Jari Toivonen

Tampereen näkymät

16 viestiä aiheessa

Heippa!

Tietääkö kukaan, miksi en saa fotorealistista Tampereen maisemaa näkymään FS2004:ssä? Olen asentanut Finnclassin, Finnmastin ja Finnbuildingin. Mastot (Näsinneula ynnä muut) näkyvät, mutta maisema on muuten default. Olen asentanut kaiken ohjeiden mukaan, ja esimerkiksi Helsinki-sceneryn sain toimimaan ihan hyvin. Missä vika?

Tiedosta erittäin kiitollinen!

Jari Toivonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on optimoitu FS2002:lle, ei 2004:lle. Tuo Helsingin maisema toimii molemmissa. Itse asiassa siitä on kaksi eri versiota, molemmille simuille omat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on optimoitu FS2002:lle, ei 2004:lle. Tuo Helsingin maisema toimii molemmissa. Itse asiassa siitä on kaksi eri versiota, molemmille simuille omat.

Olen aloittelija, siksi pyydän täsmennystä: tarkoittaako optimoitu, ettei sitä saa mitenkään toimimaan FS2004:ssä?

Jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tampere toimii erittäin hyvin FS2004:ssa, juuri eilen testailin siellä toista maisemaa.

Jari, sinun pitäisi nyt jotenkin paremmin selittää mitä teit, miten teit, missä maisema on kovalevylläsi, muistithan lisätä sen simussakin... tai itse asiassa samaan tyyliinhän sen pitäisi mennä kuin Helsinginkin kanssa. Mutta jos se kerran ei näy niin joku mättää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kovalevylle ne on asennettu mukana tulleiden ohjeiden mukaan, eli zippipaketti on purettu komennolla use folder name scenery-kansioon. Se jälkeen lisäsin ne simussa scenery libraryyn sellaiseen järjestykseen, että alimmaksi jäivät default scenery ja default terrain ja niiden yläpuolelle Finclass, finnmast41 ja finnterrain. Näiden yläpuolelle sitten Helsinki ja Tampere.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OK. Kuulostaa ihan oikealta.

Tampereen mukana tulee kaksi asennettavaa maisemaa, Tampere ja TampereL. Sitä TampereL maisemaa ei tarvitse asentaa kun FinnClass on jo asennettuna.