Guest FIN1979

Benoît Gaurant A300 paneelin autopilot ongelma.

16 viestiä aiheessa

moi

Asensin SGA:n A300B4:n koneeseen Benoît Gaurantin A300 paneelin. Paneeli toimii muuten ihan hyvin mutta autopilotti ei vain suostu menemään päälle.

Katsoin aircraft.cfg:stä että autopilot on ja tutkin myös panel.cfg:tä. Kun klikkaan autopilotin käynnistys nappia niin se vipu ei mene ylös eikä muutkaan autopilotin napit toimi.

Olen myös päivittänyt paneelin FS2004 yhteensopivaksi. Käytän myös FSNavigatoria eikä paneeli myöskään toimi sen yhteydessä.

Toimiiko muilla tuo autopilootti oikein ? Entä FSNavigatorin käyttäjät ?

Apua kaivataan....

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

Asensin SGA:n A300B4:n koneeseen Benoît Gaurantin A300 paneelin. Paneeli toimii muuten ihan hyvin mutta autopilotti ei vain suostu menemään päälle.

Katsoin aircraft.cfg:stä että autopilot on ja tutkin myös panel.cfg:tä. Kun klikkaan autopilotin käynnistys nappia niin se vipu ei mene ylös eikä muutkaan autopilotin napit toimi.

Olen myös päivittänyt paneelin FS2004 yhteensopivaksi. Käytän myös FSNavigatoria eikä paneeli myöskään toimi sen yhteydessä.

Toimiiko muilla tuo autopilootti oikein ? Entä FSNavigatorin käyttäjät ?

Apua kaivataan....

Jani

Ei toimi minullakaan! Ja kaiken lisäksi minulla ei edes valot pysy päällä, vaan ne välähtää kerran ja sitten on pimeää. Mikähän on vikana...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kas kummaa. Teillä on vissiin väärä versio simusta. ;D ;D Ei, kyllähän se pelaa ihan hyvin fs2002:ssa.

Tarkoitan jotta kaikki menee päälle, olisiko se aircraft.cfg ? Autothrotle ? Virrat päällä ?

Tulihan tuo luetuksi ?

[ Attachment removed / expired ]

Onko se teillä oleva manuaali samanlainen. Tästä nimittäin puutuvat juuri nuo rivit. Alla pätkä tätä KarAirin konetta.

[electrical]

flap_motor = 0, 5 , 17.0

gear_motor = 0, 5 , 17.0

autopilot = 0, 5 , 17.0

avionics_bus = 0, 10, 17.0

avionics = 1, 5 , 17.0

pitot_heat = 0, 2 , 17.0

additional_system = 0, 20, 17.0

marker_beacon = 1, 2 , 17.0

gear_warning = 0, 2 , 17.0

fuel_pump = 0, 5 , 17.0

starter1 = 0, 20, 17.0

light_nav = 0, 5 , 17.0

light_beacon = 0, 5 , 17.0

light_landing = 0, 5 , 17.0

light_taxi = 0, 5 , 17.0

light_strobe = 0, 5 , 17.0

light_panel = 0, 5 , 17.0

light_logo = 0, 5 , 17.0

Jos teillä ei vielä ole tuota B. G:n mainiota manuaalia, niin imuroikaa se. Siellä joutuu tekemään vähän muitakin muutoksia mitkä ei tule suoraan apteekin hyllyltä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kas kummaa. Teillä on vissiin väärä versio simusta. ;D ;D Ei, kyllähän se pelaa ihan hyvin fs2002:ssa.

Tarkoitan jotta kaikki menee päälle, olisiko se aircraft.cfg ? Autothrotle ? Virrat päällä ?

eikun ihan FS2004 on 8) paneeli muuten toimii ok paitsi autopilot.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mulla vaan toimii myös Autopilot.

Ohjeessa on ainakin tällainen maininta: To activate autopilot, the same condition as FD ones are required (elec + hydraulic + yaw damper + pitch trim switches on + bank attitude < 45)

Noista nyt ensimmäiseksi tulee mieleen Yaw damper ja pitch trim switches. Ja muutenkin paneelien tulisi olla "mustia" mikään varoitusvalo ei pala keltaisena tai punaisena.

Toinen noista Yaw Dampereista laittaa simun Auto coordination toiminnon päälle.

[ Attachment removed / expired ]

Kannattaa muuten ladata myös soundit tuolle koneelle/paneelille, a3bgtsnd.zip. Minusta tosi hienot äänet. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mulla vaan toimii myös Autopilot.

Tervehdys. Joo, mutta sinä oletkin lukenut manuaalin. HEH HEH.

Kannattaa muuten ladata myös soundit tuolle koneelle/paneelille, a3bgtsnd.zip. Minusta tosi hienot äänet. 8)

Totta puhut, tulee tuplaten fiiliksiä kun pelaa kaikki varotus ym. äänet. Tuo paneli sinällänsä on mielestäni yksi parhaista. Hieman sitä joutuu opiskelemaan, mutta kyllä a.300:ssa joutuu IRL myös tekemään melkoisen tyyppikoulutuksen. Paneli on aivan toinen kuin näissä uusissa fööneissä. :D :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OT: Pekka, käytätkös tätä SGA:n uusinta bussia vielä? Jos kyllä, niin mitä lentomallia käytät siinä (siis sen defaulttia vai jotain muuta)?

Niin siis mullahan on fs2002 ja näinollen olen käyttänyt tuon panelin mukana tullutta konetta ja lentomallia. Nyt on katsottava josko pitää ruveta virittämään tai sitten ostaa fs2004. ;)

ps. SGA ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siis mullahan on fs2002 ja näinollen olen käyttänyt tuon panelin mukana tullutta konetta ja lentomallia. Nyt on katsottava josko pitää ruveta virittämään tai sitten ostaa fs2004. ;)

Kyllä tuo uusi kone toimii (ainakin modelin osalta) FS2002:ssa. Ja ainahan sen FDE:n voi vaihtaa. ;)

ps. SGA.

TÄYSIN OT: Ihan yleisesti mun mielestä noi SGA:n koneet on tosi hyviä, ei syö liikaa frameja, toisin kuin vaikkapa IFDG:n koneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

olis varmaan munkin pitänyt tuo manuaali imuroida ensiksi :-[ no nyt se on tulossa... ainakin siinä on yö-lukemista.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kyllä mulla ilman mitää muutoksia autopilot toimi ja valotkin.. mutta ei tailin lamppu.. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos, kiitos. Tuleehan sitä kun selkeästi kysyy. ;D ;D

Joo, pitää puhua suomea. Olisit pistänyt, että "Jk. SGA?" niin olis suomipoikakin hoksannu ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään