Guest heiska91

Maalauksista

30 viestiä aiheessa

Millä ohjelmalla te teette noita maalauksia tai repaintteja ja mistä saatte ne koneiden muodot?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mie käytän Paintshop Pro 7 ja painttia :=) Ja sit tallennan repaintit FS2004 DXTBMP ohjelmalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mistä saatte ne koneiden muodot?

Mitäs tarkalleen ottaen tuolla tarkoitat?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs tarkalleen ottaen tuolla tarkoitat?

Tarkoittaa kai "pohjia" , minkä päälle maalataan (eng. templates)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilman muuta Photoshoppia... (kumpi on parempi, Photoshop vai PSP7 ;D)

Koneet saat avsimista esim. haulla paintkit. Tai sitten voit maalata ihan suoraan vanhojen painttien päälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

(kumpi on parempi, Photoshop vai PSP7 ;D)

Ei nyt taas aloiteta sitä iän ikuista PSP vs. Photari kiistelyä. Onhan se jo moneen kertaan todettu, että osaavissa käsissä kummalla ohjelmalla vaan saa tasaisesti yhtä hyvää jälkeä. Photoshopissa on tietty paljon enemmän kaikkia hienoja kikkoja, mutta tosimies piirtää nekin käsin, eikä käytä mitään efektejä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei nyt taas aloiteta sitä iän ikuista PSP vs. Photari kiistelyä. Onhan se jo moneen kertaan todettu, että osaavissa käsissä kummalla ohjelmalla vaan saa tasaisesti yhtä hyvää jälkeä. Photoshopissa on tietty paljon enemmän kaikkia hienoja kikkoja, mutta tosimies piirtää nekin käsin, eikä käytä mitään efektejä ;)

No en minä juuri mitään efektejä käytä. Tuossa MCDUssakaan ei ole yhden yhtä Photoshopin omaa kikaa, vaan olisi ollut mahdollista piirtää myös PSPllä.

Ps. photoshop on parempi ;D ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko jotain muutakin ilmaista ohjelmaa textuurien tekoon kuin Gimp?

Toimiiko Gimp XP:ssä? Kävin Gimpin sivuilla ja sieltä ohjattiin joihinkin Windows-asennusohjeisiin. Lähinnä siis kysyn osaako joku sanoa kannattaako leikkiin ryhtyä?

Minä haluaisin uteliaisuudesta maalata yhden koneen joten minun ei ole järkeä maksaa paint-ohjelmasta. Jos ei löydy ilmaista paint-ohjelmaa niin jätän maalaamatta.

Älkää sitten vain tulkitko tätä viestiäni niin, että minulle kelpaa kaikessa vain freeware, sillä nyt puhun paint-ohjelmasta, jolle ei minulla muuta käyttöä ole kuin kertaluonteinen kokeilu. Minä olen parissa kuukaudessa käyttänyt parisataa euroa FS2004 lisäpaketteihin, lähinnä maisemiin. Olen ihmeissäni siitä miten paljon olen saanut netistä FS-paketteja ilmaiseksikin ja yritän parhaani mukaan palauttaa tämän palveluksen maailmalle kun itse tekijälle on vaikea "maksaa". Ilmaisten pakettien tekijät tietysti saavat osan kiitoksesta jo siitä että tietävät muille tulevan hyvä mielen - tällä voimalla maailma pyörii (karma IRL).

sasu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mie olen tottunut käyttämään PSP 7. Pitää jossain vaiheessa kokeilla tuota Photoshoppia, jos sais parempaa jälkeä aikaseksi. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös wintoosan paintilla voi vääntää painttia ;) Sieltä vaan Define Custom Colors ja ei tarvitse enää tyytyä 16 väriin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ps. photoshop on parempi ;D ;D ;D

Joo, mutta kymmenen kertaa kalliimpikin... :-X :-[

Minä käytän kumpaakin ohjelmaa

Mitenkäs kummassa noin monella teistä voi olla tuo Photoshop?

Hinta on meinaan noin 1100€, eikä ole sopiva edes minun kukkarolleni, vaikka minulla kohtuulliset tulot onkin.

Alkaapi vaikuttaa vähän epäilyttävältä... ;)

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääköhän joku että onko kouluilla yleensä sellaiset lisenssit ohjelmissa että niitä voi lainata myös oppilaiden kotiin asennettaviksi?

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääköhän joku että onko kouluilla yleensä sellaiset lisenssit ohjelmissa että niitä voi lainata myös oppilaiden kotiin asennettaviksi?

Tuskinpa. Meinaan voisi sellainen lisenssi maksaa, Raidia lainatakseni, v***sti tonnia :P Ja eihän sitä tietenkään pystyisi mitenkään kontrolloimaan, että poistaako oppilas sen koneeltaan kun vaikkapa koulu päättyy...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mutta kymmenen kertaa kalliimpikin... :-X :-[Mitenkäs kummassa noin monella teistä voi olla tuo Photoshop?

- Ville -

Omistan tuon Photoshop Elementsin(hinta noin reilu 100€) ja tuli 70€ tulostimen mukana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hannu

Ei ainakaan antanut officee lainata joskus vuosi sitten,opettaja sanoi:ohjelma on Microsoftin ja sitä ei saa lainata,kyllähän noita saa mistä tahansa kaupasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin oppilaitokset saavat kyllä useimmat ohjelmat halvemmalla lisenssillä (ovela juoni, jonka tarkoitus on totuttaa ihmiset jo nuorena tiettyihin ohjelmiin, niin että eivät sitten työelämässäkään enää ilman pärjää ;)), mutta ei mikään lisenssi oikeuta asentamaan ohjelmaa muualle. Taikka jos semmoisia lisenssejä on olemassa, niin sitten ne tosiaan maksaa kuin Sundmanin puku ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taikka jos semmoisia lisenssejä on olemassa, niin sitten ne tosiaan maksaa kuin Sundmanin puku ;D

Ainoa poikkeus jonka tiedän on F-Secure Antivirus, työpaikalle ostettu normaalihintainen lisenssi oikeuttaa asentamaan myös työntekijöiden kotikoneisiin. Saattaa noita myös muillakin valmistajilla olla, mutta ei Microsoftilla, niiden yrityksille tarkoitetut lisenssisopimukset on sellainen viidakko ettei niistä ota pirukaan selvää :P.

Työni puolesta saan hankkia mitä tahansa ohjelmia katson tarpeelliseksi (teen budjetin, suoritan hankinnat), käytössä on myös Photoshop. Ja ainakin minun "politiikka" on hankkia avaintyöntekijöille tarvittavat lisenssit myös kotiin, ei hommat saa jäädä roikkumaan sen takia että on "säästetty" muutama satanen lisensseissä.

Aikoinaan tuli kotiin hankittua Paint Shop Pro juuri edullisuutensa takia, kun sen oli opetellut ei myöhemmässä vaiheessa enään halunnut vaihtaa Photoshoppiin. On Photoshopissa enemmän ominaisuuksia, mutta ei PSP mitenkään häpeä, käytännössä teen kaiken kuvankäsittelyn PSP:llä, Photoshop on jäänyt seinäkukkaseksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin olikos muuten F-Securella vielä noin se lisenssi? Minä en ole pitkään aikaan tarkistanut, kun kaikki nykyiset käyttäjät mahtuvat lisenssimäärään. Ainakin joskus se kumminkin oli tuollainen.

Mullakin on ikäänkuin jäänyt päälle PSP, vieläpä versio 4.14, jota aikoinaan tuli hankittua muutama lisenssi. Sehän oli muistaakseni viimeinen versio ennen kuin PSP:hen tuli tasot. Ei ole sitä sitten tullut päiviteltyä, kun Corel Drawn mukana tulee myös ihan käypänen "tavallinen" kuvankäsittelysofta (Photo Paint), mutta melkein tulee kaikki tehtyä sillä PSP4:llä edelleen. Se on niin kevyt ja nopsa perusasioissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin olikos muuten F-Securella vielä noin se lisenssi?

Mullakin on ikäänkuin jäänyt päälle PSP, vieläpä versio 4.14

Juu, F-Securen lisenssi on edelleen noin, ainakin meille on hankittu aikoinaan juuri tuollaisilla ehdoilla ja päälle ylläpito, eli oikeus käyttää uusinta versiota.

PSP on kulkenut piiitkän tien tuosta nelos-versiosta, 8 pitää sisällään jo pirusti sellaistakin jolle en ole keksinyt mitään käyttöä :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mutta kymmenen kertaa kalliimpikin... :-X :-[Mitenkäs kummassa noin monella teistä voi olla tuo Photoshop?

Hinta on meinaan noin 1100€, eikä ole sopiva edes minun kukkarolleni, vaikka minulla kohtuulliset tulot onkin.

- Ville -

Tervehdys. :)

Minua on epäilyttänyt jo vuosia, mutta parempi kun ei tee tästä mitään julkista sotaa. Luulen nimittäin ettei siitä mitään hyötyä ole kuitenkaan.

Kysehän on jokaisen omasta moralista, mikä on hyväksyttävää ja mikä ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minua on epäilyttänyt jo vuosia, mutta parempi kun ei tee tästä mitään julkista sotaa. Luulen nimittäin ettei siitä mitään hyötyä ole kuitenkaan.

Kysehän on jokaisen omasta moralista, mikä on hyväksyttävää ja mikä ei.

En minä ihan tosissaan porukkaa moittinutkaan, tuon viimeisen hymiön piti kuvata sitä.

Sinänsä en hyväksy piratismia, mutta en pidä isona rikoksena käyttää kopioitua ohjelmaa, jos sillä ei ansaitse killinkiäkään, kuten suurimman osan kohdalla onkin.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aikoinaan tuli kotiin hankittua Paint Shop Pro juuri edullisuutensa takia, kun sen oli opetellut ei myöhemmässä vaiheessa enään halunnut vaihtaa Photoshoppiin. On Photoshopissa enemmän ominaisuuksia, mutta ei PSP mitenkään häpeä, käytännössä teen kaiken kuvankäsittelyn PSP:llä, Photoshop on jäänyt seinäkukkaseksi.

Jep. Sama itsellä Gimpin kanssa. On mullakin Photoshop kun joskus piti kääntää kuvia CMYK-muotoon (Gimp ei tue sitä vielä) - mutta sitten sitä konvertointia ei paljon olekaan enää tarvittu ja kun Gimp on tuttu kuin omat taskut, ei sitä jaksa alkaa säätää Photoshopin kanssa, vaikka siinä onkin paljon hyviä juttuja.

Pohjimmiltaanhan homma on niin että jokainen noista softista MS Paint poislukien on ihan riittävän hyvä, olennaista on miten se taipuu omassa kädessä.

Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään