Guest oksu88

Moninäyttö kokoonpano

62 viestiä aiheessa

Voisiko joku selittää mulle että miten tollasen monen näytön kokoonpanon saa yhteen tai mistä sais tarkat ohjeet. Tiedän jo sen verran että pitää olla näytöohjain mihin saa enemmän kuin yhen monitorin kerralla mutta tiedän myös että homma toimii jos on kaks eri näyttistä. Sitä en vaan ymmärrä että miten saa enemmän kuin yhden näyttiksen koneeseen ku siel on vaan yks AGP slotti. Pitääkö olla emo missä on enemmän AGP slotteja vai pitääkö olla PCI näytönohjain jos sellasii ees on? Saatan tietysti olla ihan pihalla tästä asiasta minkä takia olis kiva tietää et miten tälläsen kokoonpanon saa aikaseks.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kahdelle näytölle kannattaa AGP-kortti, joka tukee kahta näyttöä. Niinhän ne melkein kaikki tekee nykyään. Voi myös pistää koneeseen lisää näyttökortteja, joiden on oltava silloin PCI-väyläisiä. Kyllä niitäkin on. Ja sitten vielä voi käyttää useampaa konetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riippuu vähän siitä mitä haluaa, jos kaipaa yhden maisemaa näyttävän lisäksi näyttöjä mittareille, kartoille yms, niin AGP-väylässä oleva hoitaa maisemanäytön ja mahdollisesti yhden mittarinäytön, lisänäyttöjä varten PCI-väylisiä ohjaimia koneeseen.

Jos taas haluaa 3 näyttöä maisemaa piirtämään ja 1-2 mitareille ja muille, tuohon ylläolevaan pitää lisätä 2 tietokonetta + WideFS-ohjelma että saa kunnolla toimivan ratkaisun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kannettaviin mitään järkevää mahdollisuutta saada 2-näyttökokoonpanoa, eli esim. kannetavan omalla ruudulla mittarit ja projektorilla maisema?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kannettaviin mitään järkevää mahdollisuutta saada 2-näyttökokoonpanoa, eli esim. kannetavan omalla ruudulla mittarit ja projektorilla maisema?

Ainakin kaikissa kannettavissa mitä olen nähnyt on ulkoiselle näytölle liitin, riippuu sitten näytönohjaimesta kykeneekö se näyttämään eri ruutua näytöissä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos on sen verran tuore kannettava. Kyllä se aika vakio-ominaisuus on ollut jo jonkin aikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tainnut tämän kysyä jo sata ja miljoona kertaa, mutta kysytään vielä kerran. Saako tuota moninäyttö systeemiä toimimaan millään tavalla esimerkiksi Forgotten Battlesissa?

Entä kuinka monta PCI ohjainta voi olla AGP ohjaimen lisäksi, että kone vielä toimii suht yhteensopivasti?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisiko joku valaista miten saa FS:ssä 2 näyttöä käyttöön? Molemmat näyttöni ovat AGP-kortissa. Windowsissa toimii hyvin, mutta jostain syystä 2. näyttö jää Windowsiin kun käynnistän FS:n. ???

Ja vielä pari kysymystä... Voinko ajaa kahdella PC:llä samanaikaisesti yhtä FS:ää, joissa molemmissa on omat näytöt. Toiseen mittarit ja toiseen maisema. Luultavasti pyörii paremmin kahdella, kuin yhdellä PC:llä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset! Harmillisesti tämä tuottaa ainakin minulle ongelmia > FS kaatuu joskus kun veivaa Full Screenin ja Windowin välillä :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset! Harmillisesti tämä tuottaa ainakin minulle ongelmia > FS kaatuu joskus kun veivaa Full Screenin ja Windowin välillä :-\

Tuo ongelma ei ole yksin sinulla, itsellä menee myös sekaisin välillä ja tiedän muitakin. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaihda ikkunoituun tilaan (Alt-Enter), vapauta ikkuna jonka haluat siirtää (Undock window), raahaa se toiseen näyttöön ja vaihda takaisin kokonäyttötilaan.

http://www.wideview.it/

Nyt kaivoin aika vanhan viestin framille, mutta eihän tässä tarvita tuota wideview ohjelmaa vai tarvitaanko. Nyt mä olen rakentamassa uutta simupistettä ja siihen on tarkoitus saada kaksi näyttöä, toinen normaali ohjaamokuva ja toinen radiostackille/gepsille.

Eikö tämän voi tehdä siten, että siirtää vaan simussa nämä komponentit toisen ruutuun.

Mites sitten asetusten tallentamisen kanssa tehdään ettei aina tarvitse tehdä tuota uudelleen...

-t-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ollen joskus nähnyt loistavan setupi VIA K8T890 emolevu jossa on 2 PCI-E väyllä ja siihen oli kytketty 2 kpl X700 ja 4 monitoria ;D ;D Pitaisikö hankia

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kaivoin aika vanhan viestin framille, mutta eihän tässä tarvita tuota wideview ohjelmaa vai tarvitaanko. Nyt mä olen rakentamassa uutta simupistettä ja siihen on tarkoitus saada kaksi näyttöä, toinen normaali ohjaamokuva ja toinen radiostackille/gepsille.

Eikö tämän voi tehdä siten, että siirtää vaan simussa nämä komponentit toisen ruutuun.

Mites sitten asetusten tallentamisen kanssa tehdään ettei aina tarvitse tehdä tuota uudelleen...

-t-

Joo ei tarvita monta konetta. Ota vielä 1 näyttö lisää (PCI Matrox tms) ja pistä siihen pieni screeni mihin mittaristo (tee vaikka koko ruudun paneeli missä on vain gaugeja) ja siinä on kohta kotiohjaamon alkua :)

Tallentamalla tilanteen nuo paikat tallentuvat mukana.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ei tarvita monta konetta. Ota vielä 1 näyttö lisää (PCI Matrox tms) ja pistä siihen pieni screeni mihin mittaristo (tee vaikka koko ruudun paneeli missä on vain gaugeja)

Siis ei tarvita tuota Wideviewtäkään vielä kahdella näytöllä mutta kolmella kyllä?

Mulla itseasiassa olisi sitten vielä yksi ylimääräinen näyttö...eli kolme näyttöä olisi kasassa, mutta ehkä aloitan nyt vaan kahdella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis ei tarvita tuota Wideviewtäkään vielä kahdella näytöllä mutta kolmella kyllä?

Mulla itseasiassa olisi sitten vielä yksi ylimääräinen näyttö...eli kolme näyttöä olisi kasassa, mutta ehkä aloitan nyt vaan kahdella.

Wideview tarvitaan jos haluat monta *ulkonäkymää*.

Paneeleita varten sitä ei tarvi (eikä siinä gauget toimikaan sen wideviewin yli).

Esim. tämä on 1 PC, yksi 21" screeni maisemalle ja yksi 15" screeni mittaripaneelille. Se vain on tuolla lootan sisällä piilossa. Mutta varo, kohta sinuakin puraisee kotiohjaamokärpänen..

aab.sized.jpg

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wideview tarvitaan jos haluat monta *ulkonäkymää*.

Esim. tämä on 1 PC, yksi 21" screeni maisemalle ja yksi 15" screeni mittaripaneelille. Se vain on tuolla lootan sisällä piilossa. Mutta varo, kohta sinuakin puraisee kotiohjaamokärpänen..

Hyvä, tuli selväksi etten tuota wideview:tä tarvitse...ainakaan toistaiseksi.

Yhden koneen ja kahden näytön setillä pääsisi hyvin alkuun. Laittasin isoon näyttöön normaalin ohjaamonäkymän eli mittarit olisivat sinä, mutta toiseen näyttöön gepsin ja radiopaneelin.

Tätä käyn sitten säätämään kun saan nyt hankittua muut kalusteet tähän hommaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Yhden koneen ja kahden näytön setillä pääsisi hyvin alkuun. Laittasin isoon näyttöön normaalin ohjaamonäkymän eli mittarit olisivat sinä, mutta toiseen näyttöön gepsin ja radiopaneelin.

Tätä käyn sitten säätämään kun saan nyt hankittua muut kalusteet tähän hommaan.

Juu. Jos mittaritkin siirtää omaan näyttöönsä, yleensä fps nousee muuten hiukan, kun ei tarvi "maskata" paneelia sen 3d-näkymän päälle. Ja mittarit on ihan kiva olla omassa "paneelissaan" ohjaamossa.. mut tää alkaa sitten tosiaan selkeesti menemään ohjaamon rakennuksen suuntaan .. :)

Tuo sun idea on varmasti hyvä, jo se että radiot on omassa ruudussaan auttaa paljon.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mut tää alkaa sitten tosiaan selkeesti menemään ohjaamon rakennuksen suuntaan .. :)

Juu, alan tuntemaan jo mopon keulimisen :D Mäpä siirrän tämän sinne osastolle...

siirretty....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaihda ikkunoituun tilaan (Alt-Enter), vapauta ikkuna jonka haluat siirtää (Undock window), raahaa se toiseen näyttöön ja vaihda takaisin kokonäyttötilaan.

Liikkuuko hiiri näiden näyttöjen välillä? Itse kokeilin GeForce 5200:lla kahta näyttöä ja ongelmaksi muodostui se, että kun siirryin kokonäyttötilaan, niin hiiri jäi toimintaan vain siihen näyttöön, jossa kohdistin silloin oli. Mulla ei ollut WideView eikä muitakaan vastaavia asennettuna, vaan käytin näytönohjaimen omaa softaa jakamaan ruutua useammalle näytölle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni juuri tämän takia on käytettävä ikkunamoodia Flight Simulatorille.

Antti

Tai sitten voi gepsin ym nurkkaa jättää yhden pikselin verran sinne päänäytön puolelle, sitä sitten kun skaalaa pieneksi sinne kakkosnäytön puolelle niin taisi hiiri eksyä sinne myös.

Muistaakseni tuo on NVIDIAan liittyvä ongelma.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkälaisellas virityksellä noita mittareita voisi tuohon toiseen ruutuun laitella. Joku oma softa?

//Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkälaisellas virityksellä noita mittareita voisi tuohon toiseen ruutuun laitella. Joku oma softa?

//Juha

Ikkunamoodissa oikeella napilla gepsin päällä "Undock window".

Fullscreenissä vaan raahaat sen, tosin fullscreenissä tarvii ilmeisesti olla directx9-kortti.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OK. Tarkoitin siis sitä, että miten saa tehtyä esim. tuollaisen paneelin kuin sulla tuossa aikaisemmassa kuvassa oli, eli paneelin missä on pelkästään gaugeja. Ja sitten vielä että voikos tuollaisessa paneelissa käyttää esim C 310:n gaugeja.

//Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään