Kai Lilja

FS2004 Kiitotien valinta? RWY33 --> RWY22:seksi

24 viestiä aiheessa

Moi!

Tuo simun LJ pakottaa lähtöö RWY33:sen, miten saan sen vaihtamaan 22R/L:seksi?

Rävelsin tuulen suuntia, se ei auttanut! FS2002 Pro:ssa toimi näin.

-Kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis jos tämä ongelma on nytten kysessä EFHK:lla, niin kokeile vaikkapa sitä mun tekemää AFCAD:ia, joka löytyy File Librarystä (siis ihan FSNordic:in)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu minulla on ihan sama ongelma, tuulen suunnan vaihtokaan ei auta. Mutta pikkuhiljaa rupesi ärsyttämään tuo, jolloin otin afcadin avuksi ja lukitsin 33:sen laskuilta ja nousuilta. Eipä enään ole kokoaikaa 33 käytössä (tai no ei ollenkaan) ja nyt kyllä menee tuulensunnan mukaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo tulee muistaakseni jos säätä ei ole ladattu (tai tuulia asetettu).

Kyllä se tulee aina vaan, ihan sama onko Real Weather sää tai käsin asetettu, tuulen suuntana 220 tai 40, tai nopeutena 8 tai 15 kts. Aina vaan on käytössä 33/15.

Olen yrittänyt etsiä vikaa AFCADilla vaan en keksi enää mitään.

Jos tämä AFCAD toisaan sinulla toimii moiteetta ihan oikein niin nyt pitäisi sitten alkaa etsimään syytä... mitä sinulla on eri tavalla kuin meillä joilla tämä ei toimi.

Jos sinullakaan ei muut kiitotiet ole käytössä niin mitäs sitten tehdään? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se tulee aina vaan, ihan sama onko Real Weather sää tai käsin asetettu, tuulen suuntana 220 tai 40, tai nopeutena 8 tai 15 kts. Aina vaan on käytössä 33/15.

Jos tämä AFCAD tiedosto toisaan sinulla toimii moiteetta ihan oikein niin nyt pitäisi sitten alkaa etsimään syytä... mitä sinulla on eri tavalla kuin meillä joilla tämä ei toimi.

Niin, mikä AFD-tiedosto sinulla on käytössä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, mikä AFD-tiedosto sinulla on käytössä?

PAI:n AFCAD-osaston tekemä pitkän testausprosessin läpi käynyt AFD-tiedosto.

Sori nyt vaan, ei mitenkään henkilökohtaista, mutta minua suoraan sanottuna ihmetyttää miksi tähän ei voi saada mitään "järkevää" vastausta. Kyllä me ymmärretään ihan sellainenkin että: " En tiedä. Olen kokeillut vaikka mitä, mutta ei se toimi."

Mutta jos nyt kuitenkin aloitettaisiin siitä että toimiiko se sinulla oikein? Sitä paitsi vika voi olla jossain ihan muuallakin kuin tuossa bgl:ssä, esim. konflikti maiseman ja afcad filun välillä, tai mistä minä tiedän.... joku siinä kuitenkin mättää. Eli en minä sinun työtäsi mitenkään hauku tai arvostele, mutta valitettavasti ainakin minulle tällaisista kommenteista että "vaihda tuulen suuntaa" tai "lataa PAI:n AFCAD filu" on niin kovin vähän hyötyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tämä AFCAD toisaan sinulla toimii moiteetta ihan oikein niin nyt pitäisi sitten alkaa etsimään syytä... mitä sinulla on eri tavalla kuin meillä joilla tämä ei toimi.

Tässä ei ole ratkaisu ongelmaan, mutta kerron kuitenkin.

Olen poistanut default-liikenteen paitsi GA:n, joten siellä on lähinnä PAI:n Finnairin AI-liikennettä. Eri aikoina ATC valitsee kiitoradat sattumanvaraisena ja tuulet on ollut nollilla. Liikenteen lähtöradat ovat olleet 15/33 ja 04R. Saapuvan liikenteen radat edellä mainitut sekä 04L, mutta ei koskaan kummassakaan 22L tai 22R. PAI:n AFCAD-tiedostoa en ole viritellyt, koska en osaa.

Ajattelin, jos tästä olisi jotain hyötyä, koska jokaisella on varmasti erilaista AI-liikennettä ja niiden määriä.

::)

Näin on myös käynyt, kun itse olen lentänyt. Pienkoneilla VFR:ää ja isommilla IFR:ää sekä ILS:llä lasketunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulee vain mieleen, että voisiko tässäkin kummitella se default AFCAD sieltä taustalta, niinkuin sen Malmi AI-koneiden leijumisen kanssa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mutta ei koskaan kummassakaan 22L tai 22R.

Hmm.. Tuossa minun AFD (Kelpaako Sebastianille? ;D) filussa ainakin mun koneella toi toimii ihan sään mukaan ja monasti olen laskeutunut 04L radalle ja vierellä on laskeutunut 04R radalle koneita ja lähdöissä on ollut käytössä sekä 22L että 22R riippuen ruuhkan määrästä.. Pitää nyt tutkia tuota asiaa, jos muilla tuo homma ei toimi, että mistä se johtuu.. Ja siis näitä hommia on tapahtunut, vaikka itse en olisi lennellyt vaan ainoastaan seurannut tapahtumia vierestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MOI MO MOI!

Mun kaikki filut on Fsnordicin sivuilta Afcadit ja XXX.bglät.

Mutta kokeilen vielä hakea uusimmat filet...

Kuten jo olen aikaisemmin pyytänyt, että jos joku vaivautuisi,

(sellainen henkilö joka osaa ja tietää mitä tekee)

korvausta vastaan virittämään mun simun kuntoon! Koska itse olen aika tumpelo!

-Kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jes camaan!

Marko Laukkasen bgl toimii! Nyt käytössä RWY15!

Kiitti!

Mutta, jos yritän muuttaa tuulia, niin FS kaatuu heti, kun avaan weatherin alasvetovalikosta!

-Kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä että toimii, sillä säikähin jo että se toimii ainoastaan minun koneellani.. Tuo FS:n kaatuminen on aika outo juttu, onko tuota tapahtunut aiemmin? Oletko muuten kokeillut, toimivatko muut kiitoradat, jos vaihdat tuulen suuntaa aloitus valikoista?

Tuossa vielä kuvaa EFHK:lta..

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, katselin tuota eilen hiukan lisää. Ainakin PAI afcad filussa on kiitotie 4R/22L suljettu laskeutumisilta ja 4L/22R suljettu nousuilta. Kun poistin nuo rajoitukset niin homma lähti toimimaan.

Markolla ei tainnut noita rajoituksia ollaakaan ja siksi se toimii. ;)

Ja näyttäisi nyt toimivan tuo PAIn filukin. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, katselin tuota eilen hiukan lisää. Ainakin PAI afcad filussa on kiitotie 4R/22L suljettu laskeutumisilta ja 4L/22R suljettu nousuilta. Kun poistin nuo rajoitukset niin homma lähti toimimaan.

Markolla ei tainnut noita rajoituksia ollaakaan ja siksi se toimii. ;)

Ja näyttäisi nyt toimivan tuo PAIn filukin. :)

Höm, outoa, minulla kyllä toimii ilman muutoksiakin? :-\

Noh, teen nuo muutokset (ja muutaman muunkin) ja uploadaan uuden. Jos saataisiin kunnolla toimimaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MOI MO MOI!

Mun kaikki filut on Fsnordicin sivuilta Afcadit ja XXX.bglät.

Mutta kokeilen vielä hakea uusimmat filet...

-Kaitsu

Sään muokkaus tosiaan kaataa FS:n, eikä tuulia voi muokata mistään kautta! Herjaa heti jostain "loading scenery failuresta" ja potkasee FS:n kiinni!

Asennan kohta varmaankin kaikki uusiksi!

Ja baskat koko simulle! Aina saa olla virittämässä!

-Kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään