Guest ILmoKKA

Ongelma Eurowings ATR FMC:n kanssa (ratkesi)

8 viestiä aiheessa

Terve!

Olen tässä harjotellut tuota EW:n Atraimesta löytyvän FMC:n käyttöä. Muuten homma alkaa onnistua, mutta joka kerta törmään samaan ongelmaan. Kun olen PERF INIT-sivulla (bensamäärät, tuulen suunnat...) ja asetan ZFW:n, tulevat oikeat arvot näkyviin bensamäärien kohdalle. Mutta kun yritän laittaa jonkin arvon "Fuel Reserves"-kohtaan, tämä ei onnistu. FMC:hen ilmestyy aina vain teksti "Invalid Entry". Tämä johtaa siihen etten loppujen lopuksi saa aktivoitua FMC:tä, vaikka kaikki muu data olisikin syötette siihen.

Löytyykö keneltäkään ratkaisua? Alkaa pikkuhiljaa kääpä palaa, kun oon pari päivää jo tuon kanssa taistellu... >:(

PS. Ratkaisevan vihjeen antajalle luvassa "palkkio" :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelma on siinä, että windowsin defaultti desimaalierotin on pilkku, kun

tuo FMC kaipaa pistettä. Eli mene ohjauspaneelista Regional setting and language (maa-asetukset tai jotai sellasta) ja ota sieltä Customize. Vaihda Decimal Symbol kohtaan pilkun tilalle piste. Nyt voit syöttää bensan määrä. Jos esim. otat 2000Kg nestettä mukaan (olettaen että kilot käytöissä, ei libsit vai mitä lie), niin kirjoitat 02.0 FMC:n...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tuo FMC kaipaa pistettä. Eli mene ohjauspaneelista Regional setting and language (maa-asetukset tai jotai sellasta) ja ota sieltä Customize. Vaihda Decimal Symbol kohtaan pilkun tilalle piste. Nyt voit syöttää bensan määrä. Jos esim. otat 2000Kg nestettä mukaan (olettaen että kilot käytöissä, ei libsit vai mitä lie), niin kirjoitat 02.0 FMC:n...

Ei pitäis olla tuosta kiinni minun mielestä jos on saanut kerran ZFW laitettua...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei pitäis olla tuosta kiinni minun mielestä jos on saanut kerran ZFW laitettua...

ZFW:n tulee joka tapauksessa automaattisesti, eli sitä ei itse tarvitse syöttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uskomatonta!!! Tuostahan se sitten oli kiinni, ja monta päivää tuon kanssa tappelin... Alkoi näkymään lentoreitit sun muut kartalla. Nyt saat Sami kyllä karmaa ihan olan takaa ;D

PS. Tämä on kyllä ihan mieletön foorumi. Tänne kun pistää kymmenen aikaan illalla jonkun ongelman, niin vartin päästä on jo ratkaisu valmiina :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi on kyllä uskomatonta että noin kökköä koodia tehdään, tuo kikka meinaan korjaa hurjan monta mysteeristä "kun tää ei toimi!" -ongelmaa kaiken maailman pikkusoftissa windowsilla. Luulisi koodaajien jo oppineen jotain, mutta nähtävästi ei..

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, karmaa ja kiitosta Samille ja koko tälle threadille! Ostin tänään EW:n ja sama ongelma tuli eteen ja kyllä tämä FSNordic on loistava ongelmanratkoja... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään