Aki Kettunen

Virtual Pilot College / Tilanne

8 viestiä aiheessa

Hei,

Moni on kysellyt VPC:stä mm. täällä FSNordicissa. Vähän tilannetietoa.

Syksyn aikana Teemu ja Juha-Matti joutuivat lopettamaan kouluttamisen muiden kiireiden takia. Itselläni on ollut hieman hankala syksy ja talvi mm. erään tärkeän ihmisen poismenon vuoksi. Nyt olen ollut pariviikkoa täälä Inkoon korvessa ja kerenny miettimään taas virtuaali-ilmailujuttuja.

Käytännössä minulla ei ole mahdollisuutta kouluttaa yksin noin montaa opiskelijaa mitä tuntuu asiasta olevan kiinnostunut. Tästä syystä etsimme kouluttajia jotta voimme koulutustoimintaa jatkaa.

Mitäpä kouluttajilta vaaditaan? Oman innostuksen ja kiinnostuksen lisäksi tarvitaan aikaa. Jo pari tuntia viikossa riittää. Ajat, jolloin voit kouluttaa, ilmoitetaan ajanvarausjärjestelmäämme jolloin oppilaat voivat haluamansa ajat varata. Näinollen ei tarvitse viikottain varata tiettyä aikaa vaan kouluttaa voi niinpaljon kuin aina aika antaa myöten.

Koultus tapahtuu VATSIM-verkossa joten VATSIM-kokemus on myös tarpeen. Luonnollisesti kokemus lentosimulaattoreista ja niillä lentämisestä vaaditaan.

Kouluttajia tarvitsemme peruskoulutukseemme eli vPPL (virtuaalinen yksityislentäjän lupakirja) sekä vIR (virtuaalinen mittarikelpuutus) kursseille.

Pyydämme kiinnostuneita lähettämään rohkeasti sähköpostia minulle osoitteeseen aki (ät) akikettu.net. Kertokaa hieman kokemuksestanne ja miksi olette kiinnostuneet kouluttamisesta. Toki kysymyksetkin ovat tervetulleita.

Ilmottautuneiden määrän perusteella pyrimme kehittämään koulutusta niin että sitä voidaan jatkaa myös tulevaisuudessa. Koulutus on ollut hyvin kysyttyä ja mielestäni on tärkeää tarjota tukea simuilua aloitteleville harrastajille.

Keväisin pakkasterveisin,

Aki Kettunen

aki (ät) akikettu.net

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voitko vielä kertoa hieman lisää. Teillä VPC:ssähän on oma materiaali eikö? Ja sitten vielä tärkeimpänä kysymyksenä se, että jos vaikka innostuisin tästä asiasta niin minun ei tarvitse osata ifr-asioita? Eli voin kouluttaa tuossa vPPL-osiossa pelkästään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Eli voi ja pitääkin kouluttaa sitä osa-aluetta mitä osaa ja kiinnostaa. Mikäänhän ei estä myöhemmin vaikka käymästä samalla IFR:n koulutuksen läpi (oppilaana) ja sit vähän omaa treeniä ja sit voi sitäkin alkaa kouluttamaan. Sinänsä on fiksua jos myöhemmin laajentaa omaa koulutusaluetta ettei aina samaa tuntia joudu veivaamaan koska se on pitkän päälle tylsää.

vPPL -matsku on miltei valmiina ja vIFR on suunnitteilla. Matskua jne oon tässä tehny taustalla kokoajan.

Semmonen tuli tossa mieleen että VPC:n koulutust tapahtuu netistä kotoa käsin eli tämä ei liity SVIL:n koulutukseen, ihan ettette sekoita :)

Ja kuten Mats tuossa tekikin niin epäselvii asioita voi kysellä vaikkapa replyllä.

Terv.

Aki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä tarvittaisiin lisää kouluttajia että saadaan homma toimimaan.

Kertaukseksi vielä, pari tuntii viikos riittää ja koulutusajat on joustavia eli ne voi viikoittain päättää. Eli se ei oo ongelma.

Jos et ole kiinnostunut itse kouluttamisesta mutta on tietoa ja taitoa kirjottaa ja kehittää manuskoja jne niin tällainenkin apuvoima on tervetullutta.

- Aki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt VPC:lle on löytynyt lisää kouluttajia joten koulutusta tullaan varmaan sitten jatkamaan, hyvä näin :) Meiliä tulee ilmottautuneille tänään.

Mä voin kyllä kouluttaa..

Jos sanoit tuon tosissasi niin sähköpostia aki(ät)akikettu.net (tai /msg akikettu).

Terv.

- Aki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt VPC:lle on löytynyt lisää kouluttajia joten koulutusta tullaan varmaan sitten jatkamaan, hyvä näin :) Meiliä tulee ilmottautuneille tänään.Jos sanoit tuon tosissasi niin sähköpostia aki(ät)akikettu.net (tai /msg akikettu).

Terv.

- Aki

Ilmoitteletko henkilökohtaisesti niille jotka pääsivät?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmoitteletko henkilökohtaisesti niille jotka pääsivät?

Pistetäänpä meili uusiksi jos et vielä sitä saanut...

EDIT: Jos joku muu ei sitä saanut joka on asiasta ottanut yhteyttä niin pistäkääs huomautusta niin voin laittaa sen uudelleen. Ilmeisesti taas onnistunut jotain sähläämään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään