Esa Sairio

Mikä Airbus on kunnollinen?

10 viestiä aiheessa

Mielestäni hyvin harva lisäosalentokone on hyvä ja kyseessä ovat ilmaiset lisäosat. Olen kyllä ladannut kymmeniä - satoja koneita eri puolilta netistä mutta vain kolme on mielestäni hyviä ja ne olen säilyttänyt ja niillä lennän Microsoftin hyvien vakiokoneiden, kuten mm. Cessan, B 737-400:n, DC 3:n ja Baron lisäksi.

Nämä kolme parhainta lisäosakonetta ovat MD 11 (IFDG/FIDG, paneeli Alain Capt 2.41 ilman päivityksiä, äänet IFDG) ja Dash 7 sekä Maule. Tuo MD 11- kombinaatio lienee ainoa kone, missä on myös kapteenin ja lentoemäntien kuulutukset, musiikkia, toimiva siipikuva ym. Ainoa haitta siinä on asennuksen monimutkaisuus ja vaatimus tehokkaasta tietokoneesta jotta toimisi hyvin.

Kysymys kuulu: Mikä Airbus- kone on korkeimmatkin kriteerit täyttävä? Siis hyvä lentomallinnus, asiallinen paneeli, kunnon äänet, helppo asentaa, toimii luotettavasti pitkilläkin lennoilla GPS mukaan lukien, ei aiheuta muita ongelmia ja on framerateystävällinen? Mieluiten sitten Finnairinkin käytössä oleva tyyppi.

Todisteeksi ei riitä, että jotain paneelia tai konetta on ladattu esim. 8500 kertaa täältä FS Nordicin kirjastosta, vaikka tietty painoarvo tälläkin asialla on. Mutta kun vastaatte, muistakaa että vaatimukseni ovat todella korkeatasoiset!

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysymys kuulu: Mikä Airbus- kone on korkeimmatkin kriteerit täyttävä? Siis hyvä lentomallinnus, asiallinen paneeli, kunnon äänet, helppo asentaa, toimii luotettavasti pitkilläkin lennoilla GPS mukaan lukien, ei aiheuta muita ongelmia ja on framerateystävällinen? Mieluiten sitten Finnairinkin käytössä oleva tyyppi.

No PSS:n bussi on varmaan se paras "dösä", mutta varmaan hait ilmaista lisäosaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haha, taitaa olla jo liian itsestään selvyys toi PSS. No joo. Minun tietojen/kokemusten perusteella (jotka ei kyllä ole kauheen laajat näistä isommista ilma-aluksista) on tuo PSS Airbus ainoa varteenotettava Airbus.

Mutta joo, en siksi panostanut enempää kun oletin että joku bussi-asiantuntija todennäköisesti muutaman minuutin päästä antaa tyhjentävän lausunnon ja muutenkin epäilin että Esa etsii ilmaista lisäosaa ja PSS - kuten tiedämme - ei ilmainen ole.

- Aki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kyllä minä olen sitä mieltä, että toi PSS:n bussi on mukava kone. Hyvä paneeli, joka toimii hyvin ja lentotietokone joka sekin toimii hyvin. Aika frame ystävällinen minusta ja tuosta lentämisen hauskuudesta on vaikea sanoa mitään, kun sillä ei tartte kuin rullata ja vetäistä nokka ylös nousussa, tosin senkin vois hoittaa trimmillä. ;D

Osta PSS, niin ei tartte etsiä sitä oikeaa. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kylllähän freewaresta tuo iFDG:n bussi on varmasti ainakin parhaimman näköinen. Ja paras freeware-paneeli bussille (ehkä myös fs:lle) on tietysti Eric Marcianon paneeli. Tuossa on selkeä ohje niiden asennukseen fs9:lle -> http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=14;action=display;threadid=22775

Tuossa olisi sitten jokin äänipaketti tuolle iFDG:n mallille, en ole kyllä itse kokeillut mutta koko on ainakin massiivinen... http://library.avsim.net/sendfile.php?DLID=44440

PS. Jos haluat frameystävällisemmän Airbussin, niin Project Airbusin A320 on hyvä vaihtoehto. Sillä lentelin itsekin ennen PSS:ää.

Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmais airbusista paras on iFDG:n tekele. Mutta paneelit on perseestä freewarelle :P Edes Marcianon paneeli ei jostain syystä toimi mulla. Ei hae kurssia eikä edes Heading luvut tule kuin 10 asteilla. Eli 010 020 jne. ei esim 235.

FS2004 ja WinXP.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osta PSS, niin ei tartte etsiä sitä oikeaa. ;)

Voisitko tyytyväisenä täsmentää... eli onko sinulla FS2004 ja Windows XP? Vai vanhemmat versiot? Ja Airbus Finnairin tekstuureilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä tuon MD-11:sta saa ladattua?

Olisi mielenkiintoinen tuttavuus... ;D

www.ifdg.net ja sieltä downloads ja Md-11 ja siitä vain lataamaan jollain värityksellä ja sitten tietenkin täältä FSN:n tiedostokirjastoista Finnair paintti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään