Antti Havukainen

Finskin uudet Embraerit

290 viestiä aiheessa

Tästäkin on varmasti keskusteltu x kertaa, mutta koska en ole saanut selville, milloinka nuo Finnairin uudet Embraerit saapuvat Suomeen, niin oli pakko kysyä. Käsittääkseni ensimmäiset kaupalliset lennot olisi tarkoitus aloittaa jo ensi syksynä, joten ilmeisesti tämä asia tulee ajankohtaiseksi ihan lähikuukausien aikana.

 

Tuossa mitä tuota yhtä viimesyksyistä viestiketjua lueskelin, niin siinä pohdittiin, että tulisivatko nuo emput mahdollisesti Finncommille tai Aerolle. Onkos tältä rintamalta kuulunut mitään uutta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Syksyn mittaan lennot alkavat, niin ensimmäinen kone tulee varmaan muutamia viikkoja - kuukausi ennen aloitusta. Pilotteja parhaillaan koulutetaan kovaa vauhtia.

 

Ja eipä ne Finncommille ainakaan pitäisi olla menossa, koska se on vain Finnairin yhteistyöyhtiö, joten miksi he silloin operoisivat Finnairin koneita, koska pilotitkin ovat Finnairilta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja eipä ne Finncommille ainakaan pitäisi olla menossa, koska se on vain Finnairin yhteistyöyhtiö, joten miksi he silloin operoisivat Finnairin koneita, koska pilotitkin ovat Finnairilta?

 

Saas nähdä että nähdäänkö syksyllä uusi lentoyhtiö Suomessa... Finnair Regional?

 

Käyvät muuten emppukuskit jossain rapakon takana ilmeisesti kouluttautumassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käyvät muuten emppukuskit jossain rapakon takana ilmeisesti kouluttautumassa.

 

En nyt lonkalta muista oliko se simu jo Baselissa, taisipa olla? Jos ei ole niin sitten Montrealissa.. Familennot Alitalian kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En nyt lonkalta muista oliko se simu jo Baselissa, taisipa olla? Jos ei ole niin sitten Montrealissa.. Familennot Alitalian kanssa.

Eräältä kurssille pääseeltä kuulin, että Sveitsiin tulee pari matkaa, kun koulutus alkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En nyt lonkalta muista oliko se simu jo Baselissa, taisipa olla? Jos ei ole niin sitten Montrealissa.. Familennot Alitalian kanssa.

 

Ainakin kuulemma jotain kuusinumeroisen ID-numeron omaavia kavereita menee rapakon yli deadheadereina tiuhaan tahtiin, että vaikuttais siltä että niitä lennätetään sinne johonkin koulutukseen yms.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En nyt lonkalta muista oliko se simu jo Baselissa, taisipa olla? Jos ei ole niin sitten Montrealissa.. Familennot Alitalian kanssa.

 

Molemmat simut ovat vielä Montrealissa ja niin kovassa käytössä ettei ihan heti saada paloiksi ja kuljetukseen.

 

Pete

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saas nähdä että nähdäänkö syksyllä uusi lentoyhtiö Suomessa... Finnair Regional?

 

 

Niin no! eiks toi Aero oo vähän niiku Finnair Regional ? ::)

Sehän voi olla että koneet on finnairin väreissä mutta kyljessä lukee pienellä " operated by Aero". Niinku kaikissa finskin ATR:ssa joita ei oo vielä Aeron värehin maalattu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aerohan on nimenomaan Finnair Regional!

 

Nyt tulee aivan fiilispohjalta, mutta epäilen suuresti että Aero operoisi Emppuja. Perustelen tätä ihan sillä yksinkertaisella syyllä, että niillä ei ole tällä hetkellä tarpeeksi pilotteja edes omien ATRiensä lentämiseen vaan joutuvat vuokraamaan porukkaa Finnairilta. Tosin, henkilökohtaisesti musta olisi älyttömän siistiä nähdä Embraereita Aeron väreissä :D

 

PS. Eka E170 lento on AY651 Osloon 1.10.2005 klo 07:35.. sitä odotellessa :)

 

blue skies,

-- Olli

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

PS. Eka E170 lento on AY651 Osloon 1.10.2005 klo 07:35.. sitä odotellessa :)

 

blue skies,

-- Olli

 

Ja kukahan ehtii kuvaamaan uudet emput Finskin väreissä, ensimmäisenä ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin no! eiks toi Aero oo vähän niiku Finnair Regional ? ::)

 

Finnairhan omistaa Aerosta 49% ja loput omistaa Pärnussa majaa pitävä Aero Holding AS. Kukahan tämän holdingyhtiön sitten omistaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairhan omistaa Aerosta 49% ja loput omistaa Pärnussa majaa pitävä Aero Holding AS. Kukahan tämän holdingyhtiön sitten omistaa?

 

Varmaan Lappland Air LTD vaikkei karamellisetä Suila eikä muutkaan johdossa tiedä sitä. Tää on just sitä mistä "isossa" maailmassa jäädään kiinni ja jenkeissä sais 369 (vähintään) vuoden vankilatuomion mutta Suomessa se ei ole "mahdollista" sillä kyseessä on "valtion" "firma"...hii...o...hoi...ja taas terveisiä sinne pers... eikun ministeriöön...

 

... Niin,toisaalta en yhtään ihmettelis vaikka sen omistaisi kohta Bulkaarian Air Chartter.. uusi firma muuten...suomessakaan ei saa aina lukea niinkuin kirjoittaa...

 

- ;D -

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä viidakkojetit tiedä mihinkä soppaan karkkikauppias ne sotkeekaan......Mutta saadaampa ainakin lisää delay ja cancel tapauksia lisää tähän maan kamaraan.... ;D

 

 

"OT"

Mun mielestä brassit tekee ainakin melkein yhtä hyviä kuplia kuin saksalaiset.....

"OT"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Soder suomalainen, kone valmistettu USA:sa, emot muka suomalaisia (virohan melkein suomi), lentäjät muka Saksasta, kone ex-Italiaano, operaattori Latviasta, kone rekisteröity Bulgariaan, mitä vielä puuttuu...Ei muu kui YLE:n ohjelma MOT ;D Suila ja kumppanit nostaa vaan hattua Soderon herralle mahtawista kuvioista...

En olisi koskaan jääkiekon ystävä uskonut että Soder vaikuttaa jopa SM-liigan ohjelmaan.... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Embolla aletaan siis heti alusta lentämään myös Varsovaan. Ei siinä mitään, mutta ihmettelen mihin yhtiö aikoo tunkea kaiken sen rahdin ja postin mitä Helsingistä kulkee säännöllisesti Varsovaan. Hyvä että ko koneeseen saadaan ängettyä edes kaikkien matkaajien matkatavaroita.

(Ehkä vastaisuudessa on tarkoitus lentää pari kertaa viikossa kasikymppisellä ja myöhemmin dösällä tota väliä rahdin rahtaamiseksi, tiedä häntä)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

PS. Eka E170 lento on AY651 Osloon 1.10.2005 klo 07:35.. sitä odotellessa :)

 

 

Enkä yhtään ihmettele: meitä oli kyseisellä lauantaiaamun (1.10. on myös la) lennolla toissapäivänä yhteensä 15 matkustajaa. Enkä minä edes ollut maksanut lipusta kuin verot. ;D Varmaan arkipäivinä löytyykin sitten muitkakin matkustajia kuin Bangkokista palaavia norjalaisia. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

vacc:n foorumilta Miikkan viestistä spotattu

 

Finnairin reittiliikenteen johtaja Henrik Arle on antanut lausunnon konetyypin operaattorista:"On järkevää turvautua siihen osaamiseen ja ammattitaitoon joka Finnairissa on. Kun Aerossa ennen pitkää konetyypin vaihdos tulee ajankohtaiseksi, on hyvinkin mahdollista, että Aero siirtyy Embraer operaattoriksi".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensimmäinen emppu tulee 15.9 :-X

 

Kaikki kuvaamaan :)

 

Ei vaan lähtee ekalle reittilennolle ;)

 

Ei muuten ole enää oslo eka lentokohde. Se näytettäis lennettävän A320:llä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta kuulemma 15.9 tulee eka emppu, mene ja tiedä sitten. Ellei tule jotain taifuunia, että ne pystyy lentämään ne tänne ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensimmäinen kone tulee tänne 15.9, mutta ensimmäinen kaupallinen lento on 1.10. Osloon klo 7.35.

 

Näin siis tietenkin tämän hetken suunnitelmien mukaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-LEE ("ouh Lee") kuuleman mukaan ensimmäinen kone. Perässä seuraa OH-LEF ("Lefa") :)

 

Kolmas onkin sitten "Sääri" OH-LEG! ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään