Esa Sairio

Siipikuva vakio- B 737:aan?

6 viestiä aiheessa

Kun tuossa kysellään siipikuvakulmista, niin saako mistään ilmaiseksi siipinäkymää vanhaan kunnon vakio B 737-400:een?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän taitaa olla parhaat vastaukset nuo tutut ja turvalliset flightsim.com ja avsim.com. Ainakin Flightsim.comissa haku sanoilla "737 wing view" tuotti heti useita osumia, ja uskoisinpa että avsim ei jää kauas taakse...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän taitaa olla parhaat vastaukset nuo tutut ja turvalliset flightsim.com ja avsim.com. Ainakin Flightsim.comissa haku sanoilla "737 wing view" tuotti heti useita osumia, ja uskoisinpa että avsim ei jää kauas taakse...

Löysin Avsimistä yhden siipikuvan, wing-view.zip. Ongelmia tuli. Ensinnäkin siipi näkyy eteenpäin olevan ohjaamonäkymän päällä koko ajan, vaikka asensin pari tiedostoa ohjeen mukaan. Toisekseen siivekkeet ovat alhaalla eivätkä liiku ollenkaan. Ei tällaisella mitään tee. Poistin asennuksen ja palutin vakiopaneelitiedoston.

Tarkoitan sellaista tasokasta siipinäkymää, joka on esim. Alain Captin paneelissa MD 11:ta. Toimii hienosti, kuva on tasokas ja siivekkeet ym. liikkuvat kuten pitääkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löysin Avsimistä yhden siipikuvan, wing-view.zip. Ongelmia tuli. Ensinnäkin siipi näkyy eteenpäin olevan ohjaamonäkymän päällä koko ajan, vaikka asensin pari tiedostoa ohjeen mukaan. Toisekseen siivekkeet ovat alhaalla eivätkä liiku ollenkaan. Ei tällaisella mitään tee. Poistin asennuksen ja palutin vakiopaneelitiedoston.

Tarkoitan sellaista tasokasta siipinäkymää, joka on esim. Alain Captin paneelissa MD 11:ta. Toimii hienosti, kuva on tasokas ja siivekkeet ym. liikkuvat kuten pitääkin.

Löytämässäsi zipissä nuo siipinäkymät ovat luultavasti bitmap-kuvia. Laitoin tuohon toiseen siipinäkymä-aiheeseen MD-83:lle sopivat arvot, joilla siipi näkyy ja toimii niin kuin pitää.

Edit: Tässä vielä ne arvot

VIEW_RIGHT_WINDOWS=36

VIEW_RIGHT_ZOOM=0.9

VIEW_RIGHT_EYE=1.0, 0.0, -28.0

VIEW_RIGHT_DIR=10.0, 0.0, 70.0

VIEW_LEFT_WINDOWS=36

VIEW_LEFT_ZOOM=0.9

VIEW_LEFT_EYE=1.0, 0.0, -28.0

VIEW_LEFT_DIR=10.0, 0.0, 290.0

Muuttamalla arvoja -28.0, 70.0 js 290.0 saat siirrettyä näkymää 737:lle sopivaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo tietysti menee jo vähän monimutkaisemmaksi. Eli tuossa tapauksessa pitää itse modeliin olla rakennettuna valmiudet noille wing vieweille, ja tässä vaiheessa loppuu sitten minun mahdollisuudet auttaa, kun itselläni ei ole yhtään tuollaista matkustajakonetta asennettuna. Mutta jos oikein muistelen, ei default 737:lle ole edes mahdollista saada tällaista näkymää, koska niitä siipiä ei ole VC-modeliin rakennettu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo tietysti menee jo vähän monimutkaisemmaksi. Eli tuossa tapauksessa pitää itse modeliin olla rakennettuna valmiudet noille wing vieweille, ja tässä vaiheessa loppuu sitten minun mahdollisuudet auttaa, kun itselläni ei ole yhtään tuollaista matkustajakonetta asennettuna. Mutta jos oikein muistelen, ei default 737:lle ole edes mahdollista saada tällaista näkymää, koska niitä siipiä ei ole VC-modeliin rakennettu...

Näin on. Olen kokeillut saada Active Cameralla siipinäkymää defu-bojonkeihin, vaan eipä se onnistu, juuri tuosta Mikon mainitsemasta syystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään