Jari Toivonen

ATC-kutsu

10 viestiä aiheessa

Mulla on kone bae1462.zip ja siihen Blue1textures.zip-tekstuurit. Olen "puukottanut" Aircraft.cfg:tä niin, että alkuperäinen JAZZ-yhtiö on nyt BLUE1. Mutta miten saan atc:n kutsumaan tätä konetta Blue1:ksi? Nyt kuuluu vain heavy ja antamani koneen lennon numero. Atc_airline= -kohdassa lukee Blue1, mutta sillä ei taida olla tämän asian kanssa mitään tekemistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS ei vakioltaan tunne kuin muutaman callsignin. Jos haluat lisää callsigneja, kannattaa hakea Editvoicepack- niminen ohjelma (esimerkiksi AVSIM:ista hakusanalla Editvoicepack tai Lars Moellebjerg).

Editvoicepackista et saa vielä kuitenkaan Blue1:n callsignia (joka on Bluefinn), sillä sitä ei ole tehty vielä. mutta Toistaiseksi käynee Botnia tai vaikkapa Botswana, jotka saa ko. ohjelman avulla. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Editvoicepackista et saa vielä kuitenkaan Blue1:n callsignia (joka on Bluefinn), sillä sitä ei ole tehty vielä. mutta Toistaiseksi käynee Botnia tai vaikkapa Botswana, jotka saa ko. ohjelman avulla. ;D

Mä mietin että onko se tosiaan "bluefinn" (sininen suomalainen) vai kenties "bluefin" eli sinievä? Kun niiden pyrstö on sininen. Ehkä siinä on sanaleikki tarkoituksellakin. Kiva kutsunimi joka tapauksessa.

/Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä mietin että onko se tosiaan "bluefinn" (sininen suomalainen) vai kenties "bluefin" eli sinievä? Kun niiden pyrstö on sininen. Ehkä siinä on sanaleikki tarkoituksellakin. Kiva kutsunimi joka tapauksessa.

Eräs LJ tuossa viime viikolla mainitsi, notta olisi "Blue fin" eli tuo sinievä. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta mitä nuo erilaiset ATC-patchit tekevät (esim. tämä), jotka päivittävät airlines.cfg-tiedoston? Onkos sitten niin, että ne lisäävät siihen airlines.cfg:hen kaikki ne lentoyhtiöt, jotka FS tunnistaa ihan oletuksena?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä pointti tuo bluefinn/bluefin. Bluefinhän kuulostaa ihan loogiselta, onhan esim SN Brusselsin callsigni S-Tail. :)

Mutta mitä nuo erilaiset ATC-patchit tekevät (esim. tämä), jotka päivittävät airlines.cfg-tiedoston? Onkos sitten niin, että ne lisäävät siihen airlines.cfg:hen kaikki ne lentoyhtiöt, jotka FS tunnistaa ihan oletuksena?

Juu, tuollaiset tekevät vain mahdolliseksi valita omalle koneelle valikon kautta jokin callsigni, joka on FS:ssä defaultiltaan.

Editvoicepackin kautta saa sitten lisää itse callsigneja, ja sen avulla niitä pystyy myös tekemään itse. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, tuollaiset tekevät vain mahdolliseksi valita omalle koneelle valikon kautta jokin callsigni, joka on FS:ssä defaultiltaan.

Editvoicepackin kautta saa sitten lisää itse callsigneja, ja sen avulla niitä pystyy myös tekemään itse. :)

Ok, kiitos tiedosta. Mutta miksi M$ sitten ole ihan pelintekovaiheessa tehnyt sitä listaa niin kattavaksi kuin mahdollista? Sillä kyllä FS tunnistaa Finnairit ja Speed Birdit hyvin oletuksena.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, kiitos tiedosta. Mutta miksi M$ sitten ole ihan pelintekovaiheessa tehnyt sitä listaa niin kattavaksi kuin mahdollista? Sillä kyllä FS tunnistaa Finnairit ja Speed Birdit hyvin oletuksena.

Koska he ei sitä tarvitse omiin default-koneisiinsa. Heille riittää nämä Orbitit ja muut. Ja pitää itseasiassa olla erittäin tyytyväinen, että ovat edes viitsineet tehdä valmiiksi Finnairien ja muiden oikeiden lentoyhtiöiden äänet...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MS ei tosiaan olisi tarvinnut kuin kourallisen noita omia kutsujaan, mutta ilmeisesti listaan on otettu merkittävimpiä ja pitkäikäisimpiä yhtiöitä. Kattava listahan vaatisi jatkuvaa päivitystä, eikä ole siksi mahdollinen.

Jaana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään