Guest jaanukka

Näkymätön näkyväksi

13 viestiä aiheessa

Minulta on mennyt ihan ohi millä konstilla saa Select aircraft -valikossa näkymättömät AI-koneet, esim. default MD83:t näkyviin? Missä on se jokin, mikä estää näkymisen? Aircraft.cfg -tiedostosta en toistaiseksi ole löytänyt sopivaa namiskaa.

Ei muuten, mutta haluan nähdä kaikki AI-koneet ennenkuin otan ne käyttöön.

Jaana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sinulla ei ole kaikki kohdallaan jos ei ne näy siellä kone valikossa , oletko asentanut millaista ai-liikennettä, project ai vai ihan itse tehtyä, kerro tarkemmin. Itse tehty ei näy jos ei sinulla ole MD-83 konetta fs9:ssä, mutta kyllä kai sinä sen tiedät ,mutta kerro, ainakin project ai koneet näkyy jos asennus on tehty oikein ja vaikea on sitä tyhdä väärin , on se niin automaattinen :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sinulla ei ole kaikki kohdallaan jos ei ne näy siellä kone valikossa

Default MD-83 ja default PA-28 ei oletuksena näy konevalikossa. Jaanalla on kaikki kohdallaan.

Muistaakseni tuohon tarvitsi edellisissäkin versioissa jonkun "päivityksen" avsim.comista tai flightsim.comista. 100% varma en ole.

Edit: Panel-kansio sieltä ainakin puuttuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Default MD-83 ja default PA-28 ei oletuksena näy konevalikossa. Jaanalla on kaikki kohdallaan.

Muistaakseni tuohon tarvitsi edellisissäkin versioissa jonkun "päivityksen" avsim.comista tai flightsim.comista. 100% varma en ole.

Niitä päivityksiä minäkin muistelin, mutta mitä niissä on sormeiltu?

Jaana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niitä päivityksiä minäkin muistelin, mutta mitä niissä on sormeiltu?

Jaana

Siinäpä hyvä kysymys! ;D Muistaakseni aircraft.cfg:ssä jotain oli näpelöity, mutta en todellakaan muista että mitä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sinulla ei ole kaikki kohdallaan jos ei ne näy siellä kone valikossa , oletko asentanut millaista ai-liikennettä, project ai vai ihan itse tehtyä, kerro tarkemmin. Itse tehty ei näy jos ei sinulla ole MD-83 konetta fs9:ssä, mutta kyllä kai sinä sen tiedät ,mutta kerro, ainakin project ai koneet näkyy jos asennus on tehty oikein ja vaikea on sitä tyhdä väärin , on se niin automaattinen :o

Ei ole Jaanalla mitään vikaa, sillä ne ei ne defaultit MD-83:t näy aircraft-valikossa "vakiona". Niihin pitää hakea joko päivitys, tai sitten muokata itse sen koneen *.air-filettä. Sieltä löytyy kohta, jonka arvoa muuttamalla ne saa näkyviin aircraft-valikkoon. Jos ei ole asiaan enempää perehtynyt, niin siinä tapauksessa suosittelen sitä patchin hakua. Flightsim.comista ja avsim.comista löytyy kyllä...

EDIT:

MD:lle patchi löytyy flightsim.comista nimellä: md-83fly.zip

Ja Piperille nimellä: pa180fly.zip

EDIT2: Tällainenkin paketti löytyy, jolla saa kaikki kolme, MD:n, Piperin ja Dash-8:n ilmestymään valikkoon: fs2002ai.zip

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Mikko! Tuota vähän epäilinkin, että se vipstaaki on air-filessä.

Millä sitten saa air-filen auki, se kun ei ole tavallinen teksti tiedosto? Eikös jonkin FS:n (2000?) mukana tullut editori, jolla noita pystyi käsittelemään.

Jaana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Mikko! Tuota vähän epäilinkin, että se vipstaaki on air-filessä.

Millä sitten saa air-filen auki, se kun ei ole tavallinen teksti tiedosto? Eikös jonkin FS:n (2000?) mukana tullut editori, jolla noita pystyi käsittelemään.

Jaana

Muistaakseni niitä pystyi editoimaan AirEd-nimisellä FS98-ohjelmalla, jonka pitäisi löytyä AVSIM:ista. Jossain on tosin suositeltu, että air-filen kanssa ei kannattaisi mennä itse leikkimään. :P Jos esim Aardvarkin uusimmat mallit (727, 767, 747..) haluaa näkymään FS:n valikossa, kannattaa hakea paintkitit. Niiden mukana tulevat air-filut saavat koneet näkymään valikossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haepa Jaana avsim.comista ai_mod.zip-niminen paketti. Siellä on ohjeentynkää.

Edit: Tai flightsim.comista flyable2.zip-paketti. Siinä tulee mukana American Airlinesin, Continentalin ja Alaska Airlinesin maalaukset

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni niitä pystyi editoimaan AirEd-nimisellä FS98-ohjelmalla, jonka pitäisi löytyä AVSIM:ista.

Jos ottaa tuon AirEdin ja aikoo muokata muuta kuin FS98 airfiluja, niin sille pitää muistaa ottaa uusimmat ini-tiedostot. Muuten voi aiheuttaa jotain, mitä ei halua aiheuttaa :P

Mutta Kari tuossa sanoi, että semmoinen on ihan pätevä ohjelma, kuin Airfile Manager. Löytyy täältä: http://www.aircraftmanager.com/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Airfile manager näyttää hyvältä. En ole aikonut muuttaa muuta kuin Aircraft Typen niin, että näen koneen valikossa. Mutta olen kyllä utelias näkemään mitä muuta FS on syönyt. ;)

Kiitoksia kaikille avusta!

Jaana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin Airfile Manageria ja sehän toimi kulunutta sanontaa käyttääkseni kuin junan vessa. Siis vaihtoi ainakin Aircraft typen nollaksi, ja pääsin FS:n lentokone valikossa katsomaan, että kaikki AI-koneiksi tarkoittamani ovat kunnossa.

Jaana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään