Guest mvelin

Mitä tehdä koneen BMP-tekstuureille? (FS98)

13 viestiä aiheessa

Moro!

Imaisin tuossa FS98:lle lentokonepaketin nimeltä sadc921w.zip ja siinä oli tekstuurit BMP-muodossa. Mitä näille pitäisi tehdä, jotta ne saisi näkymään samalla tavalla kuin tuossa thumbnailissa? FS:ssä lentokone kyllä latautuu ja sitä pystyy lentämään, mutta tekstuurien värit ovat aivan oudot.

Kaikki päivitykset ja muut härpäkkeet on asennettu ja readmet luettu. Siltikään en pysty keksimään ratkaisua.

Marko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uh, joko FS98:ssa oli BMP-tekstuurit? Miten minä muistelen, että bmp-tuki tuli FS:ään vasta FS2000:ssa. Eli ei ihme jos ei FS98:ssa toimisi tuon koneen bmp-tekstuurit... Kuitenkin näitä koneita olen jo tehnyt FS98-ajoilta lähtien...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Piti ihan imuroida tuo pakettia ja katsoa mitä se pitää sisällään. Kyllähän siellä bmp-tekstuurit on, mutta mä luulen että jossakin on tapahtunut perustavaa laatua oleva virhe. Eli mä luulen, että mahdollisuudet ovat hyvin pitkälle seuraavat:

A.) Tekstuurit ovat tulleet pakettiin väärässä muodossa

B.) Dokumentoinnissa on tullut virhe. Eli tuo kone on tarkoitettu FS2000:een, ei FS98:iin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja lisää...

Eli etsippäs sellainen paketti, kuin SADC92MU.ZIP

Tuo tiedoston tekstitiedostossa sanotaan seuraavaa:

"FS98/2000 model update for sadc921o/w

Very importent for FS98 users. You also

have to download the "af" textures, and

replace them with thw "bmp" textures.

Carl Poul Brager"

Eli tarkoittaa sitä, että toimiakseen FS98:ssa sinun pitää jostakin löytää tuolle paketille myös ne FS98-tekstuurit, jotka ovat siis .XAF muodossa. Harmi vaan, että sen tarvittavan tekstuuripaketin nimeä ei kerrota missään :P

Tai, tietysti yksi mahdollisuus on, että teet noista tekstuureista itse oikean muotoiset, muistaakseni Tex2Bmp nimisellä ohjelmalla. Tosin en muista enää yhtään, miten moista käytettiin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja lisää...

Eli etsippäs sellainen paketti, kuin SADC92MU.ZIP

Tuo tiedoston tekstitiedostossa sanotaan seuraavaa:

"FS98/2000 model update for sadc921o/w

Very importent for FS98 users. You also

have to download the "af" textures, and

replace them with thw "bmp" textures.

Carl Poul Brager"

Eli tarkoittaa sitä, että toimiakseen FS98:ssa sinun pitää jostakin löytää tuolle paketille myös ne FS98-tekstuurit, jotka ovat siis .XAF muodossa. Harmi vaan, että sen tarvittavan tekstuuripaketin nimeä ei kerrota missään :P

Tai, tietysti yksi mahdollisuus on, että teet noista tekstuureista itse oikean muotoiset, muistaakseni Tex2Bmp nimisellä ohjelmalla. Tosin en muista enää yhtään, miten moista käytettiin...

Se on niin tätä, niin tätä. Oikein oli pakko nauraa ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just, no mä imuroin sen täältä niin kuin varmaan huomasittekin. Missään sen paketin sisällä olevassa tiedostossa ei puhuta edes tuosta Maliniemen mainitsemasta filestä mittään (mistä löysit?) ja kaikissa vähänkin selvää tekstiä sisältävissä oli maininta FS98 yhteensopivuudesta.

Mutta ei se mitään, virheitähän sattuu... paitsi insinööreille ;D. Kiitokset erittäin nopeasta vastauksesta!

Marko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missään sen paketin sisällä olevassa tiedostossa ei puhuta edes tuosta Maliniemen mainitsemasta filestä mittään (mistä löysit?) ja kaikissa vähänkin selvää tekstiä sisältävissä oli maininta FS98 yhteensopivuudesta.

Flightsim.comia kahlasin läpi. Mutta en sieltäkään pitkällisestä etsinnästä huolimatta löytänyt sitten niitä tarvittavia fs98-tekstuureita...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos kuitenkin avusta. Kyllä tässä nyt varmaan ilman sitä yssykkääkin pärjäilee, mutta tiukille ottaa!

Toimiiko nuo BMP:t muuten siten tässä tapauksessa, että voisin itse mennä maalailemaan niiden päälle omiani ja ne näkyisivät sitten FS:n "paremmassa" versiossa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos kuitenkin avusta. Kyllä tässä nyt varmaan ilman sitä yssykkääkin pärjäilee, mutta tiukille ottaa!

No, onhan noita ysejä FS98:iin muitakin kuin tuo kyseinen paketti. Avsim.com ja Flightsim.com on niitä pullollaan...

Toimiiko nuo BMP:t muuten siten tässä tapauksessa, että voisin itse mennä maalailemaan niiden päälle omiani ja ne näkyisivät sitten FS:n "paremmassa" versiossa?

Kyllähän jokaisen koneen jokainen tekstuuri on kenen tahansa muokattavissa. Mutta tosiaan FS98:n aikoihin tuo oli vähän hankalampaa johtuen käytössä olevasta 256-väripaletista ja myöskin sen simulaattorin käyttämästä pcx-pohjaisesta tekstuurimuodosta...

Ja loppuun näin ohimennen sanon yhden jutun: Hommaa ihmeessä uusi versio tuosta simusta. 98 on nykyään jo totaalista antiikkia :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mulla on muutama toinenkin ysi, mutta tuo olisi ollut lisäksi aika komeen näköinen.

Joo, on mulla ollut suunnitelmissa hankkia uudempi FS, mutta meikäläisen kone on jo vähän vanha (PII 400 MHz, 384 Mt, Diamond Viper V550) ja näytönohjaimeen ei taida saada enää uusimpia DirectXiä tukevia ajureita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

meikäläisen kone on jo vähän vanha (PII 400 MHz, 384 Mt, Diamond Viper V550) ja näytönohjaimeen ei taida saada enää uusimpia DirectXiä tukevia ajureita.

No kyllähän tossa FS9 pyörii. Asensin kokeilumielessä mun 350 MHz -koneeseen FS:n ja yllätys oli aika suuri, kun se pyöri siinä 8) Framet oli tosin 2-5, joten melkoista diashowta, mutta homma kuitenkin toimi. Näyttis on mikälieetteiperätijokuintegroituvarmaan -mallia. Eli ei sillä lentämään pysty, mutta jos paintit saisi tsekattua, niin voisi tuo maalaustahti hiukan kasvaa. Varsinaiset "lentokoneet" on muualla tällä hetkellä :'(

MikkO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kyllähän tossa FS9 pyörii. Asensin kokeilumielessä mun 350 MHz -koneeseen FS:n ja yllätys oli aika suuri, kun se pyöri siinä 8) Framet oli tosin 2-5, joten melkoista diashowta, mutta homma kuitenkin toimi. Näyttis on mikälieetteiperätijokuintegroituvarmaan -mallia. Eli ei sillä lentämään pysty, mutta jos paintit saisi tsekattua, niin voisi tuo maalaustahti hiukan kasvaa. Varsinaiset "lentokoneet" on muualla tällä hetkellä :'(

MikkO

Jep, ja FS 2002 pyörii vielä paremmin. Se on kuitenkin parempi hitaille koneille, vaikka väitetään, että FS9:n grafiikkamoottori on viritelty versio FS2002:sta (näin on varmaan noilla tehomyllyillä). Eikä niiden grafiikka-asetusten tarvitse olla ihan kaakossa, joskin se riippuu siitä, mitä ja miten lennät.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, ja FS 2002 pyörii vielä paremmin.

Pitänee vaihtaa. Ja kaikki nupit on jo nyt käännetty lounaaseen. Itse siirryn päivälliseen... :P

MikkO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään