Guest HJ

Cabiinin paine DC9-30:ssä?!?

3 viestiä aiheessa

Kun en niin tarkkaan tiedä tuosta cabiinin painejärjestelmästä, niin tässäpä kyssäri...

 

Kun lennän Flight1:n DC-9:llä, niin jonkin ajan kuluttua noususta instrumenttipaneeliin syttyy punainen valo CABIN PRESS-namiskan viereen ja MASTER CAUTION-valo syttyy hälytysäänen ohella. Mitä nappulaa pitää siirtää ja mihin suuntaan, että cabiinin paineistus olisi kunnossa?!? ???

Kyseessä siis payware tuote; Flight1:n DC9-30 porfessional.

 

Toivottavasti siis ymmärsitte, mitä tarkoitan ?!?

 

Ps. viimeistään Kähkösen Jarilta odotan vastausta Iron Knuckles-fanina!!! ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tunne konetyyppiä, mutta voisiko olla että noin vanhassa koneessa outflow venttiilit pitää avata ja sulkea manuaalisesti?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve Heikki!

 

Kabiinin paineistus toimii Flight1 DC9:ssä seuraavasti:

Avaa ensin PRESSURE VALVES pedestal-ikkunassa. Kun teet tämän, overheadin paineistojärjestelmän PRESS -valo syttyy (muuten siinä palaa STBY -valo). Yllämainittujen valojen alla sijaitsee ns. PRESSURE VALVE SWITCH, valitse sillä PRIMARY. Tämän jälkeen aseta ALT -kohtaan lentokorkeus (CRUISING ALTITUDE SELECTOR). LDG BARO -kohtaan (LANDING FIELD BAROMETRIC PRESSURE SELECTOR) asetat ilmanpaineen (IN HG). CLIMB RATE:lla (FLOW/CABIN CLIMB SELECTOR) valitset pystynopeuden (+1000fpm jolloin paineistus toimii oikein). Paineistopanelin FLOW valo palaa silloin kuin järjestelmä on päällä.

 

Toivottavasti tästä pikaisesta briefingistä oli edes hieman apua.. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään