Joni Öfverström

Yksi tapa tehdä paneeleita!

4 viestiä aiheessa

Tervehdys,

Kaikille jotka suunnittelevat ja rakentelevat kotiohjaamoa, alla olevasta linkistä hieman ideoita paneelien tekemiseen. Helpolla saa aikaiseksi hienoa jälkeä mutta ko. tekniikalla valmistettuna ei toteudu taustavalaisu!!! Toisaalta valaisun voi toteuttaa muutenkin, joten eikun tutustumaan:

Finished_Working_1.jpg

http://home.hccnet.nl/r.v.d.wiele/index.html

Valitse sivun yläosasta HOWTO ja sen jälkeen sivun vasemmasta reunasta Create panels!

// Joni

Edit: lisätty navigointi opastus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kenelläkään tarjota selitystä, että miksi tässäkin projektissa käytetään kirkasta muovia tuolla taustalla? Ainakin aikanaan, kun minä noita erilaisia muoveja metsästin, niin kirkkaat olivat huomattavasti kalliimpia, kuin muut. Ja kun tuossakin vedetään pintaan läpinäkymätön muovi ja kaiken lisäksi maalataan koko laitos, niin mun aivoherneet eivät löydä semmoista kuoppaa, joka saisi tämän vaikuttamaan järkevältä. Eikö lastulevy/vaneri ajaisi saman homman? Vai onko ulkomailla kaikki muovi samanhintaista?

MikkO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kenelläkään tarjota selitystä, että miksi tässäkin projektissa käytetään kirkasta muovia tuolla taustalla? Ainakin aikanaan, kun minä noita erilaisia muoveja metsästin, niin kirkkaat olivat huomattavasti kalliimpia, kuin muut. Ja kun tuossakin vedetään pintaan läpinäkymätön muovi ja kaiken lisäksi maalataan koko laitos, niin mun aivoherneet eivät löydä semmoista kuoppaa, joka saisi tämän vaikuttamaan järkevältä. Eikö lastulevy/vaneri ajaisi saman homman? Vai onko ulkomailla kaikki muovi samanhintaista?

Kyllä ajaa. Ja jos ei taustavalaistua tarvi tehdä, hyvä tapa on käyttää laminoitua paperia vanerin päällä:

IMG_2909.sized.jpg

IMG_4968.sized.jpg

Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys,

Muoviahan tuossa laminoinnissakin käytetään! ;)

Vaneerin miinuspuolet varmasti on maalauspuolella, kun puu imee maalia erillä tavalla ja sitten työstävaiheessa saattaa rispaantuminen tuottaa "lisäpaklaushommia"! Itse olen testaillut eri vaihtoehtoja ja tulen jatkamaan kyllä muovin kappaleiden kanssa jahka aikaa jostain löytyy.

Isoille pinnoille, jossa ei tarvita taustavalaisua, kannattaa materiaalina käyttää puuta. Vinkiksi maalaus vaiheeseen, pohjien jälkeen kannattaa käyttää automaalia, jolla saa "metallisen pinnan". Biltemassa ja Motonetissä ja taitaa jopa Hong Kongissa olla auton korjaussarja maaleja spraypulloissa.

// Joni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään