Guest FIN1979

HH65A Dolphin avsimissä

21 viestiä aiheessa

moi

Nyt on saatavilla Antti Pankkosen HH-65A Dolphin helikopteri FS2004:lle www.avsim.com :sta hh65a_dolphin.zip nimellä.

Mukana on paneeli ja soundit ja repaint templatet. Voisiko joku paint-guru vääntää tuohon malliin Copterlinen tekstuurit ? Sitten voisi alkaa lennellä noita Helsinki-Tallinna lentoja :)

[ Attachment removed / expired ]

Kopteri ainakin näyttää todella upealta...

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja minulla on se ongelma, että paneelin teksteistä ei saa helposti selvää, kun ne on niin pientä. Ei edes löydy nappia, mistä voi asettaa autopilotille korkeuden. Enka ole saannut konetta sammumaan (periaatteessa kylläkin hyvä juttu.). Auttaisikohan simun levittäminen koko näytöllä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja minulla on se ongelma, että paneelin teksteistä ei saa helposti selvää, kun ne on niin pientä. Ei edes löydy nappia, mistä voi asettaa autopilotille korkeuden. Enka ole saannut konetta sammumaan (periaatteessa kylläkin hyvä juttu.). Auttaisikohan simun levittäminen koko näytöllä?

Miten sait kopterin käyntiin? Minä sain vain, kun käynnistin moottorit ensin cessnassa ja valitsin uudestaan kopterin... :P

Tekstien pienuuteen vaikuttaa eniten resoluutiosi, minulla on 1280*1024 ja hyvin näkyvät kaikki tekstit, moottoreita en ole kuitenkaan saanut käyntiin. Myöskään lentomalli ei vakuuttanut minua, tuntui jotenkin kiikkerältä ja herkältä tuollaiseen isoon kopteriin, tosin en tiedä kuinka oikea käyttäytyy. Lisäksi äänet olivat aivan kamalat. :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En käynnistänyt kopteria. Se oli jo valmiiksi päällä. Toisaalta, en saannut sitä suljettua. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minullakin kone oli valmiiksi käynnissä.

Minua ihmetytti se, että tämä kopteri on erittäin stabiili verrattuna muihin lentämiini koptereihin. Joko olen nukkuessani oppinut lentämään kopterilla, lentomallinnuksessa on jotakin erikoista tai koneessa on joku automaattinen stabilointimekanismi. Autorudder ei ollut päällä, tarkistin.

sasu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä tuon oven saa auki? Saan kyllä otettua astuinlistan ulos, mutta yksikään räppänä ei aukeutunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä tuon oven saa auki? Saan kyllä otettua astuinlistan ulos, mutta yksikään räppänä ei aukeutunut.

sama ongelma oli mullakin, yritin SHIFT+E+2 mutta ei toiminut...

Mulla oli kanssa tuo roottori valmiina päällä kun koneen latasin.. Huomasin että tuollahan on miljoona kertaa helpompi laskeutua kuin esim. default Robinsonilla tai Bellillä... myös rullaus onnistuu.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On se kyllä siisti helikopteri...

Tässä ollaan "yrittämässä" laskeutumista Alcatrazille.

[ Attachment removed / expired ]

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moottorin saa käyntiin ctrl + e ja sammuksiin ctrl + F1 ;)

Tai sitten ei... Eli ainakaan minun simussani ei käynnistynyt tuolla, ja sammuttamaan en edes päässyt yrittämään, koska laskeutua en onnistunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai sitten ei... Eli ainakaan minun simussani ei käynnistynyt tuolla, ja sammuttamaan en edes päässyt yrittämään, koska laskeutua en onnistunut.

Olettehan muuten ohjeet lukeneet? Siellä on 99% varmasti käynnistysohjeet...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No muttakun mukana ei tullut muita ohajeita, kuin jotai copyright sälää, miten paneeli saadaan toimimaan FS2002:sa ja miten helikopteri asennetaan. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olettehan muuten ohjeet lukeneet? Siellä on 99% varmasti käynnistysohjeet...

Koko paketin mukana ei 100% varmasti tullut mitään muuta kuin asennusohje.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä ote readme:sta

Startup sequence is:

Bat on (overhead)

Strobes "

avionics "

Ignition "

Start levers "

Gen     "

slowly advance collective (throttle)

or..

Start the engine using Ctrl + Shift + F4 (shutdown:Ctrl + Shift + F1)

open doors using SHIFT + E + 1 and SHIFT + E + 2

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä ote readme:sta

Startup sequence is:

Bat on (overhead)

Strobes "

avionics "

Ignition "

Start levers "

Gen     "

slowly advance collective (throttle)

or..

Start the engine using Ctrl + Shift + F4 (shutdown:Ctrl + Shift + F1)

open doors using SHIFT + E + 1 and SHIFT + E + 2

Mistäs tuollaisen readme:n löysit? Minun lataamassani koneessa ei mitään tuollaista kyllä ollut...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu kyllä mulla ainakin käynnistyi ja sammui ihan normaalisti. Eli sammui ctrl+shift+f1 ja käynistyi ctrl+e. Huomasin, että tuossakin kopterissa on sellainen moottori joka ei pärähdä heti käyntiin, vaan pitää venata vähän aikaa, että se yksi mittari on tietyssä kohdassa. Vai?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mun Flightsim.comista downloadaamassa paketissa on ihan tavallinen readme.txt mukana. Sikorsky kyllä päätyi jo bittitaivaaseen kun löytyi varsin näpsäkkä Mi-2!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin tätä, eikä ihan varauksetonta ihailuani kyllä saanut. Visuaalimalli on upea, mutta muutama pikkuasia tökkii:

- äänet ovat minustakin aika kamalat, mahtavatko muka oikeasti olla tuollaiset

- paneeli on jotenkin vähän suttuisen näköinen, vaikka muuten hyvä

- VC:ssä on jostain käsittämättömästä syystä koko ajan näkyvissä pysähtynyt roottorin lapa,

vaikka moottori on käynnissä

Mukava lennettävä tuo kyllä kieltämättä on.

Kokeilkaapa muuten ainakin FlightSim.com:ista löytyvää Aérospatiale Lamaa (lama_v20.zip). On muuten tosi siisti. 2D-ohjaamossa minulla näkyy jostain syystä vain puolikas paneelia, mutta VC on tyylikäs. Minusta Lamassa sitäpaitsi on lentomalli kohdallaan. Ainakin väittävät sen oikeiden pilottien testaamaksi, oli miten oli, mukava lentää joka tapauksessa.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla tapahtui kyseessä olevassa vispilässä sillain että aina kun laski tai nosti laskutelineet niin simu meni niinkuin pauselle telineiden liikkeen ajaksi, erikoista. Onko muilla tapahtunut vastaavaa?

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla tapahtui kyseessä olevassa vispilässä sillain että aina kun laski tai nosti laskutelineet niin simu meni niinkuin pauselle telineiden liikkeen ajaksi, erikoista. Onko muilla tapahtunut vastaavaa?

Hannu

Tämä on fs2002 ominaisuus. FS2002 ei tue helikoptereissa renkaita, joten simu pitää pistää siksi ajaksi pauselle. Kyseistä ongelmaa ei ole enää FS2004:ssä joten se on hekontekijän virhe

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään