Guest Welmu

Ruotsin mastot vs. FinnMast

23 viestiä aiheessa

Tsekkasin juuri Swedflight:in saitilta heidän uutta mastopakettiaan. Tuolla sanottiin, että niiden mastojen näkyvyys on 22 km, myös valojen, mikä on simun maksimi. Sinänsä tosi tyhmä rajoitus, koska todellisuudessa noitten mastostrobojen näkyvyys on ainakin tupla, varsinkin ilmasta.

Toivottavasti FinnMastin seuravaan versioon saataisiin isoimpien mastojen näkyvyys samaksi, koska mielestäni se ei sitä ole nyt. Itse asiassa minulla ei FinnMast 4.1:ssä toimi mastojen vilkut enää ollenkaan.

Tarkennetaanpa vielä lopuksi, että tarkoitus ei ollut haukkua FinnMastia, joka on tosi hieno lisuri, vaan esittää jatkokehitystoive. :)

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitettavasti simun valot eivät näy niin kauas vaikka kuinka laittaisi näkyvyydeksi 22 km tai enemmän. Tyhmästä rajoituksesta saa syyttää MS Flight simua. ;)

Enpä ole kokeillut mutta epäilen että Swedflightin strobotkaan eivät näy kovin kauas.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh.. näköjään swedflightin poppookin on sitten tehnyt oman mastopaketin.

Minähän jossakin vaiheessa värkkäsin oman Swedmastin (perustuen ruåtsin AIP:n matskuun) ja tarjosinkin sitä ruåtsifoorumille sekä täällä että muualla, mutta porukka ei siitä kovin lämmennyt. Oliskohan ollut NIH-syndrooma ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oliskohan ollut NIH-syndrooma ;D

Mitä tarkoittaa NIH-syndrooma? Onko sillä jotain tekemistä Monty Pythonin kanssa? ---> We are knights who say NIH...

Terv. Knight who say ekiekiekitapang!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä tarkoittaa NIH-syndrooma? Onko sillä jotain tekemistä Monty Pythonin kanssa? ---> We are knights who say NIH...

Terv. Knight who say ekiekiekitapang!

Sehän on NI, ei NIH eikä ainakaan NOO ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sehän on NI, ei NIH eikä ainakaan NOO ;D

Tiedän, mutta piti keksiä jotakin nokkelaa tuohon kysymyksen kaveriksi :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedän, mutta piti keksiä jotakin nokkelaa tuohon kysymyksen kaveriksi :P

Ei se nyt auta. Kyllä sun on tuotava mulle pusikko, ja sen jälkeen kaadettava metsän korkein puu sillillä ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari kysymystä koskien tuota FinnMastia.

Ensinnäkin readmessa sanotaan, että tuon pitäisi olla Finnmast-nimisessä hakemistossa, mutta paketissa hakemiston nimi on Finnmast41. Voivatko jotkut efektit olla toimimatta tuon takia? Lisäksi siellä pyydetään asentamaan Finnmast Scenery-hakemiston alle. Minulla on kaikki maisemat Addon Scenery -hakemiston alla. Ei kai tuon pitäisi vaikuttaa mihinkään toimivuuteen?

Minulla eivät nimittäin mastojen strobot toimi ollenkaan. Tässä on kuva Espoon mastosta. Himmeät valot näkyvät ehkä kilometrin parin päähän, eikä mikään vilku. :( >:(

[ Attachment removed / expired ]

Ja kyllä siinä Swedflightin paketissa ne mastot todella näkyvät ainakin 20 kilsan päähän. Testasin sitä lähtemällä lentämään ESSA:sta kohti Nackan mastoja. Tässä esimerkkikuva:

[ Attachment removed / expired ]

Jotain vikaa noissa Finnmastin 300-metrisissä mastoissa kyllä täytyy olla.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tyyliin, pidetään hulluja jännityksessä! ;D

// Joni

Jännityksessä tässä ollaan vielä toistaiseksi itsekin :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari kysymystä koskien tuota FinnMastia.

Ensinnäkin readmessa sanotaan, että tuon pitäisi olla Finnmast-nimisessä hakemistossa, mutta paketissa hakemiston nimi on Finnmast41.

Näin on. Paketoijan eli allekirjoittaneen vika.

Voivatko jotkut efektit olla toimimatta tuon takia?

Ei.

Lisäksi siellä pyydetään asentamaan Finnmast Scenery-hakemiston alle. Minulla on kaikki maisemat Addon Scenery -hakemiston alla. Ei kai tuon pitäisi vaikuttaa mihinkään toimivuuteen?

Ei.

Minulla eivät nimittäin mastojen strobot toimi ollenkaan. Tässä on kuva Espoon mastosta. Himmeät valot näkyvät ehkä kilometrin parin päähän, eikä mikään vilku. :( >:(

Jotain vikaa noissa Finnmastin 300-metrisissä mastoissa kyllä täytyy olla.

Odottelen Mikon vastausta, Mikko kun aikoinaan teki nuo mastomallit FSDS:llä.

Tosin sen verran muistelen, että strobet on tyyppiä light.strobe, joten kyyylllä niiden pitäisi toimia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Odottelen Mikon vastausta, Mikko kun aikoinaan teki nuo mastomallit FSDS:llä.

Tosin sen verran muistelen, että strobet on tyyppiä light.strobe, joten kyyylllä niiden pitäisi toimia.

Saattaa olla, että sitä systeemiä ei FS2004:ssä tueta. En ole koskaan niin ajatellut tuota asiaa...

Mutta jos tuo idea, minkä äsken keksin, toimii, niin kohta saat ruveta kehittämään FinnMastin päivitystä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saattaa olla, että sitä systeemiä ei FS2004:ssä tueta. En ole koskaan niin ajatellut tuota asiaa...

Mutta jos tuo idea, minkä äsken keksin, toimii, niin kohta saat ruveta kehittämään FinnMastin päivitystä ;)

OK. Entäpä se surullisenkuuluisa savuefekti? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OK. Entäpä se surullisenkuuluisa savuefekti? ;D

Jos haluat Jussi kokeilla niin Rovaniemen mukana tulee niitä Tatz_savu efektejä. Tatz_Suosiola tai Tatz_Suosiola2.fx saattaisi toimia FinnMastin savuna kun sen vain nimeää uudestaan. ??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos haluat Jussi kokeilla niin Rovaniemen mukana tulee niitä Tatz_savu efektejä. Tatz_Suosiola tai Tatz_Suosiola2.fx saattaisi toimia FinnMastin savuna kun sen vain nimeää uudestaan. ??

Entäs jos ne kaatumiset johtuukin juuri siitä, että siinä nykyisessä tiedoston nimessä ei ole sitä fx_ alkua, mikä yleensä kaikissa efekteissä on?

Tatu, mitäs olisit mieltä, jos tekisi kokonaan uudet piiput. Oletko sä vielä perehtynyt siihen gMaxin effektin kiinnityssysteemiin? Ja pystyykö uudella MakeMDL:llä tekemään normaalit kirjastot? Nimittäin jos kokeilis semmoista, että kiinnittäis sen savun siihen piipun nokkaan "kiinteästi". Sillä pääsisi eroon myös niistä reikäisistä piipuista, joista savu tulee jo jostakin puoliväliltä :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entäs jos ne kaatumiset johtuukin juuri siitä, että siinä nykyisessä tiedoston nimessä ei ole sitä fx_ alkua, mikä yleensä kaikissa efekteissä on?

Jaa no en minä vaan tiedä. Ei mulle ole kuitenkaan kukaan koskaan "raportoinut" että Rovaniemi olisi kaatunut ja siellä noita Tatz-alkuisia savuja on sentään 4 kipaletta. Ja kai se Tatz_koskikin on toiminut. Mutta tuleehan FS2004:sen mukanakin savuja kunhan vaan etsii sen oikean efektin sieltä.

Tatu, mitäs olisit mieltä, jos tekisi kokonaan uudet piiput. Oletko sä vielä perehtynyt siihen gMaxin effektin kiinnityssysteemiin?

Juu, nyt puhut asiaa. En ole perehtynyt vielä noihin uusiin hienouksiin mutta tuon pitäisi olla pikku juttu.

Ja pystyykö uudella MakeMDL:llä tekemään normaalit kirjastot? Nimittäin jos kokeilis semmoista, että kiinnittäis sen savun siihen piipun nokkaan "kiinteästi". Sillä pääsisi eroon myös niistä reikäisistä piipuista, joista savu tulee jo jostakin puoliväliltä :P

Juu aivan. Kirjastot syntyy helposti, tosin vain FS2004:lle. En ole varma pystyykö niitä objekteja kutsumaan muulla kuin XML-kielellä. En myöskään tiedä miten se efekti siihen käytännössä sitten liittyy, mutta senhän näkee sitten kun testaa. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aisasta kolmanteen. Ne hurrien mastojen valot on tehty LODeilla, niinkuin epäilit. Tutkitaan lisää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kirjastot syntyy helposti, tosin vain FS2004:lle. En ole varma pystyykö niitä objekteja kutsumaan muulla kuin XML-kielellä.

Pystyy. Esim. tuo EFTP:n aita on tehty Airportilla api-makron avulla ja tuossa makrossa on sen aitaobjektin ID. Tuo itse aitaobjekti on siinä samassa kirjasto-BGL:ssä missä kaikki muutkin objektit.

.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh.. näköjään swedflightin poppookin on sitten tehnyt oman mastopaketin.

Minähän jossakin vaiheessa värkkäsin oman Swedmastin (perustuen ruåtsin AIP:n matskuun) ja tarjosinkin sitä ruåtsifoorumille sekä täällä että muualla, mutta porukka ei siitä kovin lämmennyt. Oliskohan ollut NIH-syndrooma ;D

Itse asiassa minä ainakin käytin sitä paljonkin, ja pidinkin siitä. Se oli siinä mielessä parempi kuin Swedflightin versio, että he ovat laittaneet mukaan vain 56 pisintä mastoa, mikä tarkoittaa, että Tukholmaan ei tule sen paketin mukana kuin Nackan kaksi megamastoa. Muistaakseni sun Swedmastissa oli mukana kaikki mitä olit AIPista löytänyt, niin kuin kuuluukin - eihän siitä muuten hirveästi ole avuksi VFR-navigoinnissa. Swedmast mulla hävisi konevaihdon myötä, mutta mielelläni käyttäisin sitä edelleen mikäli se on saatavilla ja toimii FS2004:ssa. Onko se sulla vielä jossain jemmassa?

Täällä Ruotsissa (missä asun ja kai sen takia mieluiten lennänkin) taitaa olla suurempi ongelma kuin Not-invented-here, että aktiiveja FS-harrastajia on vähemmän kuin koto-Suomessa ja nekin jotka täällä on ovat hajautuneet useampaan eri foorumiin.

Lefa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

saatavilla ja toimii FS2004:ssa. Onko se sulla vielä jossain jemmassa?

Onhan se jossakin. Täytyy tsekkailla ja latailla vaikka tänne FSN:n kirjastoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään