Guest teha

FS2004: Tekstuureita puuttuu

12 viestiä aiheessa

Hei,

Ostin Gigantin tarjouksesta äskettäin itselleni viimein FS2004:n ja asensin sen eilen koneelleni. Olin erittäin pettynyt.

Olen pelannut FS2002:sta pari vuotta ja sen kanssa minulla ei ole juuri ollut ongelmia. Mutta tämä FS2004 ei toimi laisinkaan niin kuin sen pitäisi.

Suurin ongelma on se, että maastosta puuttuu runsas määrä tekstuureita ja olemassaolevatkin tekstuurit ovat hyvin laatikkomaisia.

Seuraavasta hakemistosta löytyvät 4 kuvaa havainnollistavat varmaan ongelman parhaiten:

http://www.geocities.com/terohakuli/fs2004/

Kuvat ovat täysin neitseellisestä FS2004:sta, johon ei ole asennettu yhtään lisäosaa.

Onko tämä ongelma kenellään tuttu ja onko kukaan onnistunut ratkaisemaan tämän vian? Yritin löytää vastausta nyysseistä, mutta en löytänyt yhtään tästä ongelmasta kertovaa viestiä.

Koneeni on pari vuotta vanha, ostin sen samaan aikaan kuin FS2002:sen. Sen speksit ovat:

AMD 1400

640 Mb DDR RAM

Geforce2 64Mb (ei MX)

Nvidian ajuri on 53.03

Settings:display-lehden scenery- ja hardware-asetuksien muuttaminen ei ole ratkaissut ongelmaa.

Olisin erittäin kiitollinen, jos joku osaisi kertoa minulla ratkaisun tähän ongelmaan, jotta en olisi tullut heittäneeksi 45 euroa hukkaan.

Toinen ongelma on se, että peli kaatuu (tai poistuu itse, koska kaatumisilmoitusta ei tule) takaisin desktopiin aina silloin tällöin lentoa ladatessa. Ainakin vika toistuu usein, kun lennon ajankohdaksi valitsee aamunkoiton.

Luulisin, että molemmat viat johtuvat todennäköisesti näytönohjaimesta.

Niin, ja tämä ensimmäinen viestini tähän keskusteluryhmään, vaikka olen täällä aina silloin tällöin piipahtanutkin. Tervehdys kaikille!

t. Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve vaan ja tervetuloa!

Olethan varmasti asentanut DirectX9:n? Nimittäin muistaakseni se aiheuttaa tuon näköisiä ongelmia jos ei ole asennettuna. Muuta en osaa sanoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taitaa tuo näytönohjaimesi laittaa simun polvilleen anomaan armoa! ;D On sen verran vanhaa mallia?

Edit: Niin ja tosiaan tuo Direct 9 kannattaa asentaa, kuten Olli sanoikin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve vaan ja tervetuloa!

Olethan varmasti asentanut DirectX9:n? Nimittäin muistaakseni se aiheuttaa tuon näköisiä ongelmia jos ei ole asennettuna. Muuta en osaa sanoa.

Kiitos vinkistä, mutta valitettavasti DirectX9:n asentaminen ei ratkaissut ongelmaa.

t. Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uus näyttis, mieluiten DirectX 9 tukeva. Itse joudun kärsimään tuolla Geforce 4 Ti4200= Kökkö :( ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Gyllä sen GF2:lla pitäisi pyöriä, joskaan ei tietty niin nättinä kuin uusilla korteilla. Tuo muistin määrä ihmetyttää, mistä se 640 MB tulee?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Gyllä sen GF2:lla pitäisi pyöriä, joskaan ei tietty niin nättinä kuin uusilla korteilla.

Minä vähän luulisin samaa. Kyllä sen pitäis ainakin toimia tuollakin kortilla. Nyt tulee mieleen, että oletko Tero pistänyt minkälaisen asennuksen? Siis jonkun customoidun vai vaikkapa ihan full installin?

Tuo muistin määrä ihmetyttää, mistä se 640 MB tulee?

No, esim 512+128 tai niinkuin mulla oli yhteen aikaan, 256+256+128...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, esim 512+128 tai niinkuin mulla oli yhteen aikaan, 256+256+128...

Niin, kyllähän se tuosta ynnälaskusta tulee... taitaa olla matikkaprosessori vähän ruosteessa ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä vähän luulisin samaa. Kyllä sen pitäis ainakin toimia tuollakin kortilla. Nyt tulee mieleen, että oletko Tero pistänyt minkälaisen asennuksen? Siis jonkun customoidun vai vaikkapa ihan full installin?

Tein ihan tavallisen full installin. Taidan kokeilla tuon vanhan asennuksen poistoa ja asentaa sen uudelleen. Tuskin tuosta on apua, mutta en muutakaan keksi.

Ja muistia koneessani on 128+256+256.

t. Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tein ihan tavallisen full installin. Taidan kokeilla tuon vanhan asennuksen poistoa ja asentaa sen uudelleen. Tuskin tuosta on apua, mutta en muutakaan keksi.

Itse itselleni vastaten: uudelleenasennus poisti ongelman. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, että miksi ensimmäinen asennus ei toiminut.

Ensimmäisen kerran jälkeen asensin Directx9:n, joten kenties tuon asennuksella on saattanut olla vaikutusta pelin toimintaan. Mene ja tiedä, pääasia kuitenkin, että peli toimii.

Tiedän kyllä, että näytönohjaimeni pitäisi uusia, mutten ole kuitenkaan kovin innostunut tuosta jatkuvasta päivitysrumbasta. Vastahan minä tämänkin koneen reilu pari vuotta sitten ostin.

t. Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli vanhan myllyn kanssa sama vika.

Kaksi vaihtoehtoa siinä oli:

Näytönohjain ei tue uutta Directia. Päivitä ajurit... äänikortti, näytönohjain, emolevy.

tai

Järjestelmä ei ole päivittynyt kokonaan DirectX 9.0:aan

Multa löyty biosista joku pikku asetus, joka oli muuttunut Win XP:lle ominaiseksi vaikka myllyssä oli Win ME. Ja siksi nuo vaikeudet. Nyt en muista mikä h***@tti se oli.

Mutta tämä on yksittäistapaus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vahva arvaus olisi, että DX9 pitää olla asennettuna ennen FS:n asennusta. Hyvä kumminkin että toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään