Esa Sairio

Aikavyöhykkeet

19 viestiä aiheessa

Onko olemassa lisäohjelmaa, joka korjaisi FS 2004:n aikavyöhykkeiden rajat oikeiksi? Minusta tuntuu, että Suomessakin ne heittävät.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole ainakaan vielä sellaista vastaan kävellyt. Tai sitten olen vain kulkenut silmät kiinni :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole ainakaan vielä sellaista vastaan kävellyt. Tai sitten olen vain kulkenut silmät kiinni :P

Hain Real Timen Avsimistä. Installeri kertoo, ettei vielä toimisi FS 2004:ssä? Onko todella näin? Jos ei sovi , niin sitä on turha asentaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hain Real Timen Avsimistä. Installeri kertoo, ettei vielä toimisi FS 2004:ssä? Onko todella näin? Jos ei sovi , niin sitä on turha asentaa.

Tuohon on vaikea sanoa mitään. Onhan se laitettu FS 2004 Utilities -osastolle. Toisaalta Flightsim.com:ssakin sanotaan tuon käyvän FS2004:ään. Siellä paketin nimi on realtime.zip.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS Problem Solved:

A known problem in Flight Simulator was the time kept falling behind the Real World time.

En suosittele. Käy helposti niin, että pitkällä lennolla joudutaan rikkomaan säännöksiä tai tekemään välilasku, vaikka kaikki olosuhteet olisivatkin odotusten mukaiset ja polttoainetta kuluu matkan funktiona suunniteltua tahtia. Kyseinen ohjelma siirtää FS:n ryömiessä ajan oikeaksi - muttei paikkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin tuota FS2004ssa ja aluksi asensin siihen aikapäivitykset 1 sekunnin välein, mutta maisema ja koko fs9 nyki niin paljon että jouduin resetoimaan koko homman ja aloittamaan alusta.

Uudet asetukset oli päivitykset 60 sekunnin välein. Lensin lennon AY092 Hong Kongista Bangkokin kautta Helsinkiin ja kieltämättä hieman ihmetytti kun aurinko alkoi nousta jossain Ukrainan kohdalla vaikka lennon saapumisaika stadiinkin oli jo 0645 aikataulun mukaan (plus vielä että olin hiukan etuajassa).

Mutta paneelin kellon mukaan ainakin aika oli ihan oikein, Moskovan seudulla kello tikitti klo 0520 paikallista aikaa (?), lopusta en tiedä koska koko FS2004 tilttasi suomenlahden yllä ja se siitä sitten.

En sitten tiedä kannattaisiko poistaa ohjelma vai ei. Tuntuu ainakin rasittavan konetta jonkun verran.

Timo N

CX043

Cathay Pacific VA

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin tuota FS2004ssa ja aluksi asensin siihen aikapäivitykset 1 sekunnin välein, mutta maisema ja koko fs9 nyki niin paljon että jouduin resetoimaan koko homman ja aloittamaan alusta.

Uudet asetukset oli päivitykset 60 sekunnin välein. Lensin lennon AY092 Hong Kongista Bangkokin kautta Helsinkiin ja kieltämättä hieman ihmetytti kun aurinko alkoi nousta jossain Ukrainan kohdalla vaikka lennon saapumisaika stadiinkin oli jo 0645 aikataulun mukaan (plus vielä että olin hiukan etuajassa).

Mutta paneelin kellon mukaan ainakin aika oli ihan oikein, Moskovan seudulla kello tikitti klo 0520 paikallista aikaa (?), lopusta en tiedä koska koko FS2004 tilttasi suomenlahden yllä ja se siitä sitten.

En sitten tiedä kannattaisiko poistaa ohjelma vai ei. Tuntuu ainakin rasittavan konetta jonkun verran.

Timo N

CX043

Cathay Pacific VA

En asenna ko. ohjelmaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joop. Tänään lentelin AY052en Pekingistä Helsinkiin ja ilman tuota FS Time Converteriä (vai mikäsenytolikaan). Aikavyöhykkeet meni ihan oikein ja aikataulussa olin perillä. Näinollen taidan pistää koko ohjelman roskalaatikkoon niin saan myös vapautettua levytilaa samalla...

Timo N

CX043

Cathay Pacific VA

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse tuuppasin nuo bgl-tiedostot omaan scenery-hakemistoonsa (ilman texture-hakemistoa) ja lisäsin sen FS2004:ään heti Addon Sceneryn yläpuolelle. Suunnilleen noin se toimi FS2002:ssakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

entäs bgd-tiedostot?

Samaan kansioon kaikki vaan ja sitten scenery library ja add area. Toimii ainakin mulla niin kuin pitää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

en tiedä toimiiko toi timezone päivitys vai ei.. mutta jos on local 19.30 niin GMT on 17.30 vaikka sen pitäs olla 16.30 ::) ja kyseessä siis Suomi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei!

Suosittelen kiinnittämään huomiota vain simun UTC-aikaan. Näin säästyy monelta harmilta. Itse katson aina lennon lähtöajan ja sitten muutan sen tarvittaessa UTC-aikaan. Sitten se vaan simuun ja menoksi. Vaikka se GMT-heittää, niin mitä väliä? Kaikki ajat kannattaa kuitenkin merkitä UTC:n mukaan jotta "kirjanpito" pysyy selvänä. VATSIM:ssa lennonjohtajat käyttävät UTC-aikaa, samoin lentäjät. (Jos nyt kukaan sielä lentää)

Mutta siis ihan yleisesti. Simun kello kannattaa säätää jo valikosta siihen UTC-aikaan. Näin myös koneen kello näyttää sitä. Jos lentää jonnekin pidemmälle, niin siinä voi sitten laskeskella aikaerojen avulla paikallisen ajan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

entäs bgd-tiedostot?

Nuo nimetään hakemistossa olevilla .bat-ohjelmilla .bgl-päätteisiksi tarvittaessa. Kyseiset .bat-palikat vaihtavat talviajasta kesäaikaan eteläisellä pallonpuoliskolla. Eli kaikki samaan hakemistoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Timezone 3.0 löytyy näköjään nyt myös täältä tiedostokirjastosta siihen on jo kolme päivitystäkin tarjolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään