Guest pilot22

Boeing 777 laskeutuminen

19 viestiä aiheessa

Mulla on sellainen ongelma, että kun lähden laskeutumiseen B777:lla sen nokka nousee melkein 12 astetta ylöspäin ja se siis tulee liukupolulla hieman hassussa asennossa... Nopeus on ihan ok, mutta se pitch on aina liian jyrkkä. Vai tuleeko se oikeastikin näin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla on sellainen ongelma, että kun lähden laskeutumiseen B777:lla sen nokka nousee melkein 12 astetta ylöspäin ja se siis tulee liukupolulla hieman hassussa asennossa... Nopeus on ihan ok, mutta se pitch on aina liian jyrkkä. Vai tuleeko se oikeastikin näin?

 

Mikä se sun App nopeus on entä laipat,polttoaine,ym..?

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla on sellainen ongelma, että kun lähden laskeutumiseen B777:lla sen nokka nousee melkein 12 astetta ylöspäin ja se siis tulee liukupolulla hieman hassussa asennossa... Nopeus on ihan ok, mutta se pitch on aina liian jyrkkä. Vai tuleeko se oikeastikin näin?

 

Moikka. :)

 

Eipä tule, vaikuttaisi että sinulla on vauhtia liian vähän ja kone roikuu siinä sakkaamisen rajoilla koko ajan. Luultavammin vaan lentomallinnus on päin mäkeä. Tästä näet miten isot putket tulevat laskuun. Siinä on ANA tripla seiska ja JAL 767 peräkkäin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nopeus on siinä 160kts ja flapsit alhaalla. polttoainetankit melkein täynnä... Miten tätä ongelmaa voisi korjata?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sulla on liikaa painoa.

 

En nyt tiedä, millä lentomallilla lennät, eli mikä ZFW (massa ilman polttoainetta) siihen on mallinnettu, mutta selvästikin tulet reilusti ylipainoisena laskuun. Jokaisella koneella katsos on maksimi laskeutumispaino (maximum landing weight, MLW), jota ei saa ylittää. Tyypillisesti tripla-seiska lähestyy n. nopeudella 135-140 solmua, ja sillä nopeudella 3 asteen liu'ussa tulisi olla nokka n 2 astetta horisontin yläpuolella. Tällöin V/S on luokkaa 650-700 jalkaa minuutissa alaspäin.

 

-> Reilusti kerosiinia tankeista pois!

 

Tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nopeus on siinä 160kts ja flapsit alhaalla. polttoainetankit melkein täynnä... Miten tätä ongelmaa voisi korjata?

 

Kokeileppas vähemmällä polttoaine määrällä. Ei ne IRL tule tankit täynnä alas!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitti noista vinkeistä. >Täytyy heti kokeilla ;D! Eikös oikeissa lentokoneissa (tai/ja Simussa) ole sellainen kytkin millä saadaan polttoainetta vähennettyä, jos pitää tehdä nopeasti lasku, vaikka heti nousun jälkeen? ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitti noista vinkeistä. >Täytyy heti kokeilla ;D! Eikös oikeissa lentokoneissa (tai/ja Simussa) ole sellainen kytkin millä saadaan polttoainetta vähennettyä, jos pitää tehdä nopeasti lasku, vaikka heti nousun jälkeen? ???

Kyllä oikeassa elämässä joissakin koneissa sellainen on ja simussa ei ainakaan niistä default-koneista löydy, mutta joissain lisäkoneissa voi tämäkin olla mallinnettuna :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No mitäs sitten tehdään, jos joutuu äkilliseen laskuun nousun jälkeen, jos ei ole sellaista namikkaa? Sitten tullaan alas vähän vauhdikkaammin :-\?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FS2004 Aircraft ->> Fuel/weight valikossa voit tyhjentää ja täyttää tankkeja painoa kesken lennon. Tuo on myös hyvä tapa hoitaa fuel dumppi jos sellaista tarvitsee.

 

Eikös se muuten ole niin että noita 777 sarjan koneita ei flareteta(suomennos?) laskussa ???

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
No mitäs sitten tehdään, jos joutuu äkilliseen laskuun nousun jälkeen, jos ei ole sellaista namikkaa? Sitten tullaan alas vähän vauhdikkaammin :-\?
Avataan manuaali kohdasta abnormal procedures ja etsitään sivu, jonka ylälaidassa lukee "overweight landing".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FS2004 Aircraft ->> Fuel/weight valikossa voit tyhjentää ja täyttää tankkeja painoa kesken lennon. Tuo on myös hyvä tapa hoitaa fuel dumppi jos sellaista tarvitsee.

 

Eikös se muuten ole niin että noita 777 sarjan koneita ei flareteta(suomennos?) laskussa ???

 

Jani

 

Flare = loppuveto/loppuloivennus. Ja kyllä se suoritetaan myös 777:lla. Kuten 757/767 myös 777 loppuveto on hyvin pieni, noin kaksi astetta. Eli kosketuksessa nokka on n 4-5 astetta horisontin yläpuolella.

 

Tero

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Milläköhän siviilikoneella on ns. "jyrkin" loppuveto?

 

Veikkaisin, että oli Concordella, mutta sitähän ei taideta enää laskea :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Veikkaisin, että oli Concordella, mutta sitähän ei taideta enää laskea :P

 

Kyllä tuo aika jyrkältä näyttää :P

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitokset vinkeistö!!! Laskeutiminen onnistuu nyt upeasti ja todella pehmeästi ;D ;D ;D!!!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

asiasta kolmanteen: mikä on tällä hetkellä mielestänne paras 777 paneeli FS2004:lle ???

 

Harmi kun PSS ei päivittänyt omaa 777 paneeliaan FS004:lle >:( siinä oli todella hyvä paneeli.

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

asiasta kolmanteen: mikä on tällä hetkellä mielestänne paras 777 paneeli FS2004:lle ???

 

Harmi kun PSS ei päivittänyt omaa 777 paneeliaan FS004:lle >:( siinä oli todella hyvä paneeli.

 

Jani

 

Jaa... Mulla ei noi kaikki paneelit toimi, kun en osaa asentaa niitä... Mutta onko niissä niin paljon erilaisuuksia... Ne paneelit mitkä olen saanut toimimaan ovat lähes samanlaisia kun fs9:n paneelit. :

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään