Guest sasu

Miten hyvä simupilotti olet?

50 viestiä aiheessa

Miten arvioisit taitojasi simupilottina?

Vastaus on subjektiivinen eli vertailutaso on oma valintasi.

sasu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastasin, että osaan lähes kaiken, vaikka paaaljon on vielä sellaista, mikä ei suju. Mutta lentäminen kyllä onnistuu, mikäli sitä tarkoitit. Laskutkin onnistuvat joka kerta paitsi ehkä helikopterilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tämä nyt semmoinen retorinen kysymys? Eihän muunlaisia simupilotteja olekkaan, kuin niitä, jotka osaavat IHAN KAIKEN ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanoisin keskinkertainen. Osaan perus maukat ja lento laskuineen sujuu jo ihan hyvin. Helikopterillakin alkaa jo sujua, tatsi alkaa löytymään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osaan lähes kaiken omalta osa-alueeltani. Ainakin uskoisin... Teoria vaatii silloin tällöin kertaamista, mutta...

Pienkoneilla osaan lentää jo. Osaan jopa kannuspyörillä laskea pehmeästi. Hekoilla lentämisen osa-alueet luonnistuvat. Pursikoneet onnistuvat. Nyt koetan juuri löytää samantapaista materiaalia monimoottorikoulutuksesta kuin mitä vfinnin PPL.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka opetellut jo lähes 15v. niin kyllä toi keskinkertainen ensimmäisenä tulee mieleen!

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanon keskinkertainen, koska en ole pitkään aikaan rikkonut konetta muuta kuin mahdottomia yrittäessä, mutta olen nähnyt myös kuvia siitä kun Mikko pistää haisemaan ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Porukka on vaatimattomampaa kuin odotin. Vaan olisihan se pitänyt tietää seurattuani tämän forumin osallistujien aikuista asennetta.

Nalle-annoksianne on kuitenkin selvästi pienennetty kun huumori ei ole tässä threadissa kukkinut vielä juuri yhtään. ;D

Ihailen erityisesti teitä kaikkia dildo/fööni-pilotteja. Minulla ei aika riitä edes simun tasolla sen kaiken opiskeluun mikä noiden tekniikan ihmeiden lentämiseen liittyy. Olen iloinen että edes GA-koneella löydän ehjänä perille ja pystyn laskeutumaan vähän kenkummissakin olosuhteissa.

Helikopterilentäjistä ei tarvitse edes sanoa mitään. Teidät mainitaan amerikkalaisissa seteleissä.

Minä olen itse simuloinut tosissani vasta pari kuukautta. Ensin innostuin IFR:n ja navigoinnin salaisuuksista ja hankin pari kirjaa ja kokoelman ilmailukarttoja. Sitten rupesi kiinnostamaan itse lentämisen fysiikka, joten taas suunta Amazonille. Ja kolmas vaihe on menossa eli puskalentämisen tekniikka ja romantiikka, iso pino kirjoja on jo postissa tulossa.

Kaiken tämän IRL-lentoteorian lukemisen jälkeen simulaattori alkaa vaikuttaa osin mopolta välineeltä. Toivottavasti tämä trendi ei johda oikean lentolupakirjan suorittamiseen (toivoo lompakko).

sasu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siis, eihän koskaan tätä koko aluetta voi osata kunnolla. Niin paljon säädöksiä, säädöksiä eri maissa jne. "Osaan lähes kaiken" merkitsee minulla tässä tilanteessa, sääntöjen mukaista lentämistä, ja yleensäkin onnistunutta lentämistä. Itselläni on paljon aukkoja esimerkiksi säätölapaisessa potkurissa. Ja kuten sanoin niin yritän opiskella monimoottorikonetta (Baron 58)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä oon lentänyt lähes pelkästään Baronilla viimeiset pari vuotta. Se vaan istuu minulle. Siitä löytyy hyvin infoakin netistä. Hieno asenne sinulla, Mats!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

Olen FS3.sta lähtien lentänyt kaikilla MSFS versiolla. Kuitenkin pidän itseäni keskinkertaisena simupilottina. Laskut ja nousut onnistuvat rikkomatta konetta kuin konetta tietenkin pienen harjoittelun jälkeen. Navigaatio ja Mittarilentopuolella onkin sitten enemmän parannettaa.... Vieläkun joskus pääsisis kokeilemaan jotain D-luokan lentokonesimulaattoria niin voisi siinä mennä sormi suuhun ;D

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanoisin että osaan kyllä konetta lentää siinä(varsinkin PIC767:aa), mutta proseduurien yms. kanssa vois olla paljonkin parannettavaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Keskinkertainen ehkä...tulee pidettyä välillä niin pitkiä taukoja FS:stä, ettei oikein muista kaikkea. Parannettavaa löytyy joka osa-alueelta :-[.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä oon lentänyt lähes pelkästään Baronilla viimeiset pari vuotta. Se vaan istuu minulle. Siitä löytyy hyvin infoakin netistä. Hieno asenne sinulla, Mats!

Joo en vastusta uutta informaatiota. Mutta. En suostu lentämään föönejä. Hieman pahalla silmällä katson myös turbiinikoneita, ja aika usein myös monimoottorikoneita yleensä. Riippuu vähän missä mielentilassa olen. Suurimmaksi osaksi lennän C172, mutta välillä vanhempaa konetta tekee mieli ja lennän cubilla taikka C140. Jos uudempaa niin B206 tai mahdollisesti jos nyt opin monimoottorikoneet niin baron 58. Haluatko muuten kertoa millaista infoa etsiä? Ota huomioon että osaan sessnalla lentää. Mittarilentoa en aio lentää. Moottorinvalvontamittarit ovat hepreaa, ellei ole jotain referenssitietoja saatavilla. Monimoottorikoulutusta olen yrittänyt etsiä, mutta löytynyt vain opetuspaikkoja, missä kerrotaan mitä opetukseen kuuluu. Siitä sitten itsenäisopiskelulla, vanhojen tietojen mukaan, mutta tässä tulee ongelma, jos olen ymmärtänyt jotain väärin se iskostuu mieleen voimakkaammin. Sen takia ottaisin mieluummin jostain lähdetietoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suurimmaksi osaksi lennän C172, mutta välillä vanhempaa konetta tekee mieli ja lennän cubilla taikka C140

Kiva että on muitakin GA-miehiä täällä joukoissa! (Sinä taisit, Mats, sanoa samaa joidenkin screen shottieni yhteydessä.)

Minä lennän eniten näillä: C172, Piper Cub, C177RG (DreamFlight), Maule (M.M.).

Silloin joskus kun lennän isompaa konetta niin yleensä kokeilen miten pieniltä kentiltä niillä voi toimia. Puskapilotti on kai sitten aina puskapilotti. :D

Mittarilentoa lennän mahdollisimman paljon. On todella mielenkiintoinen opiskeluhaaste ruveta tulkitsemaan lähestymiskaavioita ja selvittämään syitä ja taustoja IFR-proseduureihin. Sillä saralla ei taida tulla koskaan täysoppineeksi, siitä pitää viimeistään sääasiat huolen.

sasu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiva että on muitakin GA-miehiä täällä joukoissa! (Sinä taisit, Mats, sanoa samaa joidenkin screen shottieni yhteydessä.)

Minä lennän eniten näillä: C172, Piper Cub, C177RG (DreamFlight), Maule (M.M.).

Silloin joskus kun lennän isompaa konetta niin yleensä kokeilen miten pieniltä kentiltä niillä voi toimia. Puskapilotti on kai sitten aina puskapilotti. :D

Mittarilentoa lennän mahdollisimman paljon. On todella mielenkiintoinen opiskeluhaaste ruveta tulkitsemaan lähestymiskaavioita ja selvittämään syitä ja taustoja IFR-proseduureihin. Sillä saralla ei taida tulla koskaan täysoppineeksi, siitä pitää viimeistään sääasiat huolen.

sasu

Hehe joo... Kuten varmaan olet myös huomannut niin koetan saada muutkin GA-miehiksi, ja haukun ifr miehet lyttyyn :P. ts. IFR:ään en koske. Mutta niinhän se on että toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin minäkään en tykkää turbiinimoottoreista, kun siinä tuntuu niinkuin käsittelisi kaasuja nyrkkeilyhanskat kädessä. Mäntäkoneet reagoi niinkuin kuuluu :)

On jo aikaa ja hatara pää, niin en nyt muista mitä kaikkea olen netistä Baroniin liittyen etsinyt, mutta aika hyvin löytyi mitä en tiennyt. Täydellinen checklist ainakin ja muistaakseni jotain manuaalintynkääkin.

Lähinnähän kaksimoottorisella tulee lisää toisen moottorin sammumisesta selviäminen (on muuten oppituntikin siitä FS:ssä muistaakseni) ja mahdollisuus käyttää epäsymmetristä kaasua, josta simussa on hyötyä lähinnä jyrkissä maakäännöksissä.

Tein muuten Baroniin omia mieltymyksiäni paremmin vastaavat paneelin ja mittarit, lähinnä periaatteena että ulos pitää nähdä paremmin ja kaiken tarvittavan pitää olla samassa paneelissa. Se on mm. [u=http://personal.inet.fi/hima/esa/fs/baron_panel/]tuolla[/u], jos kiinnostaa.

VFR-lentoon Suomen alueella on muuten tulossa rutkasti lisää mielenkiintoa, kun FinnTerrain etenee. Itse ostin juuri suomen ICAO-kartat ja Jeppesenin VAL-kitin SIL-shopista, ne on kohta oikeasti käyttökelpoisia!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin minäkään en tykkää turbiinimoottoreista, kun siinä tuntuu niinkuin käsittelisi kaasuja nyrkkeilyhanskat kädessä. Mäntäkoneet reagoi niinkuin kuuluu :)

On jo aikaa ja hatara pää, niin en nyt muista mitä kaikkea olen netistä Baroniin liittyen etsinyt, mutta aika hyvin löytyi mitä en tiennyt. Täydellinen checklist ainakin ja muistaakseni jotain manuaalintynkääkin.

Lähinnähän kaksimoottorisella tulee lisää toisen moottorin sammumisesta selviäminen (on muuten oppituntikin siitä FS:ssä muistaakseni) ja mahdollisuus käyttää epäsymmetristä kaasua, josta simussa on hyötyä lähinnä jyrkissä maakäännöksissä.

Tein muuten Baroniin omia mieltymyksiäni paremmin vastaavat paneelin ja mittarit, lähinnä periaatteena että ulos pitää nähdä paremmin ja kaiken tarvittavan pitää olla samassa paneelissa. Se on mm. [u=http://personal.inet.fi/hima/esa/fs/baron_panel/]tuolla[/u], jos kiinnostaa.

VFR-lentoon Suomen alueella on muuten tulossa rutkasti lisää mielenkiintoa, kun FinnTerrain etenee. Itse ostin juuri suomen ICAO-kartat ja Jeppesenin VAL-kitin SIL-shopista, ne on kohta oikeasti käyttökelpoisia!

Itse käytän vc:tä ja jos jotain pienempiä mittareita kuten moottorinvalvontamittareita pitää tarkemmin seurata voin siirtyä hetkeksi 2d-paneeliin. Myös ilmailukartat on ostettu. Taino ainakin efhk west

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä osaa tuohon vastata suoraan. Vatsimissa lentäminen ei tuota mitään ongelmaa. Menetelmät ja fraseologiat ovat hyvin tuttuja lennonjohtamisen ja lentämisen "ansiosta". Mutta föönipoika minäkin olen eli käytössä vain 767PIC ja PSS:n bussi. ;D Harmi vaan kun nykyään tulee lennettyä todella vähän. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse käytän vc:tä ja jos jotain pienempiä mittareita kuten moottorinvalvontamittareita pitää tarkemmin seurata voin siirtyä hetkeksi 2d-paneeliin. Myös ilmailukartat on ostettu. Taino ainakin efhk west

Minä käytän VC:tä ainoastaan tallentamaan jonkin katselusuunnan, kun esim. seuraan jonkin samaan suuntaan lentävän koneen lähestymistä. Se ei minusta vaan toimi. Jos mulla olisi niska niin jäykkänä niin jättäisin lentämisen väliin :-) Kun lisäksi mittarit erottuvat vielä huonommin VC:ssä, niin minä lennän ainoastaan 2D-paneelilla.

Jos sulla on jo Helsinki West, niin sittenhän puuttuu enää 6 lehteä koko Suomesta ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään