Guest Kena

FS2004-skrollaus sottaa kaiken

7 viestiä aiheessa

Ostin sen uusimman lentosimun eli FS2004:n ja tein complete installation:in, vaan jokin on kai miennyt pieleen sillä vaikka näyttö toimii hyvin kaikissa muissa ohjelmissa niin tässä simussa on yksi ongelma:

Heti kun ohjelma on auennut ja tulee se sininen valintaikkuna, niin aina kun valitsee jonkin linkin josta sitten aukeaa skrollattava alaikkuna näkyy ensin sisältö oikein. Sitten kun skrollaan tuota ikkunaa, niin teksti menee täysin sekaisin, ihan kuten kuvatkin, eli tuo skrollaus sottaa koko sisällön.

Mitä neuvoksi? Lentäessä maisemakin näyttää lähellä konetta aika rakeiselta, mutta ei tähän vielä kannata mennä säätämään mitään, kun ei voi vielä edes lukea tutoriaalit lentämisestä, sen Rod Machadon juttuja (meniköhän nyt edes sen hepun nimi oikein...).

Olen käväissyt windows update sivustolla ja sieltä ei löydy mitään ehdotuksia päivitettävistä ajureista. DirectX on 9.0b ja Dxdiag ei löydä mitään ongelmia. Laitehallinnassa kun käy niin ilmoittaa että näytönohjaimen tominnassa ei ole mitään vikaa ja kun yritin päivittää se siitä huolimatta (sieltä käsin päivitysnappia painamalla) ei löytynyt nykyistä parempaa ajuria (tai niin se vintoosa ilmoitti). Ubin IL2 Sturmovic F.B. toimii loistavasti ja maisema näyttää upealta, joten kai ajurit siis toimii...?

Mitä neuvoksi? Itse ajattelin vielä päivittää tuon radeon 9800:sen ajurit jotenkin manuaalisesti, täytyy surffailla Herculeksen kotisivuille ja vertailla ajureitten versionumeroita. Muuta en oikein itse keksi, tosi kummallista että vain FS2004 esiintyy näitä skrollausongelmia. Onko olemassa jotain päivitys/service packejä itse simulle? Onko tämä ongelma täysin vieras kaikille muillekin? :-[

Ei helvetti! Nyt tämä sama skrollausongelma esiintyy tätä viestiäkin vierittäessä! Siis tätä kirjoittaessa! :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mul on kansa sama ongelma (näyttis fx 5600 256 mt). en ole jaksanut ottaa selvää et mistä johtuu. bugi mikä bugi. scrolli pelaa ihan hyvin jos ei ole koko näyttöala käytössä. (siis alt+enter).

-kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli Radeonilla sama ongelma alussa ja ATI oli tietoinen tuosta ongelmasta ja korjasi ongelman tietääkseni jo versiossa 3.8 tai 3.9. Eli uusimmilla ajureilla ei mulla ainakaan esiinny enää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosiaan, uudemmat RADEON-ajurit auttoi! :D

Uutena ihmetyksen aiheena Rodin eka opetuslento, yht´äkkiä kone sakkaa eikä näppäimistön siivekkeet toimi, mut hällä väliä siitä, onhan tarkoitus vaihtaa yokeen tässä vielä.

Mikäs muuten on tuo anti-aliasing? Nyt on poissa käytöstä, mut mitäs se tekee eli kannattaisko kokeilla nyt uusilla ajureilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Antialiasing pehmentää reunoja ja vähentää näin vinojen viivojen sahalaitaisuutta. Tarpeellisuus riippuu paljon käytettävästä resoluutiosta; sitä vähemmän hyötyä mitä isompi reso.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomasin että ajureiden lisäksi löytyisi uudempi versio Hydravision-ohjelmasta. Mulla on nyt versio 3.20 eli sama mikä tuli cd:llä näytönohjaimen kanssa ja Herculeksen softasivuilla tarjotaan vieläkin samaa versiota tästä. Vaan ATI:n sivuillapa tarjotaan versiota 3.25! Se vaan mietityttää, että ATI:n sivuilla, missä luetellaan yhteensopivat laitteet, ei löydy mitään mainintaa Radeon 9800:sta, vaan vain vanhemmista näytönohjaimista.

Pitäisikö nyt tämän tulkita niin, ettei uudempaa versiota Hydravisionista voi käyttää Herculeksen 9800pro näyttiksen kanssa? ???

Jos silti voi, niin kannattaako sitten tämäkin ohjelma päivittää jotta FS2004 toimisi ongelmitta kahdella näytöllä? Tarkoitus kun ois saada lentsikan ohjauspaneeli pienemmälle monitorille ja sitten isolle pelkkä maisema. Vai onko tämä Hydravision täysin turha ohjelma, pitäiskö käyttää jotain muuta softaa tähän tarkoitukseen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään