Guest heiska91

FS Screen

16 viestiä aiheessa

Tää on ehkä vähäsen off topicii mutta kuitenki:

Saako FS Screeniä ottamaan .jpeg formaattiin kuvia mieluummin kun bmp?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on jo PSP8

Tuo on tuplaten nopeampi ja triplaten näppärämpi jos tarvitsee pelkästään kuvan koon ja/tai tiedostomuodon muuttamista. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

kannattaa vaihtaa tuohon YAFSScreen ohjelmaan joka on minulla toiminut todella hyvin ja ajaa asiansa.

löytyy osoitteesta:

http://www.marian-aldenhoevel.de/YAFSScreen/

Optioita tuosta ohjelmasta löytyy ihan hyvin ja sen voi piilottaa taustalle FS:n pyöriessä.

[ Attachment removed / expired ]

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on jo PSP8

En tiedä PSP8:sta ihan varmaksi, mutta PSP7:sta kyllä löytyy paras mahdollinen keino kuvankaappaukseen. Ei tarvitse mitään ylimääräisiä ohjelmia sotkemaan. Seuraavasta kuvasta käy ilmi, millaisia asetuksia itse käytän:

[ Attachment removed / expired ]

Nuo kun on asetettu, painan tuota punaisen nuolen osoittamaa kameran kuvaa, jolloin PSP:n kuvakaappausmoodi aktivoituu. Sitten menen FS:ään ja alan kaappaamaan shotteja. Tähän käytän "hot key:tä", eli mun tapauksessa F10:ä. Joka kerran, kun painan F10:iä, siirtyy sen hetkinen "kuva" PSP:hen. Sitten kun olen ottanut haluamani shotit, palaan PSP:hen ja kaikki ottamani kuvat ovat siellä sitten odottamassa muokkausta ja tallennusta.

Mielestäni huomattavasti kätevämpää kuin jollakin erillisellä ohjelmalla ensin ottaa shotit ja sitten erikseen muokata ne sopiviksi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo kun on asetettu, painan tuota punaisen nuolen osoittamaa kameran kuvaa, jolloin PSP:n kuvakaappausmoodi aktivoituu. Sitten menen FS:ään ja alan kaappaamaan shotteja. Tähän käytän "hot key:tä", eli mun tapauksessa F10:ä. Joka kerran, kun painan F10:iä, siirtyy sen hetkinen "kuva" PSP:hen. Sitten kun olen ottanut haluamani shotit, palaan PSP:hen ja kaikki ottamani kuvat ovat siellä sitten odottamassa muokkausta ja tallennusta.

Mielestäni huomattavasti kätevämpää kuin jollakin erillisellä ohjelmalla ensin ottaa shotit ja sitten erikseen muokata ne sopiviksi...

FSScreen muokka jo resoluution ja kuvakoon valmiiksi eikä sen jälkeen tarvitse erikseen kuvaa muokata mitenkään. Ohjelma vie taustalla myös vähemmän muistia kuin PSP... Itse ainakin tykkäsin tuosta YAFSScreen ohjelmasta koska sen jälkeen ei ole PSP8:n tarvinut screenshoteissa koskea, kuvat myös tallentuvat automaattisesti haluttuun kansioon joten erikseen tehtävästä tallennuksesta ei tarvitse murehtia.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSScreen muokka jo resoluution ja kuvakoon valmiiksi eikä sen jälkeen tarvitse erikseen kuvaa muokata mitenkään. Ohjelma vie taustalla myös vähemmän muistia kuin PSP... Itse ainakin tykkäsin tuosta YAFSScreen ohjelmasta koska sen jälkeen ei ole PSP8:n tarvinut screenshoteissa koskea, kuvat myös tallentuvat automaattisesti haluttuun kansioon joten erikseen tehtävästä tallennuksesta ei tarvitse murehtia.

Jani

Munki mielest toi YAFSScreen on paljo parempi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eniveis, raaka kuvankaappaus on hyvä olla bmp siksi, että jos siitä haluaa kunnon kuvan, se kuitenkin pitää yleensä rajata ennen pienennöstä. Muuten tulee vain latteita kuvia, joissa konbe on keskellä, ja joutavaa ryönää laidoilla. Ja jos se on jo JPG-pakattu, sen laatu huononee entisestään uudessa JPG-pakkauksessa. Kuvat siis ilman häviöllistä pakkausta, kunnes ne ovat lopullisia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään