään taisteluun. Kun taistelun aloittaa, niin on huomattavasti mukavampi olo kun sulla on etulyönti asema viihuun nähden.

T: OPEx

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saattoipa tuo olla noista liittoutuneiden koneistakin kiinni, puolen vaihto ja FW alle. Johan homma tuntui sujuvan huomattavasti paremmin. Ihan nauratti kun pyörittelin savut päällä vetämässä huomiota ja oman puolen kaverit roiski liudan noita hännille pyrkiviä takiasia alas. On se kerrassaan upea ja nopeatempoinen peli alle 15 euron hintaiseksi ja hämmästyttävän tasokas grafiikka vielä jopa vanhalla GF2 kortilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan nauratti kun pyörittelin savut päällä vetämässä huomiota ja oman puolen kaverit roiski liudan noita hännille pyrkiviä takiasia alas.

Jaa missäs oikein lennät? Ubi.comissa? ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu Ubi.com.issa. Onko noita muitakin paikkoja kuin ne mitkä sieltä löytyy ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä ite suosin ubi.comia paljon enemmän, jotenkin sotasimussa pitää olla vähän arcade meininkiä ja parhaiten tuo IL2:FB:ACE on siihen pystynyt

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä ite suosin ubi.comia paljon enemmän, jotenkin sotasimussa pitää olla vähän arcade meininkiä ja parhaiten tuo IL2:FB:ACE on siihen pystynyt

Jos haluaa arcadea, kannattaa tutustua CFS3:seen, FB on sitten enemmän realismia haluaville.

EDIT: Tai saahan FB:stäkin arcaden jos asetuksia rukkaa helpommiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jatkoa tuohon cheattiepäilyyn tulee tässä. Tällä kertaa oli nauhoituskin päällä joten pohjaa epäilyksille on enemmänkin, varsinkin kun tietää kuinka kauan kestää kone saada ilmaan saati omalta puolelta tuonne vihollisen alueelle.

1) Puhdotin Halitaeus heppulin tuolla ei kenenkään alueella taistelun tiimeksessä ajassa 2.26 jonka jälkeen kaarsin takaisin omaa aluetta kohti. Lähin viholliskenttä oli siis tuossa vaiheessa jo hyvän matkaa takana.

[ Attachment removed / expired ]

Vain 2 ja puoli minuuttia myöhemmin, ajassa 4.53 "turvallisesti" jo pitkällä omassa ilmastilassa samainen Halitaeus heppu oli siis yhtäkkiä saanut minut kiinni ja yhdellä laukauksella räjäytti koko koneen ilman että ainuttakaan valojuovaa edes lentää konettani kohti. Valjuovat jotka kuvassa koneestani lähtevät tulevat omista aseistani joilla yritän osua edessä pakenevaan koneeseen. Selittäkääpäs nyt hyvät lentäjägururut kuinka tämä on huijaamatta mahdollista.

Mielestäni tuossa on selkeästi käytetty:

1) Jonkinlaista "superturboa" jolla tuo kone saatiin ilmaan ja jonnekin 500-700:n vauhtiin jolla kiinniottamiseni tuossa ajassa oli ylipäätänsä mahdollista.

tai

2) Aimbottia jolla kertalaakilla koko kone räjäytetään jostain etäältä yhdellä osumalla bensatankkiin. Eli tuo takana lentävä kone ei ehkä siis ole Halitaeus

Kumminka päin vaan, tilanne ei ole mahdollinen normaalisti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitkä olivat servun asetukset?? Jos käytössä oli ei realistiset aseet ja loputtomat ammukset, niin johan sitä voi tuurilla tappaa jonkun useamman kilsan päästä. Mutta kun sulla on nauhoitus olemassa, niin selviihän totuus siitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt keksin kuinka tuo katsotaan vihollisen näkökulmasta. Niinhän siinä kävi kuten epäilinkin, heppu ajoi minut ensin kiinni (ihan mahdottomalla vauhdilla koska itse lensin reilusti yli 300:aa) ja tuhosi koneen vielä aivan mahdottomasta kulmasta, eli se takaa tuleva kone oli juuri alasampumani Halinalle.

Kivat cheattiaparaaatit toisilla tuossa pelissä, vähän jäi ihmetyttämään että mistähän heppuli tiesi lentää kostamaan juuri oikealle koneelle (kartalla kun pörräsi aikalailla koneita) kun nimiä ei kartalla näkynyt ja tyypin noustessa ilmaan olin niin kaukana ettei minkäänlaista näköyhteyttä ollut.

Kuva 1, Halinalle nousee siipeensä saatuaan kostoretkelle. Tästä kestää enää alle 2 minuuttia b-luokan rotan räjähdykseen.

Kuva 2, Halinalle on ajanut lentäjän kiinni.

Kuvat 3 ja 4, Halinalle päästää rehdin lentäjän (nuolen osoittamassa kohdassa) päiviltä. ;D Kulma josta halinalle (Messerschmith) ampuu on aivan käsittämätön...

On se kurja etteivät ne opi tekemään sellaisia pelejä joissa kaikki pelaisivat samoilla säännöillä. Kuvassa koneiden välissä näkyvät keltaiset pienet pisteet (osuvat ammukset) lensivät Mersusta suoraan koneeseeni.

EDIT: Punkbuster joka peliin tasoittamaan vähän puntteja ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saatko tota trackiä johonkin, mistä vois ladata sen. Ois kiva katella :)

Tai sitten lähetä mulle sähköpostiin. Löytyy profiilista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En mä usko Jukka, että tossa olisi mitään mätää vaikka se näyttää siltä.

Nauhoitus joskus pissii koneiden asentoa. Nauhan alkupuolella esim. sun kone lentää hetken taaksepäin ja myös eräs punainen ki-84 ampuu olemattomia.

Halinallen nousu ja sun kiinniotto on ihan normaali. Lensit sivusuunnassa Halinalleen nähden. Samoin Halinalle alkoi tulittaa punaisia ja myös sun hurria jo kahden kilsan päästä n. 25 sekunnin sarjalla. Eli kun on loputtomat ammukset

niin olet voinut saada osumia koneeseen tuolta parista kilsasta.

Suosittelen, että älä opettele lentämään loputtomilla, varsinkin kuin itse tuossa trackissä pyrit ampumaan lähes ok etäisyydeltä. Noilla asetuksilla

menee äkkiä räiskimiseksi eikä opi koskaan ampumaan oikein.

No tuo on mun mielipide ja jokainen lentäköön, niin kuin itsestä tuntuu kivalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No se mikä tuosta niin outoa teki, oli juuri se että ennen tuota räjähdystä, ei tullut ainoatakaan havaittua osumaa koneeseeni. Normaalistihan sitä ehtii kivasti lähempääkin kuulemaan kun luodit edes tikkaa konetta ja jopa tekemään jonkin sortin manöövereitä väistelläkseen.

No, onhan tuossa tietysti se mahdollisuus että lagi aiheutti todella paljon viivettä, kaveri oli oikeassa asennossa ja täräytti "once in a lifetime" shotin, kun taas nauhoitus on sitten tuosta lagaamisesta johtuen ollut ...vetin paljon pielessä. Mutta kyllä tuolla tikkauksella mitä Halinalle ampui, olisi pitänyt kuulua omassa koneessa ennen "KABOUUUM" ääntä jonkin verran klops, ding ja poiing ääniä. Mene ja tiedä, ehkä se sitten vaan osui ekalla osumalla suoraan tankkiin joka räjähti.

Kaikenkaikkiaan peli on erinomainen, ja useimmiten tuolla ei havaitse mitään kummallista. Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä että tuohon on muutamalla kierolla jonkin sortin apuvälineitä käytössä.

Muutaman kerran olen ihmettellyt kun P-51:llä noustaan kauhealla vauhdilla miltei suoraan tuonne kuuteen seitsemään tonniin. Sillä itsekin pommittaneena olen huomannut että tuolta kuudestakin kun syöksyyn lähtee, pudottaa pommit ja vetää vauhdissa ylös, ei pääse lähellekään tuota aloituskorkeutta.

Selvääkin selvempää on että tuohon on cheatteja, se että niitä suurin osa ei käytä on hyvä juttu. En kuitenkaan lainkaan epäile etteikö niitä joillakin olisi käytössä. Ainoatakaan verkkopeliä, jossa niitä ei olisi, en ole aiemminkaan pelannut.

Tuolta UBI:sta ei valitettavasti paljon löydy muuta kuin noita "unlimited ammo" servuja ja hyperlobbystä taas en ole löytänyt ainoatakaan FB 1.22 palvelinta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mun mielestä tuolla lobbyssa on toi virtualpilots1 serveri aika kova sana, vaikka taso onkin kova. Voi suosiolla unohtaa kaikenmaailman räiskimiset ja lähteä "lennolle", missä on navigoimisellakin oma osansa. Avuliasta porukkaa löytyy ja teamspeakit ja kaikki! Räiskijät kyllästyy yleensä n.2 minuutin kohdalla :)

Tosin tuo pyörii vaan silla AEP:llä, mutta sekin on pirun hyvä!

-jone-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Kuulostaa oudolta niinkuin tuo "halinallekin"?Eipä ole ainakaan mun tielle sattunut vaikka tuolla Hyperissä tulee paljon pyörittyä.Täytyy seurailla.Noita kummallisuuksia on silloin tällöin mutta sekin johtuu yleensä "jättilagista"!

T:Harri

P.S Ja siitä takkiin saamisesta ja stalleista ei kannata masentua,se on saletti että aloitteleva pilotti(vaikka olisi kuinka tahkonnut offlineä!)saa opetella nöyryyttä ja taktiikkaa varsinkin realistisemmilla servuilla!!Harjoitusta vaan ja jos mahdollista niin aina siipimies messiin!!

P.S.S No enkai olekkaan nähnyt hemmoa jos se Ubilla pyörii ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En mä usko Jukka, että tossa olisi mitään mätää vaikka se näyttää siltä.

Nauhoitus joskus pissii koneiden asentoa. Nauhan alkupuolella esim. sun kone lentää hetken taaksepäin ja myös eräs punainen ki-84 ampuu olemattomia.

Halinallen nousu ja sun kiinniotto on ihan normaali. Lensit sivusuunnassa Halinalleen nähden. Samoin Halinalle alkoi tulittaa punaisia ja myös sun hurria jo kahden kilsan päästä n. 25 sekunnin sarjalla. Eli kun on loputtomat ammukset

niin olet voinut saada osumia koneeseen tuolta parista kilsasta.

Suosittelen, että älä opettele lentämään loputtomilla, varsinkin kuin itse tuossa trackissä pyrit ampumaan lähes ok etäisyydeltä. Noilla asetuksilla

menee äkkiä räiskimiseksi eikä opi koskaan ampumaan oikein.

No tuo on mun mielipide ja jokainen lentäköön, niin kuin itsestä tuntuu kivalta.

Niinpä ja jos oikein katsoin tuo oli "keijo" mersu mikä on lähes puolet Kaania nopeampi!Niinkuin OPEx jo sanoikin kannattaa harjoitella realistisilla asetuksilla jotta siirryttäessä "isojen poikien peleihin" ei hermo mene täysin!Mutta se on totta että jokainen saa/voi nauttia simusta aivan miten tahtoo :D

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään