Guest Petri

Ei pysy paikallaan...

23 viestiä aiheessa

Otin tuon IFDG:n a320:sen ja laitoin siihen tämän Marcianon paneelin. Ongelma on se että se ei perhana pysy paikoillaan edes jarrujen kanssa vaikka tehot on idlessä. Se vaan liukuu hiljalleen eteenpäin. Todella rasittavaa. Parking braket ei auta. Aircraft.cfg:ssä parking braken arvo on 1. Eikä senkään rukkaaminen suuntaan tai toiseen auta mitään. Moottorit sammuksissa ei liiku. Mutta jossain odotuspaikalla tuo on vähän nihkeä tapa pitää kone paikoillaan. Mikä avuksi? :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

pistä reverset päälle.. ;D

tuota ootkos kattonu esim siitä panelin throtle systeemistä että meneekö ne aivan idellele ta sitten yritä vetää käsipelillä niitä vielä vähän enemmän reversejä kohti..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

parking_brake = 1 Tämä on ns. "available" arvo, kelvollisia arvoja 0 tai 1, 1 tarkoittaa että on käytettävissä.

 

Kerroin jarrun tehokkuudelle laitetaan rivillä toe_brakes_scale = 1.0

 

Tässä vielä esimerkki, ja aircraft.cfg:ssä saa olla vain yksi [brakes]-osio

 

[brakes]

parking_brake=1

toe_brakes_scale=1.4

differential_braking_scale=1.0

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Otin tuon IFDG:n a320:sen ja laitoin siihen tämän Marcianon paneelin. Ongelma on se että se ei perhana pysy paikoillaan edes jarrujen kanssa vaikka tehot on idlessä. Se vaan liukuu hiljalleen eteenpäin. Todella rasittavaa. Parking braket ei auta. Aircraft.cfg:ssä parking braken arvo on 1. Eikä senkään rukkaaminen suuntaan tai toiseen auta mitään. Moottorit sammuksissa ei liiku. Mutta jossain odotuspaikalla tuo on vähän nihkeä tapa pitää kone paikoillaan. Mikä avuksi? :P

 

Kertoisitko vielä miten sait F-PLAN tiedot kentistä, eli NavDatan toimimaan FS2004:ssä (=ei tule "airport info not found"? Katso edellisen keskustelun viimeisintä kommenttiani. Ymmärsin, että onnistuit? Kiinnostus tuntuu nyt siirtyneen johonkin uuteen tulevaan paneliin, mutta haluaisin saattaa tämän loppuun. Jos Olli Keijonen lukee tämän, pyytäisin sinuakin vielä kommentoimaan, koska en ehkä ymmärtänyt viimeistä vinkkiäsi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noh kokeillaan vielä sitten tuota toe brakea. Ihme juttu vaan on, että tämä eteenpäinvalumis ongelma tuntuu tulevan vasta Marcianon paneelin asennuksen yhteydessä. Voiko se todellakin johtua siitä?

 

Asensin sen NavDatan yksinkertaisesti sillä setupilla. Ensin se kysyi mikä on FS2002:sen hakemisto. Laitoin siihen FS9:n hakemiston. Sitten se kysyi FS2000:sen hakemistoa, jonka kohdalla painoin vain Nextiä. Sitten se asensi sen paketin. Käynnistävalikon Ohjelmat osioon Navigation Data 2002. Sieltä vaan lataat ohjelman ennen FS9:n käynnistystä. Siinä voi kestää jonkin aikaa. Melko hidas. Kun se on tämän ladannut, niin kannattaa koittaa päivittää ne nav tiedot sieltä ohjelmasta. Sitten ei muuta kuin FS9:n käyntiin, teet planin sillä pelin plannerilla ja eiku lentämään. Nyt pitäis toimia lentokenttien tiedot F-PLAN osiossa. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FS2004:een pitää ladata yksi pieni tiedosto gauges hakemistoon...löytyy Marcianon sivuilta, sieltä FAQ-sivulta etsi kohta:

Question

A320/330 only: I have installed the new Airbus gauges for FS2004, and the navaids and airports don't appear anymore on the ND.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitihän tuo asentaa käyttökuntoon kun kaikki paketit jo tuli latailtuakin, nätisti tuntuu toimivan tuo paneli, aloitin pienen testilennon Pariisista Hesaan...pitäis vaan keksiä jotain tekemistä kun tuo härveli hoitaa kaiken itse :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitihän tuo asentaa käyttökuntoon kun kaikki paketit jo tuli latailtuakin, nätisti tuntuu toimivan tuo paneli, aloitin pienen testilennon Pariisista Hesaan...pitäis vaan keksiä jotain tekemistä kun tuo härveli hoitaa kaiken itse :P

 

Virtanen!!!! Mä en enää tunne sua! Kaveruussuhde on täten irtisanottu ;D

 

Ps. Sami ja kumppanit. Pistäkää Virtanen sairaslomalle täältä forumilta vähäks aikaa. Sillä voi olla vielä mahdollisuus toipua :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No älä nyt, mä saan tästä palkkaa, niinkun sinäkin sen Atraimen vääntämisestä ;)

 

Laitan meinaan asiakaskäyttöön pelikonetta töissä, pitäähän siihen simu asentaa ja vieläpä testata pirun hyvin ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No älä nyt, mä saan tästä palkkaa, niinkun sinäkin sen Atraimen vääntämisestä ;)

 

Tuota ei lasketa :P

 

Laitan meinaan asikaskäyttöön pelikonetta töissä, pitäähän siihen simu asentaa ja vieläpä testata pirun hyvin ;D

 

Odotas kun Hantula kuulee, niin seuraavan kerran kun olis tarkoitus lähteä lentämään, niin se käskee sun mennä Finnairilla ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No älä nyt, mä saan tästä palkkaa, niinkun sinäkin sen Atraimen vääntämisestä ;)

 

Laitan meinaan asikaskäyttöön pelikonetta töissä, pitäähän siihen simu asentaa ja vieläpä testata pirun hyvin ;D

 

Ai onko Mikko tekemässä Atrainta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai onko Mikko tekemässä Atrainta?

 

Vähän niinkuin pakon lykkimänä pitää viimeistellä tuo Flight1/Dreamfleet ATR-72-500. Mutta ei saa kertoa kenellekkään ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuota ei lasketa :POdotas kun Hantula kuulee, niin seuraavan kerran kun olis tarkoitus lähteä lentämään, niin se käskee sun mennä Finnairilla ;D

Pitihän tuo asentaa käyttökuntoon kun kaikki paketit jo tuli latailtuakin, nätisti tuntuu toimivan tuo paneli, aloitin pienen testilennon Pariisista Hesaan...pitäis vaan keksiä jotain tekemistä kun tuo härveli hoitaa kaiken itse :P

VOI PERÄSIN....

Voidaanhan me tietenkin mennä lentämään... Mikko pääsee mukaan, mutta B Virtaselle tarjotaan kylmää kahvia, ja vanhalta C kasetilta kohinaa. Saat jäädä aidan taakse katsomaan kun uljas valkoinen ilma-alus nousee (hinattuna) taivaalle.

Kuvittele siinä sitten katsovasi tuota AXXX konetta lentoasemalla.

Desanttimme toisaalla penkoo matkatavarasi sekaisin... oksentaa matkalaukkuusi ja hukkaa koko kapsäkin pariksi päiväksi auringonpaisteeseen.

Niin tai sitten peritään omakustanne hinta etukäteen ja kerrotaan, että toimintamme loppuu, ja olet perimässä saataviasi vuorolla 78455695 => et saa ikinä takaisin pulittamaasi kiskurihintaa.

 

:'( Ystävät ja tutut... Vanha ilmailutoverimme Virtanen on siirtynyt tästä maailmasta toiseen ulottuvuuteen, toivotamme menestystä sinne missä lehmätkin lentävät :'(

 

Ensin meni ultra ja nyt vielä tämäkin... oikea surun viikko.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No hätä pojjaat...eräs viisas kerran totesi että kaikkea on kokeiltava....tämän tylsyyden saa pyyhittyä mielestä kotona, DK alle ja Halli-Kauhava väli kunnon haipakkaa ilman automaatteja, ja perinteisesti selvästi erossa esteistä ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No hätä pojjaat...eräs viisas kerran totesi että kaikkea on kokeiltava....tämän tylsyyden saa pyyhittyä mielestä kotona, DK alle ja Halli-Kauhava väli kunnon haipakkaa ilman automaatteja, ja perinteisesti selvästi erossa esteistä ;D

 

Et sinä noin helpolla pääse. Sun pitää vetää DK:n perässä viiriä, jossa pyydät nöyrästi anteeksi hairahdustasi ja lupaat, että ei tapahdu uudestaan ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ikävä kertoa, mutta tuossa on kirjoitusvirhe. Enää ei ole enää "enään" vaan "enää". Aloitapa alusta... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ikävä kertoa, mutta tuossa on kirjoitusvirhe. Enää ei ole enää "enään" vaan "enää". Aloitapa alusta... ;D

 

Joo ja käsialaa pitää parantaa. Eihän noista harakan varpaista saa mitään selvää ;D

 

*Muistelee omaa ala-asteaikaa* ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ens hätään rankaisin itseäni kouluvuosilta tutulla tavalla

Asia selvä... huomenna klo 1200 on entiselle pussikuskille tarjolla ilmailua Porin lentopaikalla.

Vain jos lupaat kautta kiven ja kannon, ettet enää ikinä hölmöile...

Enkä muuten juonut kahvia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asia selvä... huomenna klo 1200 on entiselle pussikuskille tarjolla ilmailua Porin lentopaikalla.

Vain jos lupaat kautta kiven ja kannon, ettet enää ikinä hölmöile...

 

 

Lupaan lupaan ;D...mutta jätetäänhän piipertimellä nuo kivet ja kannot rauhaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lupaan lupaan ;D...mutta jätetäänhän piipertimellä nuo kivet ja kannot rauhaan ;)

Juu... ihan varmasti lupaat... ihan aikuisten oikeestikko?

 

Muuten tolla PCL:llä on huonoja kokemuksia Porin kentästä ja kannoista... tai ainakin lumipenkoista... joskus sen takia poistettu rekisteristäkin...

Finnish Civil Aircraft 1926-2000 Mäkinen & Ritaranta: Suomen siviililentokoneet

1926-2000 kertoo seuraavaa...

"OH-PCL was cancelled in January 1990 as destroyed but was restored in February

1991."

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään