Guest kaitsu

Lentosuunnitelmien teko ja niiden ongelmat

7 viestiä aiheessa

Tämmöisiin olen törmännyt monesti.

1. Tehnyt lentosuunnitelman fs9 omalla ohjelmalla ja ladannut säät netistä. Suht koht kirkasta, näkyväisyyttä noin 10 kilometriä. Ei muuta kun onnellisena lentelee. Rullailua kiitotielle ja yhteyttä torniin. Ei heru. IFR keli. V***iks meni.

Kysymys: Mistä tietää onko IFR keli ja miten tuossa pitää toimia? Tehdä uusi lentosuunnitelma IFR:nä vai?

2. Olen tehnyt FSNavigaattorilla reitin (VFR). Keli hyvä. Hieman iltahämärää, mutta lupa on saatu nousuun. Lentelyä ja laskeuduttaessa alkaa olla yö. No yhteys torniin ja sama homma. IFR laskut vain sallittu.

Kysymys: Miten tuossa pitää menetellä? Kerosiinihän ei ainakaan koko yötä riittä kiertelyyn. Miten tuossa tilanteessa saa laskeutumis luvan? Miten voi määritellä IFR lennon FSNavigaattorilla? Yleensä aina simu herjaa tuosta VFR/IFR asiasta.

-kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heitä se simun oma atc mäkeen. ;D Tai määritä itse omat sääsi.

Just nii. Toi on asiaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. Ei tule rullauslupaakaan VFR-plaanilla, jos ei sää salli. Sitten vaan tekee saman plaanin uudestaan IFR:nä (avaa plaani, vaihda IFR-täppä, paina Find route, korjaa tarvittaessa). Kerran on mulle sattunut, että sää muuttui rullatessa niin sumuiseksi, että en saanut enää lähtölupaa VFR:nä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään