Guest pasiva

WinXP Pro:n taustaohjelmien lukumäärä + Fs9

17 viestiä aiheessa

Osaiskos teistä kukaan näin suoralta kädeltä sanoa, että mitkä kaikki ohjelmat ovat ehdottomasti oltava aktiivisina jotta WinXP Pro ja Fs 9 pyörii? Meinaan vaan kun aukaisee tuon task managerin (ctrl+alt+del) niin siellähän on melkoinen liuta ohjelmia hyrräämässä ja nakertamassa arvokasta RAM muistin määrää (jota koneestani löytyy 512 mb).

Ja vielä jos joku muistais senkin, että mistä ne ylimääräiset ohjelmat sai blokattua, jottei ne aina käynnistyis koneen käynnistämisessä. Kiitokset neuvoistanne jo etukäteen! :-*

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikeastaan ne kaikki ohjelmat, mitä windows ei anna sammuttaa, on tarpeellisia. Mutta esim. explorer on käyttöliittymän perusta ja svchost on verkko-ohjelma, joten niitä ei välttämättä kannata. Omalla vastuulla.

Ja jos haluat katkaista joidenkin ohjelmien käynnistyksen koneen käynnistyksessä, kaiva regeditistä seuraava polku ja katso sen sisältö:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja jos haluat katkaista joidenkin ohjelmien käynnistyksen koneen käynnistyksessä, kaiva regeditistä seuraava polku ja katso sen sisältö:

Mites kun windows aina käynnistää sen windows messengerin käynnistyksessä, mites sen saisi pois kuin tuolla CurrentVersion\run kohdassa sitä ei oo mainittu?

Mites se niiden käynnistymisen yleensä saa pois? Poistamalla sen rekisterikohdan sieltä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu kyllähän niitä minullakin on aika liuta käynnissä. Olen harkinnut lisämuistin ostamista nykyisestä 512megasta ehkä gigaan.

Mites muuten, onko näistä muistinvapautus ohjelmista oikeasti hyötyä? Itse käytän FreeRam XP Pro 1.40 nimistä ohjelmaa, joka vapauttaa lisää muistia, kun se on vähissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm, onko tuosta nyt niin hyötyä, ainakaan minulla fs ei näytä vievän yli 512MB muistia, ja muistia minulla on 1024MB.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm, onko tuosta nyt niin hyötyä, ainakaan minulla fs ei näytä vievän yli 512MB muistia, ja muistia minulla on 1024MB.

Juu, mutta minulla vie. Tai siis taustaohjelmat vievät oman osuutensa ja sitten fs syö vielä omansa varsinkin silloin, kun on paljon ladattavia kohteita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites muuten, onko näistä muistinvapautus ohjelmista oikeasti hyötyä? Itse käytän FreeRam XP Pro 1.40 nimistä ohjelmaa, joka vapauttaa lisää muistia, kun se on vähissä.

Nuo muistinvapautus ohjelmat perustuvat siihen että ne heittää koko muistin swappiin (eli kovalevylle), tästä sitten ohjelmat jotka tarvitsevat muistissa olevaa dataa kaivavat ne sieltä swapista ja kone hidastuu hetkeksi, mutta ns. turha muisti, eli data jonka joku ohjelma on kirjoittanut muistiin mutta ei ole poistanut jää sinne swappiin eikä sitä kukaan sieltä kaipaa. Eli muistia vapautuu.

Tälläisen version olen kuullut eräältä ohjelmoijalta about ~vuosi sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toisaalta kyllä ne taustaohjelmat, jotka eivät varsinaisesti tee mitään suurimman osan aikaa, menevät kyllä kiltisti swäppiin ja pysyvät siellä. Samaten alhaisen prioriteetin ohjelmat eivät inahdakaan, kun korkean prioriteetin ohjelma, kuten FS, varaa kaikki irtoavat tehot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites kun windows aina käynnistää sen windows messengerin käynnistyksessä, mites sen saisi pois kuin tuolla CurrentVersion\run kohdassa sitä ei oo mainittu?

Mites se niiden käynnistymisen yleensä saa pois? Poistamalla sen rekisterikohdan sieltä?

Oletko katsonut messengerin asetuksista?

Mielestäni siellä on kohta josta saa valittua lataako windows messengerin käynnistyessä.

Tools/options/preferences/general....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö tämä nyt nimenomaan olisi kuulunut simulaattoriosastolle? Nimenomaan halutaan tietää mitä ohjelmia/sovelluksia kannattaa pitää päällä FS9:n kanssa samaan aikaan. VArmasti monta muutakin simuilijaa kiinnostaa vastaava asia, ja ei se ainakaan helpommin simuilijalle täällä vapaan puolella selviä...

Aina ei voi todellakaan ymmärtää näitä siirtoperusteita...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö tämä nyt nimenomaan olisi kuulunut simulaattoriosastolle? Nimenomaan halutaan tietää mitä ohjelmia/sovelluksia kannattaa pitää päällä FS9:n kanssa samaan aikaan. VArmasti monta muutakin simuilijaa kiinnostaa vastaava asia, ja ei se ainakaan helpommin simuilijalle täällä vapaan puolella selviä...

Aina ei voi todellakaan ymmärtää näitä siirtoperusteita...

No prkl, voisi ne otsikotkin lukea tarkemmin.Huomasin vasta siirron jälkeen että kah, sielä onki pieni lisäys. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei immeiset tutkikkee sitä windowsia tarkemmin ja ettikää kaikki maholliset herkut esim tämä todella hyvä ominaisuus:

[ Attachment removed / expired ]

Tuo on kaikkein yksinkertasin ja helpoin tapa päästä eroon windowsin käynnistyksen vaiheessa suorittavista turhista ohjelmista. Menet Käynnistä/Suorita/Msconfig. Sieltä vaan raksi ruutuun menetelmällä voit ottaa käytöstä ne sovellukset joita et halua latautuvan windowsin käynnistyksen aikana. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kaiva regeditistä seuraava polku ja katso sen sisältö:

mites sen saisi pois kuin tuolla CurrentVersion\run kohdassa sitä ei oo mainittu?

Run arvoja löytyy myös saman polun takaa HKEY_CURRENT_USER avaimesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Run arvoja löytyy myös saman polun takaa HKEY_CURRENT_USER avaimesta.

Kauhean vaikeaksi teette helpon asian, messengerin saa msconfig:lla pois:

[ Attachment removed / expired ]

Edit: eihän lainatussa viestissä puhuttukkaan messengeristä

:-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Windows XP:n palveluista on hyvä listaus osoitteessa

http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

Tuon perusteella ole omasta koneestani pysäytttänyt useita tarpeettomia palveluita.

Suomenkielisen Windowsin kanssa saa välillä vähän miettiä millä nimellä mikäkin palvelu löytyy, mutta exe-tiedoston nimi yleensä auttaa.

Ei ole hassumpi apuväline myöskään Startup-Mechanic http://www.startupmechanic.com/. Se osaa kertoa monen käynnistysohjelman tarkoituksen ja lajitella ohjelmat hyödyllisiin ja hyödyttömiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

msconfigin takana olevassa käynnistysvalikossa mulla on rasti viidessä kohdassa.

Ctrl+alt+del näyttää 8 ohjelmaa ja kun ajoin Ad-awaren läpi, niin se näyttää että 18 aktiivista prosessia on käynnissä. Hmm...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään