Guest Athlonisti

Kun FS2k4 kaatuu...

43 viestiä aiheessa

Sanokaa 5 yleisintä syytä, minkä takia FS2004 on kaatunu...

Mulla se nimittäin kaatuu aina kun on jonkun aikaa lennetty. Jotenkin tuntuu, että se kaatuu, kun päivä muuttuu "pykälän" illemmaksi tai aamu kirkastuu "pykälän". I need some assistance!!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FinnMastin savueffekti on ollut yksi aika varma kaatumisen aiheuttaja toisilla. Pitää poistaa tiedosto nimeltään FinnMast_smoke3.fx FS:n effects-kansiosta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla alkoi nyt kaatuilemaan kun asensin PSS A330/340... En sitten tiedä miksi. Simu ei sano mitään, se vain menee Windowssiin ja that's it. Ennen tätä toimi melkein koko ajan kaatumatta...

8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla kävi äskettäin Learilla lentoreitillä Helsinki (Malmi International) - Turku (Rusko International) - Oulu (Oulunsalo International) - Helsinki (Malmi International) FS2k4:ssä seuraavaa.

Lähestyessäni Oulua mittarilennolla, ohjasi Rovaniemen aluelennonjohto lähestymisen kiitoradalle 12 mittarilaskujärjestelmällä (ILS). Ohjattuani tämän jälkeen koneen Pohjanlahden päälle lennonjohdon ohjeiden mukaan noin 30 meripeninkulmaa ennen Oulua järjestelmä kaatui.

Otin yhteyttä Microsoftiin. Sen jälkeen olen suorittanut useita diagnostiikkalentoja sekä Learilla että Cessna 208:lla välillä Ylivieska-Oulu. Selvisi, että jos juuri ennen kaatumispaikkaa peruuttaa mittarilennon ja siirtyy näköhavaintolentoon, ei kaadu. Myös pari muuta ratkaisua on löytynyt.

Asiasta on erillinen keskustelu otsikolla "Oulun lentokentän lähestymisongelman ratkaisu".

Lisäys jälkikäteen:

Tuli lisäksi vielä mieleen, että vähän aikaisemmin oli eräs sellainen lento Boeing 777:llä Etelä-Teneriffalta (Reina Sofia) Lontooseen (Heathrow), jossa käännyttäessä Heathrown kiitoradan 9R finaalille ohjelma kaatui. Tuo ongelma johtui tietokoneen grafiikkaohjaimesta, jonka päivittäminen korjasi sen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli kyseisellä lennolla MATS connie ja siihen uusin paneeli. Kokeilin IFR-lentoa halki ranskan. Sitte se vaan kaatuu aina. Toivottavasti se johtuu vain lentokoneesta. Kokeilempa muuta konetta... Ois se nyt ollu hauska lennellä vanhalla kunnon Lockheed Constellationilla. ::) :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm minulla on kaatunut FS nyt yhden päivän aikana 3 kertaa. Lensin jollakin boengilla (malli unohtui,mutta kysessä on FSnordicista imemä addon-kone) , niin laskeutumiseni jälkee rullasin portille ja FS heitti windowsiin eikä muuta. Myöhemmin lensin samalla koneella Tallinna- Varsova ja fs "jumahti" ja meni windowsiin hieman ennen Varsovaa. Kolmas tapahtuma oli jollakin Airbussilla (pikkuveli pelasi) , lähtö tapahtui Turun kentältä ja n. 4min lennon jälkeen teki samalla tavalla kuten tuo TAL-VAR. Effects kansiossa ei ollut tuota FinnMastin savuefektiä. Missähän vika? :/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli Alaskassa pari FS2002:een tarkoitettua puskakenttää, joiden läsnäolo kymmenien mailien päässä aiheutti kaatumisen kun otti GPS:n esiin.

Kun päivitin Omegan ajurit pari pykälää uudempaan versioon, yksi FS2002:een tarkoitettu puskakenttä rupesi kaatamaan koneen aina kun se tuli näköpiiriin.

Omegan ajureilla rupesi tulemaan "VPU Erroria". Pudotin AGP 8X->4X ja otin VPU Error Recoveryn pois.

Joskus Suomen ilmatilassa lentäessä IFR-suunnitelmalla kaatui joka kerta (Tampereen tienoilla). Kun lensin saman legin ilman lentosuunnitelmaa ei ollut mitään ongelmaa. Ei ole enää esiintynyt aikoihin, liekö ollut kuitenkin Finnmast-perua?

Tässä nämä päällimmäiset.

sasu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on kaatunu väärän muistikamman takia mutta tuo on varmaan niitä harvinaisimpia syitä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla kone tiles eilen kun olin lentämässä Frankfurtista hesaan,olin kenonin kohdalla kun aloin ottamaan gps:stä vectoreita. Kone vaan meni windowsiin ja siinä se oli. >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tässä miettinyt, että voiko simu kaatua näyttiksen vajaan kapasiteetin takia? Kun kerran FinnMastia ei ole, ja simu kaatuu poikkeuksetta Suomessa lennellessä, kun FinnTerrain ja -Class ovat käytössä. Malmin kenttä taitaa kaataa simun myös.

Ajattelin, että jos kyse olisi näyttiksen tehon loppumisesta (olen kuullut, että näin voi käydä), mutta koska olen ihan tampio näissä asioissa, ei mulla ole mitään käsitystä siitä, onko mokoma mahdollista. (Ja näyttis on GF4 MX420)

Edit: Vai oliko se sitten muistin vähyys, sitä on vain 256Mt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edit: Vai oliko se sitten muistin vähyys, sitä on vain 256Mt.

Panen roponi tuolle veikkaukselle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitan nyt vielä tämän jutun tähänkin threndiin vai miten tuo nyt kirjottetiin :P.

Siis simu kaatuu lennettessä väliä EFHK-EFJY IFR:ssä noin 19-29nm EFHK:sta jyväskylään päin :-\. Ensimmäisen reittipisteen kohdalla. Mikä vikana?.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitan nyt vielä tämän jutun tähänkin threndiin vai miten tuo nyt kirjottetiin :P.

Ihan thread vain... ;)

Siis simu kaatuu lennettessä väliä EFHK-EFJY IFR:ssä noin 19-29nm EFHK:sta jyväskylään päin :-\. Ensimmäisen reitipisteen kohdalla. Mikä vikana?.

Voisiko syynä olla paljon puhuttu FinnMastiin kuuluva savuefekti? Tiedostonimi taisi olla FinnMast_smoke3.fx tai jotain. Poista tai nimeä tuo filu joksikin muuksi ja kokeile uudestaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedostonimi taisi olla fx_smoke_3.fx tai jotain. Poista tai nimeä uudelleen tuo filu ja kokeile uudestaan.

On siinä nimessä kirjoitettuna myös "finnmast" jiossakin kohdassa... Olisko se Finnmast_smoke3.fx tai fx_finnmastsmoke3.fx tai jotain vastaavaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On siinä nimessä kirjoitettuna myös "finnmast" jiossakin kohdassa... Olisko se Finnmast_smoke3.fx tai fx_finnmastsmoke3.fx tai jotain vastaavaa...

Just ehdin korjata, kun kirjoitit tuota viestiäsi. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä auttanut kun nimitin tuon savu efektin Finn mastin suvu efektiksi. Tuo paikka on 16nm EFHK:sta ja siinä EFHV:n kohilla ja kun tullaan reitille ja mennään Kohti VOR ANT:tä?. korkeudenkin otin ylös se oli FL110.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä auttanut kun nimitin tuon savu efektin Finn mastin suvu efektiksi. Tuo paikka on 16nm EFHK:sta ja siinä EFHV:n kohilla ja kun tullaan reitille ja mennään Kohti VOR ANT:tä?. korkeudenkin otin ylös se oli FL110.

Ei kun ota pois koko savuefekti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos neuvostanne pojat!

Poistin juuri sen savueffectin.

Saas kattoo kui äijän täs sitt käy vastaisuures ton EFTP:n ja pljo muittenki kans?

M.V.H:

Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Outoa, simu toimi vielä eilen hyvin kunnes tänään koitin lähteä EFHK:lta, vaan mitäpä kävi; Peli kaatui latauksessa noin 60% kohdalla ja tuntuu tekevän sitä joka ainoa kerta kun kokeilen. Muutenkin koko homma tuntui sekoilevan, joten asensin simun uudestaan -> tuloksetta, sama homma tapahtuu edelleen. Asennettuna on FISD:n efhk 1.0 ja helsinki scenery (ja tietysti finnclass ja finnterrain).

Tuntuu tässä vaiheessa siltä että oon koittanu kaikkee mahollista, enää on jäljellä kokeilu ilman näitä kyseisiä päivityksiä. Ainiin, Seattlen kenttä näytti toimivan kun testasin että voisiko ongelma olla jossain muualla kuin simussa.

Onko kellään mitään ideoita tähän ongelmaan liittyen ?

edit:

Myöskään pirkkalan kenttä ei näytä toimivan. :( Nyt ei tosin ole aikaa testata enempää, mutta pistän tähän huomenna lisää infoa.

edit 2:

Tilanne klo 12 jälkeen:

Asensin simun jälleen kerran uudestaan, kaikki toimi normaalisti default sceneryillä. Mutta eipä toimi enää sen jälkeen kun asensin seuraavat päivityket: Finnclass, Finnterrain, Finnmast, Finn_Afcads, FISD_Library, EFHF, EFHK, EFTP, EFRO, EFKU

http://img278.imageshack.us/my.php?image=virheilmoitus4wi.jpg

Lataus pysähtyy edelleen 60% kohdalla ja ruutuun tulee tuo ilmoitus...

---------------------------------------

EDIT3:

No nyt rupesi toimimaan ainakin joidenkin päivitysten kanssa, en ole vielä uskaltautunut kaikkea asentamaan mutta eiköhän nekin toimi ihan normaalisti. Eihän tähän pähkäilyyn mennyt kuin ~7 tuntia. :D

Nyt alkaa jopa tuntuun siltä että miksi edes postasin tämän viestin tänne, mutta tulipahan ainakin kerrottua.  ::)

-Vesa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jälleen.

Kun taas tulin ILS:än suosiolla avustuksella kohti Pirkkalan kenttää, niin suunnilleen Hervannan kohdalla, ensin noin parin-kolmen sekunnin seis ja sitten jatkui alastulo. Muutaman sekunnin lennon jatkumisen jälkeen, kun Sääksjärven pinta sai uuden kiillon, niin ajo jämähti siihen.

Mikä on, kun Tampereen maisemat eivät kestä F1 ATR lentoa, ainakaan suunnassa 24. korkeus 2500ft? Olen poistanut sen savueffectin.

Millainen computer pitäisi hommata, jotta tämä onnistuisi, vai olisiko poistettava se Finn Mast ja Finn Clas?

Ulkomailla tuntuu homma parimmin onnistuvan. Vai luulenko vain niin?

M.V.H:

Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jälleen.

Kun taas tulin ILS:än suosiolla avustuksella kohti Pirkkalan kenttää, niin suunnilleen Hervannan kohdalla, ensin noin parin-kolmen sekunnin seis ja sitten jatkui alastulo. Muutaman sekunnin lennon jatkumisen jälkeen, kun Sääksjärven pinta sai uuden kiillon, niin ajo jämähti siihen.

Mikä on, kun Tampereen maisemat eivät kestä F1 ATR lentoa, ainakaan suunnassa 24. korkeus 2500ft? Olen poistanut sen savueffectin.

Millainen computer pitäisi hommata, jotta tämä onnistuisi, vai olisiko poistettava se Finn Mast ja Finn Clas?

Ulkomailla tuntuu homma parimmin onnistuvan. Vai luulenko vain niin?

Juu, sama juttu. Tuossa viime viikolla yritin lentää Pirkkalaan, 9.2 NM PIR VOR ja siihen jämähti. Ei auttanut siis korjaus minkä tein, se pikku virhe oli ainoa virhe minkä omista filuista onnistuin löytämään. Tämä ei liity ATR:ään, itse lensin Paronilla... tämä ei liity FinnMastiin eikä varsinkaan FinnClassiin. Tampere City pyörii myös hyvin, kaatumiset loppuu kun poistaa EFTP maiseman käytöstä. Eli kaiken järjen mukaan siinä se vika pitäisi olla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, sama juttu. Tuossa viime viikolla yritin lentää Pirkkalaan, 9.2 NM PIR VOR ja siihen jämähti. Ei auttanut siis korjaus minkä tein, se pikku virhe oli ainoa virhe minkä omista filuista onnistuin löytämään. Tämä ei liity ATR:ään, itse lensin Paronilla... tämä ei liity FinnMastiin eikä varsinkaan FinnClassiin. Tampere City pyörii myös hyvin, kaatumiset loppuu kun poistaa EFTP maiseman käytöstä. Eli kaiken järjen mukaan siinä se vika pitäisi olla...

Tämäpä olisi valitettavaa, jos vanha kunnon Pirkkala, Suomenkotikaupunkini Tampereen niin kiva kenttä pitäisi hävittää. Sitä en mielelläni haluaisi tehdä. Esim default Cessnalla se maalintulo on aina onnistunut.

Yritetäänpä kestää ja odotellaan mahdollista korjausta EFTP:n maisemaan, kunhan se vika ensin löydetään.

M.V.H:

Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tämä ei liity FinnMastiin eikä varsinkaan FinnClassiin. Tampere City pyörii myös hyvin, kaatumiset loppuu kun poistaa EFTP maiseman käytöstä. Eli kaiken järjen mukaan siinä se vika pitäisi olla...

Sinänsä mielenkiintoista, että minulla ei ole simu kertaakaan kaatunut EFTP:llä pörrätessäni... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinänsä mielenkiintoista, että minulla ei ole simu kertaakaan kaatunut EFTP:llä pörrätessäni... ::)

Yes, I know. Toisilla kaatuu toisilla ei.. ei aavistustakaan mistä tuo voisi johtua.

Ensimmäisenä tulee kuitenkin mieleen AFCAD filu... kun se voi periaatteessa olla eri joillakin. Mutta minä mielestäni olen niitäkin testaillut ilman sen kummempia tuloksia. En ole huomannut myöskään että tämä olisi mitenkään sidottu siihen millä koneella lentää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään