Guest Orm87

Sahalaitasuus pois

45 viestiä aiheessa

Miten ton ilkeän näköisen sahalaitasuuden saa pois ???

Näyttiksenä on GeForce 4 MX 440 ja prossuna AMD Athlon XP 2100+

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten ton ilkeän näköisen sahalaitasuuden saa pois ???

Näyttiksenä on GeForce 4 MX 440 ja prossuna AMD Athlon XP 2100+

Tuolla näyttiksellä et mitenkään niin, että peli vielä säilyisi pelattavana. Antialiasing:lla saat sahalaitaisuutta pois, mutteipa taida sekään sitä täysin kokonaan poistaa.

Muuten voit lisätä resoluutiota, mikäli vain monitorisi sen sallii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttiksen oma anti-aliasing päälle, mutta ei kannata laittaa simun omaa koska syö frameja niin helev...

EDIT: Timo kerkes ensin.. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kai sit pitää hankkia uus näyttis. Onko kellään hyviä ehdotuksia.

paljon on varaa maksaa? ATI radeon 9700 on hintaluokkaa 200 euroa, pitäisi riittää hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koita ihmeessä isompaa resolutiota, jos töllöstä irtoaa Minä lentelin GF4MX:llä 1600x1200-tilassa, silloin ei antialiasingia kaipaa. Geforcet ei hyydy resoluutioon juurikaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös noi ole aika harvassa jos missään täällä suomenmaassa ainakin?

Kylläpä ne aika finito tahtoo olla. Tuolta www.jataku.fi kannattaa kuitenkin kysyä. Sieltä minä olen joskus löytänyt poistuneita tuotteita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla simu rupes pyörimään nopeammin kun laitoin kortin oman anti-aliaisingit päälle. Tai reitillä ja pilvisessä kelissä framet tippu jonkin verran mutta kentillä, etenkin kun on paljon ai-liikennettä framet parani muutamalla :o

-- Olli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ostin hiljattain Radeon 9800:sen. Nyt pelittää! Hintaa oli 300 euroa. ;D

Prossuna Penan 2,4GHz.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuolla näyttiksellä et mitenkään niin, että peli vielä säilyisi pelattavana. Antialiasing:lla saat sahalaitaisuutta pois, mutteipa taida sekään sitä täysin kokonaan poistaa.

Muuten voit lisätä resoluutiota, mikäli vain monitorisi sen sallii.

Nyt täytyy myöntää että tässä asiassa olen eri mieltä.Itselläni on GF4MX440/128mt ja eipä noissa mun shoteissa kauheasti ole sahalaitaa(1024X768 8xaa 2xAnisotrooppinen)framejen ollessa 15-25fps FS2004:ssa.Pilvet on vaihdettu kevyempiin ja ja joitain vähäisiä herkkuja karsittu.Ei se MX hyvä ole mutta kyllä silläkin kummasti pärjää.Ainoa ongelmani on ollut kortin lämpiäminen mutta siitähän täsä ei ollut kysymys.

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt täytyy myöntää että tässä asiassa olen eri mieltä.Itselläni on GF4MX440/128mt ja eipä noissa mun shoteissa kauheasti ole sahalaitaa

Olen samaa mieltä,ei minulla ainakaan omasta mielestäni ole haittaavaa sahalaitaa,korttina GF4MX440SE 64mb

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en myöskään käytä Antialiasingia, kun pidän sitä 1280x1024-resoluutiolla tarpeettomana. Matalalla resoluutiolla AA:lla on enemmän merkitystä, mutta eipä FS oikein mukava ole pikkuresolla mittarienkaan vuoksi. Mulla näyttökortin piirinä on GF FX 5600 Ultra ja 256 MB muistia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tossa on muutama koevedos frameineen GF4 MX 440 128mt,ei kyllä pahemmin sirkkelinterältä näytä ja frametkin on siedettävät:

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On tosin otettava huomioon että screenshotin pienentäminen tekee siitä tarkemman näköisen.. Ainakin photoshopin Bicubic resample poistaa sahalaidat todella tehokkaasti, vaikka alkuperäinen shotti olisi otettu huonolla resolla ja ilman AA:ta..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On tosin otettava huomioon että screenshotin pienentäminen tekee siitä tarkemman näköisen.. Ainakin photoshopin Bicubic resample poistaa sahalaidat todella tehokkaasti, vaikka alkuperäinen shotti olisi otettu huonolla resolla ja ilman AA:ta..

Nämä on napsittu SnagIt:illä joka pienentää ne suoraan 800X600 resoluutioon,PhotoShopit niinkuin muutkin Adoben ohjelmat kierrän kaukaa.(tarpeeksi tuskaillut simujen manuaalien kanssa Acrobatin kanssa)Lennon aikaisia sahalaitoja se Bicubic tuskin poistaa missä tässä oli kyse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis WAU :o Ei näytä ihan tollaselta mun simu. Täytyypi sit alkaa muuntelee näyttiksen asetuksia. Mistä sen parannetut pilvet tiedodton saa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nämä on napsittu SnagIt:illä joka pienentää ne suoraan 800X600 resoluutioon,PhotoShopit niinkuin muutkin Adoben ohjelmat kierrän kaukaa.(tarpeeksi tuskaillut simujen manuaalien kanssa Acrobatin kanssa)Lennon aikaisia sahalaitoja se Bicubic tuskin poistaa missä tässä oli kyse.

Jep. Mutta nuo sinun screenshottisi eivät oikein todista mitään koska selvästi tuo Sangittikin käyttää jotan bicubin tasoista filtteröintiä tuossa pienennyksessä. Eli vaikka alkuperäisissä kuvissa sahalaitaa näkyisikin, tuo pienennös syö sen pois joka tapauksessa todella tehokkaasti.

Oikeastaan pienentävän softan käyttämällä filtterillä ei ole mitään väliäkään, sillä karkeimmat nearest neighbour -tyyppiset filtterit taas pahentavat sahalaitaa. Ainoa keino lähettää kuvia joista on hyötyä on lähettää ne täysin pienentämättöminä (tietysti croppaaminen kelpaa).

Nättejä kuvia noin muuten kyllä :).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haluaisin lähettää kuvia näytille, mutta en pysty :'( Väittää, että sivua ei löydy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haluaisin lähettää kuvia näytille, mutta en pysty :'( Väittää, että sivua ei löydy.

Onko sinulla joku popup-esto käytössä? Upload-ikkuna tulee popuppiin jonka avaamiseen tarvitaan myös JavaScriptiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei voi muuta sanoa, että HIENOLTA NÄYTTÄÄ!! Muutin asetuksia ja rupes näyttämään paljon paremmalta :) Mistä ne parannetut pilvet saa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään