Guest FIN1979

VC mittarit liian pimeitä

6 viestiä aiheessa

moi

Olen jo tuossa jonkun aikaa pähkäillyt että miten saisi koneitten VC mittarit kirkkaimmiksi. Mittarit ovat aivan liian tummia ja eivät näy kunnolla esim. PMDG:n 737NG:ssä ja Wilcon CRJ-200:ssa.

Tässä esimerkissä on siis Wilcon CRJ-200 jonka VC mittarit eivät näy kun ollaan poispäin auringosta ainoastaan keinohorisontti näkyy jotenkuten.

[ Attachment removed / expired ]

Sama ongelma on myös PMDGN.n VC:ssä ja parissa muussa VC:ssä.

Ongelma pitäisi saada ratkaistua muulla tavoin kuin säätämällä näytön kirkkautta. Sitä olen yrittänyt tehdä ja mittarit näkyvät vähän paremmin mutta muuten on aivan liian kirkasta.

Noita koneita tykkään lentää VC:stä mutta kun mittarit eivät näy kunnolla niin on aika vaikea lentää. Tosin nuo paneelithan saa myös pop-up konsoleina mutta se taas vie tunnelman VC-lentämisestä.

Mikäköhän voisi auttaa tuohon ongelmaan. Olen jo Wilcolle mailannut mutta mitään vastausta ei yllättäen ole kuulunut :P

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari ajatusta.

VC:hän reagoi ulkona oleviin valoihin. Eikö tuo kirkastu yhtään, jos lennät aurinko selän takana tai sivulla.

Sitten, kokeileppa lisätä hardware valojen määrää display asetuksista, jos ne vaikuttaa asiaan.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just noin, niinkuin Tero sanoi. Eli kun ne VC:n gauget on tavallaan osa modelia, ne myös reagoi valoon samalla tavalla kuin modeli. Ja tähän kun lyödään samaan soppaan se, että FS:ssä tuo varjostus on vähän yliampuvaa, niin tulos on tuo, mikä sinun kuvassasi. Ehkä ainoa kunnolla toimiva vinkki on se, että pistä sisävalo päälle (Olikohan SHIFT+L). Ja jos siellä aircraft.cfg:ssä ei sitä sisävaloa ole määritelty, ainahan sen voi sinne lisätä. Valotyyppi pitää olla 4, ja effektinä vaikka default fx_vclight.fx (Jos et itse halua tehdä omaa). Sitten vain koordinaatit kohdalleen. Seuraava esimerkki on default C172:sta:

light.5 = 4, -2.27, 0.00, 1.45, fx_vclight

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kokeilin tuota sisävaloefekti hommaa mutta ilmeisesti korrdinaatit oli hukassa kun ei se tuonnut mitään näkyvää tulosta.

Mitenkäs ne koordinaatit siis lasketaan esim. virtuaali ohjaamosta olevasta valosta ?

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs ne koordinaatit siis lasketaan esim. virtuaali ohjaamosta olevasta valosta ?

No periaatteessahan, jos se modeli on oikeiden mittojen mukaan tehty, niin sehän pitäisi olla laskettavissa oikean koneen mitoista. Tai muuten se menee trial & erroriksi, jos sulla ei ole lähdetiedostoja...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään