Jari Toivonen

Tampereen näkymät

16 viestiä aiheessa

Heippa!

Tietääkö kukaan, miksi en saa fotorealistista Tampereen maisemaa näkymään FS2004:ssä? Olen asentanut Finnclassin, Finnmastin ja Finnbuildingin. Mastot (Näsinneula ynnä muut) näkyvät, mutta maisema on muuten default. Olen asentanut kaiken ohjeiden mukaan, ja esimerkiksi Helsinki-sceneryn sain toimimaan ihan hyvin. Missä vika?

Tiedosta erittäin kiitollinen!

Jari Toivonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on optimoitu FS2002:lle, ei 2004:lle. Tuo Helsingin maisema toimii molemmissa. Itse asiassa siitä on kaksi eri versiota, molemmille simuille omat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on optimoitu FS2002:lle, ei 2004:lle. Tuo Helsingin maisema toimii molemmissa. Itse asiassa siitä on kaksi eri versiota, molemmille simuille omat.

Olen aloittelija, siksi pyydän täsmennystä: tarkoittaako optimoitu, ettei sitä saa mitenkään toimimaan FS2004:ssä?

Jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tampere toimii erittäin hyvin FS2004:ssa, juuri eilen testailin siellä toista maisemaa.

Jari, sinun pitäisi nyt jotenkin paremmin selittää mitä teit, miten teit, missä maisema on kovalevylläsi, muistithan lisätä sen simussakin... tai itse asiassa samaan tyyliinhän sen pitäisi mennä kuin Helsinginkin kanssa. Mutta jos se kerran ei näy niin joku mättää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kovalevylle ne on asennettu mukana tulleiden ohjeiden mukaan, eli zippipaketti on purettu komennolla use folder name scenery-kansioon. Se jälkeen lisäsin ne simussa scenery libraryyn sellaiseen järjestykseen, että alimmaksi jäivät default scenery ja default terrain ja niiden yläpuolelle Finclass, finnmast41 ja finnterrain. Näiden yläpuolelle sitten Helsinki ja Tampere.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OK. Kuulostaa ihan oikealta.

Tampereen mukana tulee kaksi asennettavaa maisemaa, Tampere ja TampereL. Sitä TampereL maisemaa ei tarvitse asentaa kun FinnClass on jo asennettuna.

Tuota tuota.... aika vaikeaksi menee mutta kysellään nyt jotain jos se auttaisi.

* Onhan Tampere\Scenery kansiossa Tampere.bgl?

* Onhan Tampere\Scenery kansiossa iso läjä *.bmp ja *.agn tiedostoja?

* Voitko laittaa kuvan siitä FS:n Scenery librarystä missä ne maisemat ja niiden layerit näkyvät?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1) Joo, jätin TampereL:n pois, koska FinnClass korvaa sen.

2) Tampere/Scenery-kansiossa on Tampere.bgl, mutta ei siellä sitten muuta olekaan!

3) Tampere/Scenery-kansiossa EI ole *.bmp ja *.agn

-tiedostoja. Ne ovat Tampere/Teksture-kansiossa (eikös niiden siellä pidä ollakin?).

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tampere toimii erittäin hyvin FS2004:ssa, juuri eilen testailin siellä toista maisemaa.

Ai, no sitte. Enpä ole itse testaillut...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1) Joo, jätin TampereL:n pois, koska FinnClass korvaa sen.

2) Tampere/Scenery-kansiossa on Tampere.bgl, mutta ei siellä sitten muuta olekaan!

-tiedostoja. Ne ovat Tampere/Teksture-kansiossa (eikös niiden siellä pidä ollakin?).

Tuota noin. Nosteleppas kaikki itse asentamasi lisäosa sceneryt noiden kaikkien defaulttien yläpuolelle, eli käytännössä tuon "Addon sceneryn" yläpuolelle. Tuosta minun shotista näet, miten minulla on asennettuna. Mitään itse lisättyjä lisäosia ei ole tuon vihreän viivan alapuolella...

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uh oh, typo.... tarkoitin tietenkin Texture kansiota.

Kuvasi paljastaa että ehkäpä layereissa on vikaa. Default maisemat tarkoittavat kaikkia FS2004 mukana tulevia maisemia, eli myös nuo Asia, Africa, Western Europe jne. Nosta kaikki itse lisäämäsi maisemat noiden muiden päälle niin homma saattaisi alkaa toimia. Tuosta päätellen sinulla on default Europe Tampereen päällä ja siksi se ei näy.

On ihan totta että on olemassa default scenery ja default terrain, Readme tiedostoissa tarkoitetaan kuitenkin kaikkia simun mukana tulevia maisemia yhdessä joita kutsutaan default sceneryiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö Tampere/Scenery-kansiossa todellakaan pidä olla mitään muuta kuin Tampere.bgl. Helsinki/Sceneryssä näkyy olevan fortum.bgl:ää ynnä muista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö Tampere/Scenery-kansiossa todellakaan pidä olla mitään muuta kuin Tampere.bgl. Helsinki/Sceneryssä näkyy olevan fortum.bgl:ää ynnä muista...

Ei siellä ole muuta kuin Tampere.bgl, muistaakseni 2 kb kooltaan.

Mulla alkaa konstit loppua...

Onhan sulla nyt varmasti Tampere ihan ylimmäisenä siellä Scenery Libraryn listassa?

Hetkinen....

otappas kuva Tampereelta kesällä, vaikka Näsinneulan ympäriltä, siten että siinä nyt jonkin verran näkyy kaupunkia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heipparallaa, tää pelittää ny. Olin siiinä viime testissä vähän hätänen. Sitten otin pari uutta kaarrosta liki Näsineulaa ja panin kaikki display-arvot maksimiin (näytönohjain ei aina kerennyt mukaan!), niin johan alko näkyy. Ei se ny ihan Tampere oo, mut kyä tää ny riittää. Kiitti avusta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se ny ihan Tampere oo, mut kyä tää ny riittää. Kiitti avusta!

HEHEH, ei tuon lähemmäksi Tamperetta tällä hetkellä pääse ;) No, hyvä että pelittää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se ny ihan Tampere oo, mut kyä tää ny riittää. Kiitti avusta!

Mikäs se sitten on? Nokiako? ;D

Hyvä että alkoi kuitenkin toimia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään