Guest GShock

FS9: Vieläkö asetuksissa vikaa?

17 viestiä aiheessa

Nyt on pakko vielä kysäistä, otin nimittäin kuvat noista mun asetuksista joita joku on jossain päin joskus mulle ehdottanut, mutta silti noilla on toi maisema vähän hassun utuinen. Oisko jollain ratkaisua mitä namiskuukkelia kannattais vääntää mihinkin suuntaan jotta kuva terävöityisi?

Mulla on Ultimate Traffic josta siitä ohjelmasta itsestään lienee johtuu AI-liikenteen tekstuurien pöhnäisyys?

Asetukset

[ Attachment removed / expired ]

Ja tulokset. Tässä lähestymässä Amsterdamia.

Lähelle katsottaessa maasto on terävä kuten näkyy

Tossa esimerkki AI-koneiden tekstuurien suttuisuudesta äärimmillään: Malaysian Airlinesin 747.

Ratkaisuja?

Timo N

CX043

Cathay Pacific VA

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaan nyt laitteistokokoonpano tuohon, eli koko satsi on

AMD Athlon XP2600+1,92 GHz, 512Mt RAM, näyttis NVIDIA GeForce FX5200.

Timo N

CX043

Cathay Pacific VA

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep extended terrain textures päälle. Lisäksi itse laittaisin bilinear -filtteröinnin trilinearin sijaan, ja frame raten 25-30:een. Myös anti-aliasing simusta pois, ja jos reunanpehmennyksen käyttöön haluaa niin näyttiksen asetuksista se päälle (esim. 2x). Näin pitäisi ainakin pyöriä paremmin. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Targer Frame Rate ---> Reilusti alaspäin. Itse pidän lukittuna 20:een ja riittää aivan hyvin. Tuo on semmoinen arvo, että jos se on sinulla isommalla, kuin mihin koneen suorituskyky antaa mahdollisuuden, simu rupeaa itse pudottamaan tekstuuritarkkuutta, autogenobjektien määrää jne jne. Jos sen pitää sopivan alhaalla, simu ei itse yritä parantaa FPS:iä näyttävyyden kustannuksella.

Hardware rendered lights ---> Pistöä maksimiin

Anti Aliasing ---> Ota pois

Pilvistä Sight distance ja Cloud draw distance ---> minimiin (mun mielestä riittää, mutta joku voi olla eri mieltä)

Extended Terrain Texture ---> Maksimiin

Addon Dynamic Scenery ---> Ota pois. Siitä ei ole mitään hyötyä kun ei niitä liikkuvia autoja sun muita moilla kentillä pahemmin ole

Sun Glare ja Lens Flare ---> Itse ottaisin pois, kun ovat niin törkeän huonosti toteutettuja

Ground Scenery casts shadows ---> Mieti kahdesti tarvitko rakennuksille jne maaobjekteille varjoja. Itse en pidä päällä, koska ne tuntuu syövän aika reippaasti FPS:iä ja hyvin olen pärjännyt ilman.

Noiden lisäksi, uudelleennimeä sieltä FS2004\autogen -kansiosta se default.xml vaikka default.xml.bak:ksi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai juu, unohtui tuosta äskeisestä:

Water effects ---> Maksimiin

Terrain Detail ---> Land only

Saat vedet vähän oikeamman näköisiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelisin vielä nostamaan resoluutiota ainaskin tohon 1024x768:aan. Mitä suurempi resoluution sitä tarkempi kuva...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parani heti huomattavasti. kiitos kaikille ajasta ja avusta. Täytyy tehdä vielä kunnon koelento ja katsoa että kaikki tosiaankin on ok.

Timo N

CX043

Cathay Pacific VA

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parani heti huomattavasti. kiitos kaikille ajasta ja avusta. Täytyy tehdä vielä kunnon koelento ja katsoa että kaikki tosiaankin on ok.

Timo N

CX043

Cathay Pacific VA

Jos kaikki toimii ihan OK, niin ota tässä vaiheessa varmuuskopio siitä fs9.cfg:stä. Jos jossakin vaiheessa joutuu jostakin syystä esimerkiksi asentamaan simun uusiksi, niin tuolla varmuuskopiolla säästyt turhalta säätämiseltä jatkossa, kun on kaikki tarpeelliset asetukset tallessa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika kovat asetukset tuossa yllä olevassa "esityksessä", älkää ainakaan kaikki laittako noin koville, vaatii jo vähän potkua että liikahtaa noilla asetuksilla ja hyvän näyttiksen. Miksi muuten autogen on noin isolla, minä poistin kokonaan ja framet noisi yli 10 ;D. Miksi autogenin nimi pitää muuttaa, riittää kun poistaa sen kokonaan, vai eikö muka ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika kovat asetukset tuossa yllä olevassa "esityksessä", älkää ainakaan kaikki laittako noin koville, vaatii jo vähän potkua että liikahtaa noilla asetuksilla ja hyvän näyttiksen. Miksi muuten autogen on noin isolla, minä poistin kokonaan ja framet noisi yli 10 ;D. Miksi autogenin nimi pitää muuttaa, riittää kun poistaa sen kokonaan, vai eikö muka ?

No ajatteleppas nyt järjellä. Jos sen default.xml:n luomat huoltsikat ja muut haluaa joskus takaisin, niin eikö se ole järkevämpi se tiedoston nimi muuttaa, kuin poistaa kokonaan? On huomattavasti helpompi nimetä se tiedosto takaisin alkuperäiseksi, kuin ruveta sitä etsimään CD:iltä...

Sitäpaitsi jokainen taaplaa tavallaan. Toiset haluaa simulta äärimmäistä sulavuutta kun taas toiset haluaa kaikki herkut FPS:ien kustannuksella. Ja jotkut, tai itseasiassa aika monet, haluavat sitten kompromissin, missä ympäristö on suht nättiä, mutta silti pyörii kohtuullisesti. Että silleen. Jos et sinä halua pitää itselläsi autogeniä ollenkaan, niin se on "sinun ongelma" :) Ja mistäs sinä tiedät, että miten hyvin Timolla pyörii noilla asetuksilla. Jos ei sinun koneellasi pyöri, niin ei se tarkoita sitä, että Timolla ei pyörisi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olipas aika jännä "ilmiö", kun kokeilin pilvi-/sääasetuksia Mikon antamilla arvoilla. Simu heitti virheilmon 77%:n kohdalla, eli juuri säätä ladattaessa. Kun korvasin cumulus01.bmp:n alkuperäisellä, niin simu toimi jälleen normaalisti. ??? Ennen simu on kyllä ladannut ihan loppuun asti, vaikka minulla olikin kevyempi cumulus01.bmp. ::) Ei näköjään kärsinyt muuttaa asetuksia suuntaan tai toiseen! ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikolle tiedoksi että kyllä pyörii minun koneella mutta että onko mitään järkeä pitää arvoja tuollaisella se on toinen juttu kun tulee vähän " kuormaa" lisää, mutta niinkuin sanoit jokainen taplaa tavallaan ja arvuuttelut kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa, vai :-X: Ja minun simu ei nakkikioskeja eikä huoltoasemia kaipaa mutta sekin on sitten minun päätös myös

tee sinä ihan oma ;D

Timon ilmoittamalla kokoonpanolla pyörii ihan hyvin, ottaen olosuhteet huomioon koska minulla lähes sama, tosin 3200 ja Radeon 9800 pro, muistia 1g ja ei aina pärjää silläkään kunnolla :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin no kyllä mulla menee kone aika kyykkyyn jossain suurkaupungissa, jos autogen density ja scenery complexity on noin isolla, vaikka kone on aika ruudikas. Niitä siis kannattaa ruuvata pienemmälle, jos semmoista oiretta huomaa. KSEA on muuten hyvä paikka testailla säätöjen vaikutusta, kun on mutkikas kenttä, iso kaupunki ja vuoristo mukavasti hollilla ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli pakko osallistua kekustellun kun oli niin mielenkiintoinen aihe. Itselläni on varmastikin melko rajatapaus kokoonpano: prossu 1,1Ghz, muistia 512Mb ja näyttiksenä GeForce 4 Ti 4200 joten virittelyä on joutunut tekemään jotta simuni(FS9) pyörisi sulavasti. Windowsin puolelta löytyy yllättävän paljon turhia ominaisuuksia joita riisumalla saa simuunkin uutta sulavuutta. Parhaita löytämiäni vinkkejä ovat olleet kellon(!) poistaminen tehtäväpalkista, CD-aseman autokäynnistyksen estäminen sekä näytönsäästäjän disabloiminen. Jokin aikaa sitten toivotin tällä palstalla muistinhallintaohjelmat alimpaan maanrakoon mutta sitten kohtasin RamBoss-nimisen erittäin pienen ja tehokkaan keksinnön. Eilen löysin X-Setup Pro-nimisen Windows-viritystyökalun jolla voi tehdä kaikenlaisia säätöjä. Erinomainen saitti mistä löytyy vinkkejä viritykseen on www.videguys.com/speedtweaks sekä http://kpush.tripod.com/tweaking. Kaikenkaikkiaan on ollut erittäin mielenkiintoista tutustua kompuutterin sielunelämään yrittäessäni löytää simulle optimaalisia asetuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään