Lauri Matikainen

Mitä on VOR-DME lähestyminen?

6 viestiä aiheessa

Ei muuta eroa kuin VOR DME:ssä ei ole liukupolkua kuten ILS:ssä, joten siitä on itse huolehdittava chart:ssa olevan taulukon mukaan jos huono näkyvyys. Lisäksi se ei tuo yleensä aivan RW:n suuntaisena koska VOR sijaitsee RW:n reunamilla siinä on muutaman asteen ero. Kynnykselle tullaan kuitenkin tarkasti.

 

jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

VOR/DME-lähestymiseen on hyvä olla kyseisen kentän kartta sille lähestymiselle. Siitä näkee mitä radiaalia körötellä ja kuinka alas saa milläkin etäisyydellä tulla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi niitä lähestymisiä edes yleensä tehdään jos ILS on kerran sama mutta menee itsestään liukupolulle? Onko se suunniteltu niille koneille jotka eivät pysty tekemään ILSiä eli ei löydy vaikka APR-namiskaa? Tai jos kiitoradalla ei ole ILS-taajuutta, tjsp?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Läheskään kaikilla kentillä ei ole ILS laitteistoa, jos onkin niin ei ainakaan joka kiitotien päässä. EFHK rwy 33:lla ei ole ILS:ä.

 

Sitäpaitsi täytyyhän kone saada alas vaikka ILS laitteisto olisikin rikki.

Malmilla voipi käydä harjoittelemassa. On taatusti mielenkiintoisempaa kuin joku autopilotin ILS toiminnon kytkeminen päälle.

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään