Kari Virtanen

Draken beta FS2004:lle

57 viestiä aiheessa

FS2004-Draken on beta vaiheessa vihdoin. Mittareita sen verran kasassa, että lentely sujuu.

 

Asennus on simppeli, imuroi paketti alla olevasta linkistä ja pura FS2004-hakemistoosi.

 

Jälkipoltin menee automaattisesti päälle/pois tehoasetuksen mukaan 98% kohdalla.

Toimiva jarruvarjo(lyhentää laskumatkaa, ei ole pelkkä koriste) avautuu "tailhook"-komennolla.

 

Minulla on testausaika vähissä, joten kaikki muutosehdotukset ja bugiraportit liittyen lentomalliin on tervetulleita, niitä voi laittaa tähän viestiketjuun. Mittarit on sen verran vaiheessa, ettei niitä kannata kommentoida.

 

Beta ladattavissa tästä, n. 12Mt

 

Ladatkaa alla olevasta linkistä yksi paketista puuttuva cab-tiedosto ja laittakaa FS2004\gauges hakemistoon. Ja huom, cab-tiedostoa ei saa purkaa vaan se pitää laittaa sellaisenaan gauges hakemistoon.

 

http://www.saunalahti.fi/kunt17/dkeffect.CAB

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

NO PERKULE! Pääsis jo kotiin tesmimään täältä koulusta. Onko kuinka frameystävällinen vai ei... Pistä hyvä mies kuvaa siitä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienon Saabin olet tehnyt, kiitos siitä :D

 

Koneen lentomalli on mukavan rauhallinen, mutta jotenkin oudoksuttaa tuo tehon vähyys. En tietenkään ole oikeata konetta ikinä lentänyt(enkä tule lentämäänkään), mutta jotenkin tuo tuntuu laiskalta.

 

Toinen mikä pisti silmään oli laskeutumisen vaikeus, kone sakkaa todella helposti, eikä sitä enää tehoilla saa pelastetuksi. Moneen kuuseen on rysäytetty jo tänään.

 

Kolmanneksi, pitäisikö jälkipoltostosta löytyä visuaali efektejä? jos pitäisi, niin minulla ne eivät ainakaan näy. i napista saan kyllä tiivistevanat esille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jälkipoltolle on visuaalinen efekti, sen puuttuminen sinulla selittää myös tehottomuuden. Jälkipolton pitäisi kytkeytyä automaattisesti kun tehoasetus on 98% tai yli, eli jostain syystä sinulla ei ilmeisesti onnistu, miten on kaasun kalibrointi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitääpä tutkia jos unohdin paketista jotain....

 

Edit// Tietysty unohdin, sehän kuuluu oleellisena osan tähän hommaan... :P

 

Eli ladatkaa linkistä yksi cab-tiedosto ja laittakaa FS2004\gauges hakemistoon. Ja huom, cab-tiedostoa ei saa purkaa vaan se pitää laittaa sellaisenaan gauges hakemistoon.

 

http://www.saunalahti.fi/kunt17/dkeffect.CAB

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos, voisitko vielä kertoa mitä tiedostoja .cab sisältää kun sen purkaa... rähmäkäpälänä onnistuin painamaan väärää nappia ja purkamaan sen gauges hakemistoon :-[ :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos, voisitko vielä kertoa mitä tiedostoja .cab sisältää kun sen purkaa... rähmäkäpälänä onnistuin painamaan väärää nappia ja purkamaan sen gauges hakemistoon :-[ :-[

 

6 XML-tiedostoa, nimet: atferburn_on, afterburn2, tiivi, tiivi2, varjo, wingsmo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi tuossa on Vinkan tarkastuslista? ;D

 

Miten se jarruvarjo toimii? Rämpytin sitä nappia paikallaan ollessa ja vauhdissa, mutta mitään ei tapahtunut.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi tuossa on Vinkan tarkastuslista? ;D

 

Miten se jarruvarjo toimii? Rämpytin sitä nappia paikallaan ollessa ja vauhdissa, mutta mitään ei tapahtunut.

 

 

1. Siks kun se on kesken, ja juttuja on vaan kopioitu vanhoista projekteista...nii ja tietysty mainos-mielessä ;D

 

2. Jarruvarjo toimii tailhook-komennolla, koneen pitää olla maassa ja vauhtia yli 80km/h, muuten sen toiminta on estetty. Ja toimiakseen vaatii myös tuon paketista unohtuneen cab-tiedoston.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ompas tuo kiva kone. Jokseenkin rauhallinen mutta silti ihan helvetin tykki. Supersakkaus muyöskin oli aika häijyn oloinen(taitaa olla eka kone FS:lle jossa ton voi tehdä?) :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itselleni on mysteeri tämä tailhook komento. En ainakaan löydä sitä simun komennoista. Mikäs se on oletuksena FS2004:ssä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jälkipoltolle on visuaalinen efekti, sen puuttuminen sinulla selittää myös tehottomuuden.

Ota pois se visualinen efekti jälkipolttimesta, se näyttää ihan viemäriputkelta siellä takapäässa,älä ota pahaksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ota pois se visualinen efekti jälkipolttimesta, se näyttää ihan viemäriputkelta siellä takapäässa,älä ota pahaksi.

 

Älä nyt noin sano ja ota huomioon Draken beta FS2004:lle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko noista Drakenin lähestymisnopeuksista minkään laista taulukkoa tai jotain haarukkaa kun tahtoo tulla rysky vähän liian lujaa tonttiin. Ei oikeen Googlekaan auttanut ollenkaan :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko noista Drakenin lähestymisnopeuksista minkään laista taulukkoa tai jotain haarukkaa kun tahtoo tulla rysky vähän liian lujaa tonttiin. Ei oikeen Googlekaan auttanut ollenkaan :-\

 

Harjottelun puutetta ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Älä nyt noin sano ja ota huomioon Draken beta FS2004:lle

Kari itse halusi tietää mitä muut tykkäävät, ja nythän se täytyy jalostaa beta versiona,se on myöhästä sitten kun se on valmiina, siitä tulee varmaan yks parhaimmista koneista jollei paras kun se on valmis

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ota pois se visualinen efekti jälkipolttimesta, se näyttää ihan viemäriputkelta siellä takapäässa,älä ota pahaksi.

 

Paitsi että älä Kari missään nimessä ota sitä pois. Tuo nykyinen on miljoona kertaa parempi, kuin se yleisesti nähty karamellijälkipoltin ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko noista Drakenin lähestymisnopeuksista minkään laista taulukkoa tai jotain haarukkaa kun tahtoo tulla rysky vähän liian lujaa tonttiin. Ei oikeen Googlekaan auttanut ollenkaan :-\

 

Riippuu jäljelä olevasta löpömäärästä, jokainen jäljellä oleva 10% lisää n. 3 km/h, mutta tässä pientä ohjetta laskua varten, 20% löpöä ja nopeudet km/h, jota myös mittari näyttää:

Telineet alas kun alle 500, myötätuuli ja perus 400.

Finaalissa (Ctrl+Enter lähes pakollinen, muuttaa katselukulmaa, Ctrl+Backspace palauttaa), nopeus 300+, AOA n. 6-7(tärkeää pitää nopeus niin ettei AOA nouse liikaa), ennen kosketusta pikkaisen lisää vetoa, nopeus putoa 250-270 välille, AOA maks. 10, ilmajarru ulos ja tehot pois kosketuksessa.

 

Jarrutukseen on 3 vaihtoehtoa, aerodynaaminen, jarrut tai jarrut + varjo, riippuu kiitoradan pituudesta.

 

Jos rataa riittää(n.2km kosketuksesta) niin ensisijaisesti aerodynaaminen, eli pidetään nokka ylhäällä kunnes vauhti putoaa alle 170, lopun edestä jarrutellaan,

 

Jos lyhyt rata, niin heti ilmajarrun ulos heiton jälkeen varjo pihalle ja jarrua(alle 800m. kosketuksesta), 1-1,5km kosketuksesta rataa jäljellä niin pelkkä normaali jarrutus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Riippuu jäljelä olevasta löpömäärästä, jokainen jäljellä oleva 10% lisää n. 3 km/h, mutta tässä pientä ohjetta laskua varten, 20% löpöä ja nopeudet km/h, jota myös mittari näyttää:

Telineet alas kun alle 500, myötätuuli ja perus 400.

Finaalissa (Ctrl+Enter lähes pakollinen, muuttaa katselukulmaa, Ctrl+Backspace palauttaa), nopeus 300+, AOA n. 6-7(tärkeää pitää nopeus niin ettei AOA nouse liikaa), ennen kosketusta pikkaisen lisää vetoa, nopeus putoa 250-270 välille, AOA maks. 10, ilmajarru ulos ja tehot pois kosketuksessa.

 

Jarrutukseen on 3 vaihtoehtoa, aerodynaaminen, jarrut tai jarrut + varjo, riippuu kiitoradan pituudesta.

 

Jos rataa riittää(n.2km kosketuksesta) niin ensisijaisesti aerodynaaminen, eli pidetään nokka ylhäällä kunnes vauhti putoaa alle 170, lopun edestä jarrutellaan,

 

Jos lyhyt rata, niin heti ilmajarrun ulos heiton jälkeen varjo pihalle ja jarrua(alle 800m. kosketuksesta), 1-1,5km kosketuksesta rataa jäljellä niin pelkkä normaali jarrutus.

Kiitos ohjeista! En ollutkaan onnistunut ennen laskeutumaan kunnolla kun tulin vähän hitaasti.. Asiasta toiseen, eli ilmeisesti moottoria ei saa käyntiin vielä muusta kuin ctrl-e yhdistelmästä? Ainakaan minä en löytänyt mitään kytkimiä tuohon tarkoitukseen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään