Guest kuusmi3

EFHK:n rata 15/33 kiinni

21 viestiä aiheessa

Terve,

Kuten varmaan osa tietääkin jo, EFHK:lla suljetaan huomenna rata 15/33 lähes puoleksi vuodeksi. Tein VACC:n pyynnöstä EFHK-maisemaan pienen patchin, joka sulkee radan rakennustöiden ajaksi lippusiimoilla ja valkoisilla rukseilla. Työ on jaettu neljään vaiheeseen, joiden aikana eri osat kentästä ovat kiinni. Myös tässä maisemassa on tämä huomioitu siten, että lippusiimat ja ruksit sulkevat aina oikean osan kentästä rakennusvaiheen perusteella FS:n päivämäärän mukaisesti. VACC:n Notams-sivulta löytyy tarkempaa infoa eri työvaiheista.

Patchin voi ladata VACC Finlandin sivuilta tai suoraan FISD:in sivuilta tästä. En ainakaan alustavasti ajatellut erityisemmin alkaa uploadaamaan sitä tänne tiedostokirjastoon, sillä nuo muutamat päivitykset, jotka EFHK:n kohdalla täällä jo nyt on, tuntuvat sekoittavan ihmisiä jo entuudestaan ja muutenkin tämä on lähinnä VATSIM-lentäjien kannalta tärkeä lisäosa. En toki pistä pahakseni, jos kirjastonhoitaja sen tännekin haluaa lisätä. ;)

Tässä yksi screenshotti noista lippusiimoista:

EFHK_WIP_640.jpg

Kerrotaan tähän samaan hengenvetoon vielä vähän tilannetietoja EFHK:n tulevasta suuremmasta päivityksestä. Jarin armeijapalvelus ja minun kiireet ovat tietysti hidastaneet tuon tekemistä varsin paljon, mutta nyt viime aikoina maisema on editynyt ihan hyvää tahtia. En vieläkään uskalla mennä lupailemaan mitään julkaisupäiviä, mutta toivottavasti odotus ei enää kestävä hirvittävän pitkään. Työtä on toki vielä paljon tehtävänä, mutta yritän löytää maisemahommillekin aikaa tässä kevään mittaan. Alex Lundqvist on myös lupautunut auttamaan projektissa, mistä suuri kiitos hänelle.

Ei tällä kertaa sen enempää. Käyttäkäähän uutta baanaa aktiivisesti sillä aikaa, kun 15 on kiinni. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun mulla on nyt käytössä Scandinavian Airports, niin käykö tuo pätsi siihenkin?

Jos siinä on rata ja rullaustiet samassa paikassa kuin FISD:in versiossa, niin kyllä. Luultavasti rullausteiden kohdalla heittää ainakin hiukan. Parhaiten asia selviää itse kokeilemalla. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos siinä on rata ja rullaustiet samassa paikassa kuin FISD:in versiossa, niin kyllä. Luultavasti rullausteiden kohdalla heittää ainakin hiukan. Parhaiten asia selviää itse kokeilemalla. ;)

Kokeillaan...

EDIT: No eihän se tietenkään toimi! Kun ei tiedosto nimet täsmää...

Täytyypi laittaa "oikea" EFHK takasin... ;D

8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

onks tuossa paketissa AF cadit..!? :P tekeekös joku niitä uusiksi että eivät lennonjohtajat simussa ohjaisi väärään paikkaan.. ^^

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hiukan simulaattoreita sivuten... Vaikuttaakos tämä 15/33 radan sulkeminen HETI jollain tavalla 22L/04R radan liikenteeseen? Vai käytetäänkö sitä vielä ihan normaalisti?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HETI ensi alkuun en tiedä mutta nyt pitäisi käyttää kuulemma kumpaakin rataa sekä 22L/04R että 22R/04L mutta lähempänä keskikesää ja keskikesällä käytössä on vain 22R/04L sillä tuo 15 ja 22L risteyskohta on tossa uudistamisalueella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

onks tuossa paketissa AF cadit..!? :P tekeekös joku niitä uusiksi että eivät lennonjohtajat simussa ohjaisi väärään paikkaan.. ^^

No se on helppo tehdä itse :D. Meet Afcad ohjelmaan ja napautat rataa 15/33 ja laitat ruksit kohtiin "closed for takeoff" ja "closed for landing" radan kumpaankin päähän ja save niin se on siinä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No se on helppo tehdä itse :D. Meet Afcad ohjelmaan ja napautat rataa 15/33 ja laitat ruksit kohtiin "closed for takeoff" ja "closed for landing" radan kumpaankin päähän ja save niin se on siinä.

Tulossa on, en vain ehtinyt eilen tekemään muilta kiireiltäni, sulkee myös suljetut rullaustiet...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kun FISDn EFHKsta puhutaan, niin onkos 22R/04L "alueelle" tulossa jossain vaiheessa rullaustiekylttejä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli ton asennuksen jälkeen koneet laskeutuvat ja lähtevät rw:ltä 22L/04R? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleen lähti ja laskeutu kiitoradalle 15/33 >:(

Mutta nyt oon säätämässä sitä afcadia niin onko oikeen että 22L:tä lähdetään ja 22R:lle laskeudutaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

riippuu mitkä on käytössä, mut jos kakskakkoset on käytössä niin 22Rltä noustaan ja 22L:lle laskeudutaan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleen lähti ja laskeutu kiitoradalle 15/33 >:(

Mutta nyt oon säätämässä sitä afcadia niin onko oikeen että 22L:tä lähdetään ja 22R:lle laskeudutaan?

Huomautan että uudessa AFCAD:ssa ei toimi kunnolla tuo vaan pitää sulkea molemmat päät joko laskuilta tain nousuilta, jos haluaa sulkea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kun FISDn EFHKsta puhutaan, niin onkos 22R/04L "alueelle" tulossa jossain vaiheessa rullaustiekylttejä?

Yritän seuraavaan versioon saada nuo tehdyksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yritän seuraavaan versioon saada nuo tehdyksi.

Ihan vinkkinä vain, (muistat vielä varmaankin). Niin noi saa huomattavasti helpommin tehtyä XML:llä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään