Guest petepawn

S. Hilmerbyn DC-9

6 viestiä aiheessa

Tervehdys!

 

Tuli aamusta ladattua tämä laite (www.hilmerby.com), jota niin vuolaasti on kehuttu avsimin ja flightsim.comin palstoilla. Kone lentää hienosti ja yksityiskohtia on enemmän kuin pieni pää jaksaa käsitellä... ;) Monet em. palstoilla puhuvat jopa kaikkien aikojen freewaresta.. Hyvä esimerkki on se että esi,. laskutelineet ja laipat ei toimi jos et ole pistänyt pneumatiikkoja oikein päälle..

 

Yksi asia vain ei dokumenteista minulle ole millään selvinnyt: Miten toimii autopilot ? En saa tehtyä sillä yhtään mitään (=korostan yhtään mitään), joten lentelin käsin efhk-efjy ja efpo-efhk. Onko kellään tietoa/kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paneli on todellakin UPEA! Ei ehkä niinkään visualisesti mutta sillä nyt ei niin väliä.

Stellanin sivuilta pitäisi löytyä paljon ohjeita tuon ysin lentämiseen ja urlihan on www.hilmerby.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täh!? Miten tämä nyt vasta tulikin esille? Kuvien perusteella mahtava laitos. Harmi, kun nuita ei enää täällä päin lentele, niin simuilukin tuntuu vähän historioinnilta. Ja pitäisi ihan oikeasti käydä jonkinlainen tyyppikoulutus ysiin tai ainakin tuohon yläpaneeliin ja sillä kontrolloitaviin järjestelmiin, ennenkuin ilkeää tuolla lähteä toilailemaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienon näköistä on! Itse kun lentelen -31/32:sta IK DC-9:iä, niin kovinhan tuo tietenkin samalta näyttää.

 

Autopilot? No ainakin IK DC-9:ssä se toimii siten, että valitset moodin ensin esimerkiksi NAV LOC, sitten virität NAV 1:een jonkun majakan, mihin suuntaan olet lentämässä, sitten CRS:lla tuonne HSI:hin radiaali. Sitten AP-paneelista "servos engaged" ja koneen pitäisi alkaa kääntymään. Korkeus säädetään pääpaneelista siitä VSI:n oikealta puolelta, siinä pitäisi olla pikkuinen ruutu, johon sen saa "pyöritettyä". Sitten vain radio-korkeuden yläpuolelta ALT HLD päälle (+servos engaged päälle), niin pitäisi pysyä korkeuskin. Nää tulee melkein ulkomuistista, kun noista pikkuisista kuvista mitään selvää saa.

 

Jos et saa toimimaan, pistä kysymyksiä tänne.

 

-Kähmy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos neuvoista. Nyt tuleekin vain kysymyksiä:

 

No nyt sain viimeinkin sen korkeuden asetettua - siis lukeman, mutta en mitään muuta. Pelkät yritykset kytkeä AP johtivat varoitusäänten tulvaan ja koneen hallinnan täydelliseen menettämiseen. Harmi, sillä meni täysin käsilennoksi, mikä on varsin vaivalloista etenkin cruisella (jatkuvaa trimmailua ja ärsyttävää atc:n komentelua..).

 

AP:n nappuloitahan on käsittääkseni sekä radiopaneelissa, että mainpaneelissa ylälaidassa... on kyllä täyttä hepreaa Airbusin ja Boeingin vastaaviin tottuneena - eli tältä osin on tekniikka mennyt rutosti eteenpäin. Muuten Ysi on kyllä mukava lentää käsin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AP:n nappuloitahan on käsittääkseni sekä radiopaneelissa, että mainpaneelissa ylälaidassa... on kyllä täyttä hepreaa Airbusin ja Boeingin vastaaviin tottuneena - eli tältä osin on tekniikka mennyt rutosti eteenpäin. Muuten Ysi on kyllä mukava lentää käsin.

 

Katselin tarkemmin noita kuvia ja kyllä tuo eroaa aika paljon sittenkin tuosta IK DC-9:stä, joten on ehkä parempi kysellä tuolta niiden foorumista noita juttuja, koska samoja nappeja on aika vähän näköjään (esim mainpanelissa ei ole AP-nappeja IK:ssä). Oletan että olet seurannut asennusohjeita by the book ja lukenut Panel_readme.txt sun muut mukana tulevat matskut?

 

Tässä IK:n paneeli, kuten huomaat, siellä on hieman erinäköistä:

 

FLT1DC910.jpg

 

-Kähis

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään