Guest FIN1979

Pohjoisnapa... seinä vastassa FS2002 & FS2004

18 viestiä aiheessa

Lensin pari viikkoa sittten FS2002:a reitin RJAA - EGLL.

Kokeilin FSNavigatorilla lentää pohjoisnavan ylitse käyttäen npole - ISEC reittipistettä. Koneena oli POSKY:n B744 v3.

Pieni mutta tuli matkaan kun koneeni törmäsi kuin seinään pohjoisnapaa ennen noin 200nm Siperiasta päin tultaessa. Eli onko FS2002:a mahdollista lentää pohjoisnavan kautta ?

Itselläni tuli seinä vastaan ja katsoin spot-viewistä niin näin että kone kultki hiljaa sivuttain ja sen myös ilmavanat todistivat. Piti sitten siirtyä slew-modilla pois takaisin reitille pohjoisnavan ulkopuolelle.

Voin postata muutman kuvan tilanteesta kun pääsen töistä. Eli onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Olisi ihan mukava lentää pohjois tai etelä navan kautta, mutta itselläni se ei onnistunut.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jepulis, navalle ei pääse.

Testasin tuon jokunen kuukausi sitten, Huippuvuorilta autopilotilla kohti pohjoista. Jossakin vaiheessa maisema muuttuu pelkäksi jäälakeudeksi (realistista, mutta itse asiassa scenery loppuu). Sitten kone ei enää lennäkkään kohti pohjoista vaan liukuu väkisin sivulle. Ei siis kaarra vaan liukuu kohti uutta suuntaa. En muista tarkkaan miten lähelle napaa pääsee, mutta jossain 85 asteen paikkeilla pohjoisessa alkoi tökkiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka

Joo, taitaa olla MS:n luoma rajoitus liikkumisvapaudellemme. Kokeilin siirtää Airbussia Mapview:ssä niin lähelle pohjoisnapaa, kuin mahdollista. Jossain vaiheessa (aivan kartan yläreunassa) tuli ilmoitus, jossa sanottiin suunnilleen "Latitude must be less or equal to 89 deg north or south...". Eli vaikuttaisi siltä, että koodaajilta on loppunut into kesken tuon featuren kohdalla :-\

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä minäkin ajattelin että M$ on jättänyt navan pois.

Harmi vaan sillä olisi ollut mukava lentää npole ISEC:n kautta. Eikös se hieman nopeuta kun lentää navan kautta esim RJAA - EGLL inRL ?

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harmi vaan sillä olisi ollut mukava lentää npole ISEC:n kautta. Eikös se hieman nopeuta kun lentää navan kautta esim RJAA - EGLL inRL ?

Itseasiassa se reitti kulkee pohjois-suomen yli ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole, 89 astetta on edelleen maksimi. Johtunee tavasta, jolla maailmankartta on mallinnettu. Ei onnistu napojen laskeminen.

Sen sijaan Etelämanner löytyy 2004:stä (sekin puuttui kokonaan 2002:sta), ja siellä on muutama mielenkiintoinen kenttäkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä löytyi jo 2002:stakin. Minulla on muuten hyllyssä Etelämantereen AIP. Mukavaa luettavaa ;D

Arttu

Ei ole, 89 astetta on edelleen maksimi. Johtunee tavasta, jolla maailmankartta on mallinnettu. Ei onnistu napojen laskeminen.

Sen sijaan Etelämanner löytyy 2004:stä (sekin puuttui kokonaan 2002:sta), ja siellä on muutama mielenkiintoinen kenttäkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

25.06.02, 10:54

jopas wanhan threadin kaivoit esiiin :o

Sas nähdä koska Mikro$ofta saa korjattua tuon Pohjois/Etelänapa bugin. Herrojen mielestä maa on edelleen litteä.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Microsoft on todennäköisesti mukana salaliitossa, joka peittelee että napojen kautta pääsee maanpinnan alla olevaan toiseen maailmaan. Tästä maapallon sisäisestä maailmasta käsin isot liskot ohjailevat meidän elämäämme. Jotta emme yrittäisi vapautua tästä orjuudesta, on tuon toisen maailman olemassaolo pidettävä salassa, siksi lentosimulaattorikaan ei saa kannustaa ketään tutkimaan napa-alueita.

Jos alkaa naurattaa niin katsokaa vaikka täältä ja vaviskaa.

sasu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sas nähdä koska Mikro$ofta saa korjattua tuon Pohjois/Etelänapa bugin. Herrojen mielestä maa on edelleen litteä.

Niin kuin Esa sanoi, kyse on tosiaan tavasta jolla koko FS:n maailmankartta on rakennettu. Maailma on FS:ssä todellakin olennaisesti yksi suuri suorakulmio jossa pituus- ja leveyspiirit ovat yhdensuuntaiset. Tuota suorakulmiota sitten piirretään leveyssuunnassa venytettynä sen mukaan kuinka lähellä napoja kone kulloinkin on.

Pannukakkumaailman muuttaminen aidoksi pallogeometriaksi vaatisi koko scenerysysteemin täysremonttia ja ainakin minä odotan kauhulla sitä päivää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maailma on FS:ssä todellakin olennaisesti yksi suuri suorakulmio jossa pituus- ja leveyspiirit ovat yhdensuuntaiset.

Ei kait. ;) ;D

Janne varmaan tarkoitti että pituupiirit ovat keskenään yhdensuuntaisia ja leveyspiirit kohtisuorassa näitä vasten. Tietysti leveyspiiritkin ovat keskenään yhdensuuntaisia. LOL

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin kuin Esa sanoi, kyse on tosiaan tavasta jolla koko FS:n maailmankartta on rakennettu. Maailma on FS:ssä todellakin olennaisesti yksi suuri suorakulmio jossa pituus- ja leveyspiirit ovat yhdensuuntaiset. Tuota suorakulmiota sitten piirretään leveyssuunnassa venytettynä sen mukaan kuinka lähellä napoja kone kulloinkin on.

Pannukakkumaailman muuttaminen aidoksi pallogeometriaksi vaatisi koko scenerysysteemin täysremonttia ja ainakin minä odotan kauhulla sitä päivää.

Se saattaisi olla vaikeaa tehdä niin että koneet eivät alkaisi nousta avaruuteen jos nokkaa ei laskettaisi kokoajan hieman alemmas... En tiedä, arvaus vain.

Itse menin kyllä slewillä joskus lähelle pohjoisnapaa ja luulin siellä olevani, mutta sitten en enää päässytkään pois, edes slewaamalla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en ole lentäny 2002:dessa pohjoisnavalla,mut 2004 kylla olen.Ma lensin 747:mällä sen yli.Ei sielä mitaan seinää ollut,mut 2002:dessa se on varmaankin hyvin paljon mahdollista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Tuo pohjoisnavan puuttuminen johtuu tosiaan MS:n käyttämästä koordinaatistosta, joka ei ole muuttunut FS2004:ssä. Eli kyllä se pohjoisnapa puuttuu myös FS2004:stä. Oletko varma, ettei koneeni mennyt vain ihan napaa viistäen ?

Arttu

Mä en ole lentäny 2002:dessa pohjoisnavalla,mut 2004 kylla olen.Ma lensin 747:mällä sen yli.Ei sielä mitaan seinää ollut,mut 2002:dessa se on varmaankin hyvin paljon mahdollista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todennäköisesti lensit piirroksen osoittamalla tavalla sivuttain.

Norpolen.jpg

Sillä kuulemma myös FS9:ssä tulee "seinä" vastaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään