Guest Staok

FS9 sahalaita ongelma

21 viestiä aiheessa

Eilen asensin FS9n FS2002en tilalle ja tämmöseltä näytti!!

[ Attachment removed / expired ]

Missä ongelma?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä näyttis sulla on?

Kokeilespa pistää näytönohjaimen asetuksista anti-aliasinggia päälle (jos on).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä näyttis sulla on?

Kokeilespa pistää näytönohjaimen asetuksista anti-aliasinggia päälle (jos on).

Sillä on Radeon 9600 tai 9600 Pro jos oikein muistan :P Santtu, sulla on ihan varmaan jotkut asetukset huonosti... Laita niitä shotteja niistä Display asetuksista..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kas tässä "vähän" pienennettyinä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terrain Mesh: 90 ja +

Terrain Detail: Land Only

Sight Distance: Nollille

Cloud Draw Distance: siihen ekaan

3D Cloud Percentage: 100

Filtering: Trilinear

Mip Mapping: 4

Noi kun vaihdat niin pitäis toimii... Tossa on vähän muitakin asetus muutoksia joita kannattaa tehdä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terrain Mesh: 90 ja +

Terrain Detail: Land Only

Sight Distance: Nollille

Cloud Draw Distance: siihen ekaan

3D Cloud Percentage: 100

Filtering: Trilinear

Mip Mapping: 4

Noi kun vaihdat niin pitäis toimii... Tossa on vähän muitakin asetus muutoksia joita kannattaa tehdä...

Jesse, tässä kysyttiin tuota vilkkumisen syytä. Noista listaamistasi jutuista sen vilkkumisen kanssa kanssa ei millään muulla pitäisi olla merkitystä, kuin tuolla Mip Mapping levelillä, ja sehän sanottiinkin tuossa jo aiemmin. Nuo muut jokainen voi säätää oman tietokoneensa toimivuuden mukaan, joten niitä on ihan turha kenellekkään tuputtaa "varmana parannuksena". Ja tämä ei ole kohdallasi ensimmäinen kerta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jesse, tässä kysyttiin tuota vilkkumisen syytä. Noista listaamistasi jutuista sen vilkkumisen kanssa kanssa ei millään muulla pitäisi olla merkitystä, kuin tuolla Mip Mapping levelillä, ja sehän sanottiinkin tuossa jo aiemmin. Nuo muut jokainen voi säätää oman tietokoneensa toimivuuden mukaan, joten niitä on ihan turha kenellekkään tuputtaa "varmana parannuksena". Ja tämä ei ole kohdallasi ensimmäinen kerta...

Sanoin että "kannattaa kokeilla".... Ja sanoin että tuossa on muitakin muutoksia.. Olet kyllä tehnyt tämän saman jutun ihan itsekin ihan viime aikoina jotka eivät olleet mitenkään sen ongelman ratkaisemisen hyväksi. Ehdotit muutoksia kuten minäkin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanoin että "kannattaa kokeilla".... Ja sanoin että tuossa on muitakin muutoksia.. Olet kyllä tehnyt tämän saman jutun ihan itsekin ihan viime aikoina jotka eivät olleet mitenkään sen ongelman ratkaisemisen hyväksi. Ehdotit muutoksia kuten minäkin...

Silloin haettiinkin syitä vilkkumisongelmiin erilaisilla kokeiluilla, kun mikään muu ei tuntunut auttavan, eikä suinkaan haettu mitään yleisasetuksia. Ja siinä kun sanoin niistä pilviasetuksista, sanoin sen siksi, että niissä ongelmia kuvaavissa screenshoteissa pilvien reunat olivat tummat, jollaisia niiden ei kyllä pitäisi olla...

Jos ei ole mitään ongelmia, niin jokainen kyllä säätää simunsa sen mukaan, mitä tietokone pyörittää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Silloin haettiinkin syitä vilkkumisongelmiin erilaisilla kokeiluilla, kun mikään muu ei tuntunut auttavan, eikä suinkaan haettu mitään yleisasetuksia. Ja siinä kun sanoin niistä pilviasetuksista, sanoin sen siksi, että niissä ongelmia kuvaavissa screenshoteissa pilvien reunat olivat tummat, jollaisia niiden ei kyllä pitäisi olla...

Jos ei ole mitään ongelmia, niin jokainen kyllä säätää simunsa sen mukaan, mitä tietokone pyörittää...

No eiköhän jätetä tämä asia nyt tähän :D, sopiiko?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eeeee !!! Wrong !

Nimenomaan ÄLÄ laita sitä sieltä hardware-kohdasta, vaan näytönohjaimen asetuksista (Windowsista).

Arttu

Laita Hardware kohdasta Anti-aliasing päälle. Ainakin sen pitäisi autta jotenkin...

8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten tässä on jo sanottu niin toi Antialisin saa pysyä poissa päältä ja Mip Mapping level neljään ja sit noi muut saat säätää silleen kuin itse haluat/parhaaksi näet..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eeeee !!! Wrong !

Nimenomaan ÄLÄ laita sitä sieltä hardware-kohdasta, vaan näytönohjaimen asetuksista (Windowsista).

Arttu

Miks ei? Mulla on molemmista päällä ja toimii hyvin...

8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miks ei? Mulla on molemmista päällä ja toimii hyvin...

8)

Kokeileppa laittaa se FS:n puolelta veke ja mee sitten FS:ään.. Kyllä huomaat eron.. Siks se pidetään pois päältä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeileppa laittaa se FS:n puolelta veke ja mee sitten FS:ään.. Kyllä huomaat eron.. Siks se pidetään pois päältä.

No prkl, kokeillaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja sitten kun vääntelet niitä näytönohjaimen Direct 3D ja Open GL säätimiä, niin muista aina painaa käytä nappia ja sitten vasta ok Mutta tämänhän varmaan jo tiesit.

Itselläni on yleensä se pääasetukset slideri paras mahdollinen laatu kohdassa sekä directissä että open gl:ssä. Sitten vielä mukautetut asetukset ruksittuna. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa-a, mä olen koettanut tehdä tuon AA:n kanssa kuten täällä aina on neuvottu, mutta niillä asetuksilla kärsii kuvan terävyys sairaasti. Sen takia jääräpäisesti pidän AA:n päällä simun asetuksista ainoastaan.

Voi olla että tämä on näyttökortista johtuva juttu.

Mulla on nyt Geforce FX 5950 Ultra.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin pidän simun asetuksista sen päällä vain,koska tietokone kestää tuon FS:n oman(20-30 FPS),mutta näyttis ei kestä omaansa(5 FPS)

EDIT:ja tietenkin kun näyttiksen oma AA on ollut päällä niin ei ole ollut FS:n AA

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri niin. Pidetään ne asetukset, joilla OMA kone parhaiten toimii. 8)

Itse kokeilin laittaa näyttiksen AA:n pois, ja FS:n päälle. Kuvan laatu heikkeni huomattavasti, ja lentokoneen siivellä olisi voinut sahata takkapuita. Joten minä pidän AA:n näytönohjaimesta päällä, ja FS:sta pois.

Arttu

Jaa-a, mä olen koettanut tehdä tuon AA:n kanssa kuten täällä aina on neuvottu, mutta niillä asetuksilla kärsii kuvan terävyys sairaasti. Sen takia jääräpäisesti pidän AA:n päällä simun asetuksista ainoastaan.

Voi olla että tämä on näyttökortista johtuva juttu.

Mulla on nyt Geforce FX 5950 Ultra.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään