Guest TimoP

Pahoja virheitä!

12 viestiä aiheessa

Tästä on ollut hieman tuossa keskustelua... Haluaisin nyt kuulla teiltä, mitkä ovat ne tärkeimmät asiat virtuaali-ilmailussa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

, mitkä ovat ne tärkeimmät asiat virtuaali-ilmailussa?

Se että on kivaa kaikilla. Itse pidän realistisuudesta kuitenkin. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse pidän realistisuudesta kuitenkin. :)

Define realismi. Ja eritoten että missä kohtaa pitää olla realistinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sitten kun tässä ajatellaan sitä realismiaa plaanissa vs. lentämisessä niin lainaampa itseäni mitä sanoin irkissä:

>
191830 < odo> plaanissa on turhaa viilata pilkkua kun silla plaanilla ei kuitenkaan lennetä
191843 < odo> koneella lennetään ja sen kanssa voikin olla sitten tarkempi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Plaani ei periaatteessa ole hyväksyttävä. Täten ei tule lentoakaan, jos lentosuunnitelmassa ei ole vaadittavia merkintöjä. Tästä huolimatta äänestin ensimmäistä vaihtoehtoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No siis periaatteessa olen Matin kanssa samaa mieltä, varsinkin kun nykyisillä CSL -koneilla ne strobot ja laskeutumisvalot eivät näy muille koneille kuitenkaan vaan haittaavat vain sitä joka itse lentää, plaanin taas voivat nähdä kaikki Servinfon omistajat. Mutta luultavasti suurin osa nettilentäjistä tai lennonjohtajista ei edes tiedä että mikä ihme se datalinkki on, joten eipä silläkään ole mitään merkitystä..

Vastaisin Canada jos vain voisi, sillä kummallakaan vaihtoehdolla ei ole lainkaan merkitystä virtuaali-ilmailussa, mutta valitsin silti ensimmäisen vaihtoehdon, koska sen sentään suurempi osa nettilentäjistä pystyy toteuttamaan..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Trinidad ja Tobaco. ;D = Teen tasapuolisuuden nimissä nuo molemmat virheet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iltaa!

Olen hyvin pettyny tulokseen! Aivan vääriä vastauksia!!!

Noei, jokainen saa lentää niin kuin haluaa. Syy, miksi laitoin tämän pollin pystyy, oli irkissä käyty keskustelu, jossa eräs henkilö tuli huomauttamaan minulle juuri tuon kyseisen DAT/S -kohdan puuttumisesta. Itse pidän sitä täysin merkityksettömänä lentämisen kannalta.

Aikaisemmin olin nähnyt kyseisen lentäjän (joka minulle huomautti asiasta) ottaman kuvakaappauksen, jossa taas koneen järjestelmät ja mittarit oli säädetty päin puuta. Tätä taas itse pidän suurempana mokana lentämisen kannalta, siksi siis otin laskuvalot ja strobot toiseksi vaihtoehdoksi tähän kyselyyn.

Tuloksella ei sinänsä ole mitään merkitystä. Halusin vain nähdä, olenko itse ainoa, joka yrittää lentää "oikein", oikeasta elämästä apinoitujen menetelmien mukaan. Vai ovatko kaikki vaihtaneet remarks -kohdan viilaamiseen?

Kuten jo aikaisemmin sanoin, lentäkää miten haluatte... mutta älkää puuttuko toisten tekemisiin. Opastaa tietysti saa, mutta kuten kaikki ovat jo koulunpenkillä huomanneet: kaikki eivät ole hyviä opettajia! ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Henk.koht. mielipide on, että on melko naurettavaa alkaa "meuhkata" jostain lentosuunnitelman huomautuskentän asian puuttumisesta, jolla ei ole mitään merkitystä lentämisen kanssa simussa.

Riittää kun perusasiat on oikein, eli reitti ja korkeudet oikein jne. Se riittää lentosuunnitelman osalta. Lopun tarmokkuuden voisi sitten keskittää vaikka lennon suunnitteluun ja optimointiin reitin, polttoaineiden yms osalta, koska se on ainakin lähempänä sitä todellisuutta mitä oikeasti lentäjät joutuvat tekemään. Olettaen että koneen lentäminen on hanskassa.

Kuten sanottua, ei sillä lentosuunnitelmalla lennetä....

Mutta jokainen tietysti omalla tavallaan. Mutta tosiaan omasta mielestä vähän jo turhan suurella huomiolla tuo lentosuunnitelmakikkailu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta jokainen tietysti omalla tavallaan. Mutta tosiaan omasta mielestä vähän jo turhan suurella huomiolla tuo lentosuunnitelmakikkailu.

Juu samaa mieltä. Itse *lentämisen* kannaltahan nuo ovat ihan tyhjänpäiväisiä asioita. Lennonjohtohan on vain siellä sitä varten että koneet eivät kolise toisiaan päin.

Tietty simulla sitä pilkkua on paha nysvätä "realismin" suhteen minkään oikeasti lentämiseen liittyvän asian kanssa, kun sitä kuitenkin istuu siinä PC:n ääressä joystick tai CH:n yoke kädessä, joten monet sitten alkavat ilakoimaan sen pilkun kanssa noiden hemmetin plaanien kanssa ;D

Mitäs jos myös opeteltaisiin "simuloimaan" hyvää airmanshippia ja toisten kanssa toimeen tulemista ilman nipottamista? Se on ihan oleellinen osa lentäjän työtä ja varsinkin ohjaamotyöskentelyä..

Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs jos myös opeteltaisiin "simuloimaan" hyvää airmanshippia ja toisten kanssa toimeen tulemista ilman nipottamista? Se on ihan oleellinen osa lentäjän työtä ja varsinkin ohjaamotyöskentelyä..

Heti sen jälkeen, kun ollaan opeteltu palautteen vastaanottamista kriittisesti ja itsekriittisesti, sekä suuremman kokonaisuuden hahmottamista. Ja nekin ovat oleellisia osia lentäjän työtä ja varsinkin ohjaamotyöskentelyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään