Guest Toni13

Simu "väreilee" Maisemat jne...

24 viestiä aiheessa

:- tältä se näyttää ilman AA:ta... jos AA:ta laittaa niin väreile loppuu aika hyvin, mutta se vähentää FPS:ää myös aika hyvin :'( Kortti on FX5600 256mb

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis ethän nyt puhu simun omasta AA:sta? Se on susi jo syntyessään. Eli älä missään nimessä pistä sitä simun omaa Antialiasingia päälle, vaan näytönohjaimen asetuksista pistät vähän AA:ta. Itsellä 4X eikä vaikuta käytännössä mitään FPS:iin (Korttina GF FX5900 Ultra)...

Ja toinen juttu, joka siihen välkkymiseen vaikuttaa, on simun mip mapping. Sitä Mip Map slideria ei pidä laittaa nelosta suuremmalle, tai varmasti alkaa välkkymään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan näytönohjaimen omasta AA:sta puhuin ;) jos laitan 4x, niin väreilyn kestää jo mainiosti mutta kyllä se mulla ainakin FPSää tuntuu paljon enemmän vievän kun ilman AA:ta.. Mip Map on 4

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on näyttiksen AA 2x. Eikä oo ollu mitään ongelmia ja mip mapping 4.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan näytönohjaimen omasta AA:sta puhuin ;) jos laitan 4x, niin väreilyn kestää jo mainiosti mutta kyllä se mulla ainakin FPSää tuntuu paljon enemmän vievän kun ilman AA:ta.. Mip Map on 4

Eli simun AA ei ole päällä...

Hmmm, entäs mikäs sulla on siinä Max Global texture Size-sliderissa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ei ole simun AA päällä.. Global max texture size: Massive

EDIT: mitäs toi näytönohjaimen "Image settings" mahtaa meinata? se on mulla Quality kohdassa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EDIT: mitäs toi näytönohjaimen "Image settings" mahtaa meinata? se on mulla Quality kohdassa..

Mulla on kans siinä Qualityssä... Mitäs sulla on Anisotropic Filteringissä? Mulla on 2X, vaikkakaan ei sillä tuohon hommaan pitäisi olla vaikutusta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

siinä olen pitänyt kans 4x niinkuin AA:ssa.. mutta jos laitan AAn nolliin niin väreily on kuvien mukaista, eli aika kamalaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli tota väreilyä ei sitten saa loppumaan mitenkään? :-\

Onko vielä jotain muuta mistä tommonen vois johtua...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli tota väreilyä ei sitten saa loppumaan mitenkään? :-\

Onko vielä jotain muuta mistä tommonen vois johtua...?

Otappas screenshotit jokaisesta niistä Display-asetusten välilehdistä simussa ja pistä tänne. Jos niistä vaikka löytyisi jotain...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En minä kyllä äkkiseltään noista keksi mitään, mikä voisi suoraan vaikuttaa siihen vilkkumiseen. Ehkä kuitenkin kannattaa kokeilla seuraavia juttuja:

-Kokeile, vaikuttaako mitään, jos muutat sen Filtering-tyypin Bilinearista Trilineariin

-Nosta Hardware rendered lights maksimiin...

-Kokeile myös, vaikuttaako nuo "Dawn dusk texture blending" ja "Extended terrain textures" mitään, jos otat pois...

Jos ei noista mikään vaikuta siihen vilkkumiseen, niin sitten kokeile näytönohjaimen ajurien päivittämistä...

Ja näin ihan yleisenä vinkkinä seuraava juttu:

-Weather-osiosta pudota ne Sight distance ja Cloud Draw distance minimiin, ja nosta 3D cloud percentage maksimiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

eipä vaikuttanut... ajurit on 56.64 mutta ei tuo värinä niin paha ole kun AA on 4x ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos töllö kestää, niin kokeile vähän isompaa resoluutiota.

jaa simusta? sekin on testattu eikä oikeen vaikuttanut mihinkään suuntaan..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kantsii muuten vaihtaa 56.72. Ei vaikuta varmasti väreilyyn, mutta muuten on virheitä korjattu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, äsken testasin. Ei vaikutusta.. Olisko mahdollista että näytössä olisi vika?

Fujitsu c786

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, äsken testasin. Ei vaikutusta.. Olisko mahdollista että näytössä olisi vika?

Fujitsu c786

Siis tarkoitatkohan nyt sellaista värinää mikä syntyy kun monitorin virkistystaajuus on liian pieni? ???

Tarkistappas ensin näytön manuaaleista paljonko se kestää ja sen jälkeen tarkista näytön asetuksista että ne virkistystaajuudet ovat oikein.

Minulla on Fujitsu Siemens C779 ja simu pyörii 1280x960 resolla ja virkistystaajuutena 72 Hz, suurin mihin näyttö pystyy tuolla resolla. 72 Hz on oikeastaan alaraja, 75 olisi hyvä ja sitä suuremmat luonnollisesti vielä parempia.

Simua varten piti mennä tuonne Override refreshrates paneeliin.

Tosiaan tarkista ylärajat ensin ennen kuin alat säätämään ettei satu vahinkoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EI tää näyttö värise yhtään.. reso 1024x768 ja virkistystaajuus 85

eikä toi nyt simussakaan niin kamalasti häiritse kun AA on 4x :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä valittelin luultavasti samasta ongelmasta tuossa vähän aikaa sitten, tosin ATIn kortilla. AA 4x/FSAA 16x. Väreilyä havaittavissa lähinnä puissa ja horisontin läheisessä maastossa. Ei tuota näytä saavan millään säädöillä kuriin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ei tuota näytä saavan millään säädöillä kuriin.

Tekninen faktahan on, että niin kauan kuin monitorin kuva koostuu yksittäisistä neliskanttisista pikseleistä, tuosta ilmiöstä ei pääse eroon. Eri monitorityypeillä, näytönohjaimilla, resoluutioilla, värimäärillä, tekstuurien suodatusmenetelmillä ja antialiasingilla se tosin voidaan häivyttää lähes näkymättömiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipa vaan tässä semmoinen mieleen, että mitkäs sulla on työpöydän väriasetukset, 16bittiset vai 32bittiset värit? Kokeileppas vaihtaa niitä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään