Guest Musti

"ihka" uudet A320 paneelit

52 viestiä aiheessa

No nyt ne taas ilmestyi, 17.02. päivitetyt A320:n paneeliverisot, mutta mutta, nyt joku haluaa haastaa jo riitaa, sama vika, niitä ei voi asentaa ilman hyper juttuja, A320 gauges siellä edelleen kummittelee, miksi tuollaista laitetaan yleensä jakoon, kysyn vaan , per.... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öö siis mitä ihmettä tarkoitat? Jos tarkoitat tuota Eric Marcianon A320 paneelia ja väität ettei se toimi niin kumoan tuon täysin; itse asensin sen tänään tuohon IFDG:n bussiin noin kymmenessä minuutissa+imurointi eli säädin kaiken kerralla kuntoon ja hyvin toimii! ;) Ei se paneelien asentaminen ole todellakaan vaikeaa, pitää vain lukea ohjeet hyvin jos ei ole kokemusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitat varmaan näitä Eric Marciano:n paneleita, siinähän on bugifixi mukana. Oletko edes koittanut asentaa noita, vai valitatko vain varmuuden vuoksi.

Jos ne ei rupea toimimaan, mitä minä muuten en usko, niin laittakaa nyt ihmeessä meili Ericille.

Sen mitä itse olen ko. herran paneleilla lentänyt, ne pelaavat pääosin hyvin. Toki niissä on bugeja ollut, mutta ymmärtääkseni parasta ilmaista tavaraa.

Design: Eric Marciano

Version: 2.2

For FS2002, FS2004

[ Download ] (3,5 MB) 3475 downloads

[ FS2004 update (5-Sep-2003) ] (286 kB)

[ Bug fix (17-Feb-2004) ] (286 kB)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen mitä itse olen ko. herran paneleilla lentänyt, ne pelaavat pääosin hyvin. Toki niissä on bugeja ollut, mutta ymmärtääkseni parasta ilmaista tavaraa.

Täysin totta, tuo A320 paneeli on paras freeware paneeli millä olen lentänyt. (piste) Ja se toimii. (piste) Eli sen saa kyllä toimimaan. Toki voi saa ja pitääkin kysyä jos ei ymmärrä jotain mutta ei pidä ryhtyä valittamaan ja/tai uhoamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin sain toimimaan tuon pienien hankaluuksien jälkeen ja on hieno paneeli! :) Kyllä nyt kelpaa bussilla lennellä. :) :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No oli miten oli, mutta ei tuon asennus ole nyt ihan 100% tuosta vaan juttu, kuten yleensä hyvä paneeli toimii, esim.PSS:n vastaava versio, ei siinä tarte käydä tekemässä mitään juttuja Fs9:ssä , temppuilla fss.soundien kanssa jne. ja katsokaa viisaat vähän alempaa, on ongelmia muillakin , 3 sivuja jo nyt keskusteltu. Kyllä tuo nyt saa toimii, mutta liian työlläs , ei ole sen veroinen paneeli että kannatttaa, sitä mieltä minä olen ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä vinkiksi kuka kokeilee asennusta 1. kerran ettei ymmärryksellä ole mitään tekemistä asennuksen kanssa, asennus ei tapahdu ohjeiden mukaan vaan pitää tehdä sovellutuksia muutamaan kohtaan fs9:ssä, jotta paneeli alkaa toimii, etä se siitä sitten.Jos tuo on herroista ihan ok, niin sitten se kai on ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No oli miten oli, mutta ei tuon asennus ole nyt ihan 100% tuosta vaan juttu, kuten yleensä hyvä paneeli toimii, esim.PSS:n vastaava versio, ei siinä tarte käydä tekemässä mitään juttuja Fs9:ssä , temppuilla fss.soundien kanssa jne. ja katsokaa viisaat vähän alempaa, on ongelmia muillakin , 3 sivuja jo nyt keskusteltu. Kyllä tuo nyt saa toimii, mutta liian työlläs , ei ole sen veroinen paneeli että kannatttaa, sitä mieltä minä olen ;D

Noh noh, eipä siinä mitään kikkailuja tarvittu ainakaan minun mielestäni.. Ladataan itse paneeli ja patchi (sitä fs2004 päivitystä ei tarvitse kun siinä bug fixissä se a320.gau korvataan kuitenkin), seuraavaksi puretaan itse paneeli temp. kansioon ja tutkitaan hetki sisältöä. Sitten heitetään gauget fs2004/gaugesiin, soundit fs2004/soundiin, paneeli fs2004/aircraft/bussiin, doc kansio paneelikansioon myöhempää lukua varten (suosittelen ohjeiden lukemista), tarkastetaan mikä versio fssound.dll:stä tällä hetkellä on modules kansiossa, jos vanhempi niin korvataan se paneelin mukana tulleella, jos sama tai uudempi niin ei tehdä mitään. Ei ainakaan laiteta gps_export.dll tiedostoa modules kansioon ettei korvata fs:n mukana tullutta toimivaa vahingossa, sitten heitetään patchistä se uusi a320.gau gauges kansioon, ladataan navdata ohjeiden mukaan, asennetaan navdata väliaikaiskansioon, heitetään navdata -kansio fs:n juureen, poistetaan navdata lisää/poista sovellus toiminnolla.

Eli siinä taitaa olla tuon paneelin asennus pähkinänkuoressa, ei mitenkään erityisen yksinkertainen, mutta eipä siinä mitään tavallisesta poikkeavaakaan ole. Tämä siis FS2004:lle.

edit: ainakaan minä en joutunut yhtään enempää kikkailemaan ja ekalla simun avauksella toimi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi tunteiluni ja kiitos Olli, oli kerrankin hyvät ohjeet ja homma alkoi toimii, minä painiskelin tuon fssound.dll:n kanssa? KIITOS :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi tunteiluni ja kiitos Olli, oli kerrankin hyvät ohjeet ja homma alkoi toimii, minä painiskelin tuon fssound.dll:n kanssa? KIITOS :)

Eipä kestä, on sitä itsekin oltu aloittelijoita, nyt on jo muutamana vuotena "muutama" paneeli tullut asennettua niin ei ole mitään epäselvää siinä. Onhan se mukavaa auttaa. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vetäisenpä offtopiciksi heti kerralla. Minkä takia miehet, jotka eilen illalla vielä itse anelivat apua tuon paneelin kanssa ja saivat sen loppujen lopuksi toimimaan, täällä nyt panttaavat tietojaan ja käyttäytyvät ylimielisesti sellaisia kohtaan, jotka ei sitä paneelia heti saa toimimaan? Miksi ei voi heti kertoa, mitä itse on tehnyt, että sai sen toimimaan? Ihmetyttää moinen asia. Kuitenkin kohta ollaan sitten taas jonkin toisen paneelin takia itkemässä ja haukkumassa paskaksi kun ei osata asentaa. Menkää itteenne hyvät ihmiset!!

Ps. tätä ei ole nyt suunnattu kenellekkään henkilökohtaisesti, vaan ihan yleisenä huomiona täältä forumilta ylipäätään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä oli vakuuttavan näköinen ohje ja pyrin sitkeästi loppuutulokseen eli toimivaan bussiin, mutta olen vasta matkalla... Pari kysymystä: olen tehnyt kuten neuvot, mutta FSSound.dll tökkää? Lisäksi kaikki A320.gau:t tökkää (myös patchin 15.11.2003 versio)? Mikä on Navdata homma?? Kyllä tämä vielä tästä...

Noh noh, eipä siinä mitään kikkailuja tarvittu ainakaan minun mielestäni.. Ladataan itse paneeli ja patchi (sitä fs2004 päivitystä ei tarvitse kun siinä bug fixissä se a320.gau korvataan kuitenkin), seuraavaksi puretaan itse paneeli temp. kansioon ja tutkitaan hetki sisältöä. Sitten heitetään gauget fs2004/gaugesiin, soundit fs2004/soundiin, paneeli fs2004/aircraft/bussiin, doc kansio paneelikansioon myöhempää lukua varten (suosittelen ohjeiden lukemista), tarkastetaan mikä versio fssound.dll:stä tällä hetkellä on modules kansiossa, jos vanhempi niin korvataan se paneelin mukana tulleella, jos sama tai uudempi niin ei tehdä mitään. Ei ainakaan laiteta gps_export.dll tiedostoa modules kansioon ettei korvata fs:n mukana tullutta toimivaa vahingossa, sitten heitetään patchistä se uusi a320.gau gauges kansioon, ladataan navdata ohjeiden mukaan, asennetaan navdata väliaikaiskansioon, heitetään navdata -kansio fs:n juureen, poistetaan navdata lisää/poista sovellus toiminnolla.

Eli siinä taitaa olla tuon paneelin asennus pähkinänkuoressa, ei mitenkään erityisen yksinkertainen, mutta eipä siinä mitään tavallisesta poikkeavaakaan ole. Tämä siis FS2004:lle.

edit: ainakaan minä en joutunut yhtään enempää kikkailemaan ja ekalla simun avauksella toimi.

[/quote

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hep!

Pitipä heti kokeilla tuota kone/paneeli yhdistelmää. Ensimmäisellä kerralla toimi vain puolet mittareista ja kilkkeistä. Asensin listan uusiksi - nähtävästi vain oikeassa järjestyksessä ohjeiden mukaan ja nyt skulaa. Todella nautittava yhdistelmä. Enpä ole ennemmin dösästä innostunut.

PS: Tuli laitettua ne gps_export.dll ja fssoud.dll fileet tupaan ja ainakin gps kaatoi simun. Piti etsiä vanhat tilalle :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve,

sinä siis läpäisit tämän tulikokeen! Kerro vielä minullekkin miten? Simu on siis FS2004. Ollin ohje jätti minulle vielä kysymyksiä. Fssound.dll ongelmakin ratkesi sinulla jotenkin? Apuuva!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve,

sinä siis läpäisit tämän tulikokeen! Kerro vielä minullekkin miten? Simu on siis FS2004. Ollin ohje jätti minulle vielä kysymyksiä. Fssound.dll ongelmakin ratkesi sinulla jotenkin? Apuuva!

Minulla on fssound.dll:stä versio 1.5.0.1 ja hyvin näyttää toimivan. Tuo versio ilmeisesti tulee myös tuon paneelin mukana joten en tiedä mikä on vikana. Jos olet tehnyt kaiken niin kuin sanoin niin en kyllä tiedä tarkemmin miten voisin auttaa.

Tapsa: Sanoinhan tuossa ohjeessani että älä laita sitä gps_export.dll:ää sinne.. ;)

Mikko: En tiedä mitä tarkoitat, ilmeisesti et minua kuitenkaan kun en ollut anellut tuolla apua, huomasinkin tuossa sitten itse että voisin ihan hyvin kertoa miten itse asensin sen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu mulla toimii ala perfecto toi makaroonin paneeli, toimi het ekalla :P

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikko: En tiedä mitä tarkoitat, ilmeisesti et minua kuitenkaan kun en ollut anellut tuolla apua, huomasinkin tuossa sitten itse että voisin ihan hyvin kertoa miten itse asensin sen..

Kuten sanoin, se ei ollut tarkoitettu täsmäiskuksi ketään yksittäistä henkilöä kohtaan, vaan yleisenä huomiona viimeajoilta... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on fssound.dll:stä versio 1.5.0.1 ja hyvin näyttää toimivan. Tuo versio ilmeisesti tulee myös tuon paneelin mukana joten en tiedä mikä on vikana. Jos olet tehnyt kaiken niin kuin sanoin niin en kyllä tiedä tarkemmin miten voisin auttaa.

Tapsa: Sanoinhan tuossa ohjeessani että älä laita sitä gps_export.dll:ää sinne.. ;)

Sama versio fssound.dll on minullakin ja se herjaa. Näissä keskusteluissa menee välillä FS eri versiot sekaisin ja samaan soppaan. Kaikissa asennusohjeissa puhutaan vain FS2002:sta mutta olen soveltanut niitä tämän sivuston FS2004 ohjeiden mukaan. Tuossa vielä pitkän kaavan mukaan tekemäni temput:

Tehtiin seuraavat toimenpiteet:

1.   Kopioitiin FSUIPC.dll (v.3.20) Modules-kansioon

2.   Kopioitiin iFDG_A320-214_Finnair-kansio Aircraft-kansioon

3.   Kopioitiin iFDG_A320-214_Finnair/effects/* Effects-kansioon

4.   Poistettiin effects-kansio koneen kansiosta

iFDG_A320 tuntui toimivan, paitsi mittaristo oli Cesnan! Lastitilan luukun avaava ”Tailhook” on tuntematon

Jatkettiin Marcianon panelin asentamisella iFDG_A320:seen:

1.   A320_v22/gauges/* olivat jo gauges hakemistossa ja lisäksi A320.gau oli uusin versio 15.11.2003 A320v22_patch-kansiosta (aiempi asennusyritys)

2.   sound/* olivat jo Sound-hakemistossa (aiempi asennusyritys)

3.   Kopioitiin Modules/FSSound.dll Modules-kansioon. Huom. gps_export.dll:ää ei kopioitu, koska tästä oli varoitus!

4.   Kopioitiin kaikki Panel/* koneen Panel-kansioon. Siellä korvattiin panel.CFG (14.2.2004). Lisäksi PA_Panel.CFG nimettiin Panel.CFG:ksi, eli alkuperäinen samanniminen poistettiin. Tämä tiedosto viittaa A320.GAU tiedostoon.

Tulos:   FSSound.dll antoi virheilmoituksen ja jouduttiin ohittamaan

Tulos:   A320.GAU antoi virheilmoituksen eikä konetta voinut käyttää

Korjattiin asennusta:

1.   Poistettiin FSSound.dll

2.   Vahdettiin A320.GAU versioon 23.8.2003 (A320_FS2004/A320.GAU)

Tulos:   Tämäkään A320.GAU ei toiminut!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

4.   Kopioitiin kaikki Panel/* koneen Panel-kansioon. Siellä korvattiin panel.CFG (14.2.2004). Lisäksi PA_Panel.CFG nimettiin Panel.CFG:ksi, eli alkuperäinen samanniminen poistettiin. Tämä tiedosto viittaa A320.GAU tiedostoon.

Tulos:   FSSound.dll antoi virheilmoituksen ja jouduttiin ohittamaan

Tulos:   A320.GAU antoi virheilmoituksen eikä konetta voinut käyttää

Korjattiin asennusta:

1.   Poistettiin FSSound.dll

2.   Vahdettiin A320.GAU versioon 23.8.2003 (A320_FS2004/A320.GAU)

Tulos:   Tämäkään A320.GAU ei toiminut!

Ei eiei mitä olet nyt mennyt tekemään! :o :o ;D

Ensinnäkin: Koska sinulla on käytössä IFDG:n malli, ÄLÄ muuta PA_panel.cfg:tä panel.cfg:ksi!!! Tämä tehdään vain, jos käytössä on Project Airbusin A320 -malli, joka siis nyt EI ole kyseessä.

Toiseksi: Älä poista FSSound.dll:ää koska tämän jälkeen paneeli EI toimi! Laita heti takaisin se versio 1.5.0.1!

Kolmanneksi:Älä vaihda A320.gau -tiedostoa versioon 23.8.2003 vaan käytä sitä bugfixin mukana tullutta versiota 15.11.2003!

Toivottavasti auttoi, minä menen nukkumaan, hyvää yötä. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla kiukuttelee nyt sitten tuo FSsound.dll, gps export tiedosto (jota ei näemmä olisi saanut asentaa. Miten tuon saa fixattua ilman uudelleen asentamista????), ja myös A320.gau aiheuttaa päänvaivaa. Perhana. Alkaa ottaa päähän. Mulla on FS2004 ja peukalo keskellä kämmentä. Saisko ihan selkokielistä avustusta tähän???? :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitoitko fs9.cfg:

[OLDMODULES]

FSSound.dll=1

Luulis sen FSSound.dll valitus loppuvan, jos lisäät kyseisen rivin FS9.cfg tiedostoon ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS2004 disc2->MSGAME3.cab->Modules siellä on gps_export.dll

Ainakin WinRAR osasi avata noi cabit.

Mitä se FSSound.dll sanoo?

Ennen mulla ei toimi paneeli kunnolla mutta kun hain tänää tuon fix-tiedoston missä oli uusi a320.gau niin se toimii hyvin (vielä ku osaisi käyttää sitä ;D)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulis sen FSSound.dll valitus loppuvan, jos lisäät kyseisen rivin FS9.cfg tiedostoon ;)

Enhän minä edes löydä tuota FS9.cfg tiedostoa! :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

itelläni se löytyy c:\Documents and Settings\Toni Hiltunen\Application Data\Microsoft\FS9\ kansiosta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään