Guest best_boy_1

Ongelmia PSS:n nopeuden kanssa

7 viestiä aiheessa

Asensin jo FS:n (2002:n) uudelleen, mutta silti ongelmat jäivät >:(. Ohjelmoin MCDU:n normaalisti niinkuin ennenkin. No lentoonlähdön jälkeen nopeus nousee normaalisti, mutta kun tullaan valitulle pinnalle MCDU näyttää CRZ sivulla jotain 295/.79, mutta pinnalle saavuttaessa se muuttuu .49:ks ja alkaa lentämään nokka pystyssä. Ongelmat esiintyivät ekan kerran eräällä lennolla jokin aika sitten. Olen tämän jälkeen asentanut PSS:n pari kertaa uudelleen ja koko FS:n uudelleen kerran. Olisko jollakin samanlaisia kokoemuksia tai ohjeita miten ton sais taas toimimaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No en kyllä osaa antaa valitettavasti ongelmaasi vastausta, olen lentänyt PSS:llä (A319, 320, 321) vasta muutaman lennon ja se on toiminut normaalisti.

Minullakin olisi eräs kysymys PSS:stä, joten en viitsi laittaa uutta threadia pystyyn: Mitä tarkoittaa fuel plannerissä kohta "Route Contingency"? Ei valkene minulle edes sanakirja.net:in avulla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulisin sen olevan PSS ominaisuus, ehkäpä Kemppaisen Matti tietää enemmän...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Route Contingency"?

Fuel Plannerin helppi tarjoaa seuraavaa;

"If you expect delays in flight e.g. holding patterns, ATC vectoring, and complex STARS, enter number of minutes of expected delay. It's a good idea to add some contingency fuel. e.g 40 min."

Tämän perusteella planneri sitten laskee kuinka paljon tarvitaan ylimääräistä kasoa (contingency fuel) 'kopteriin'!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Fuel Plannerin helppi tarjoaa seuraavaa;

"If you expect delays in flight e.g. holding patterns, ATC vectoring, and complex STARS, enter number of minutes of expected delay. It's a good idea to add some contingency fuel. e.g 40 min."

Äh, enpäs muistanut lukea koko ohjetta, kiitoksia kuitenkin Timolle. Kuulostaa tuo 40 min. aika pitkälle ajalle, offlinessä tuskin joutuu lentämään holdingia kun ei ole AI-liikennekään päällä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

40 min on aika paljon. 5% reittipolttoaineesta tai 15 min on käypä arvo.

Final reserviä sääntöjen mukaan on 30 min jetillä.

Tuosta cruise nopeudesta on paha sanoa. Vähän outo juttu. Onko sulla kaikki painotiedot syötettynä? Cost index? Reitti syötetty? En tiiä...mulla on toiminut ihan hyvin. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko laittanut load editilla jarkevat painot koneeseen? Ja pensaa vahempi kuin aivan taydet tankit?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään