Jorma Laiho

Mäntän kenttä ja kehityshankkeet

151 viestiä aiheessa

Toivon loistavaa tulevaisuutta tälle hankkeelle. Olisi se ainakin erilainen tämän päivän tilanteeseen verrattuna.

 

MänttäSassi FS JRi.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lyödäänkö vetoa, että viimeistään 10 -15 vuoden kuluttua asuntoalueen valmistumisesta asukkaat alkavat valittaa lentokoneiden aiheuttamasta melusta... :)

Pessimisti ei pety. ;)

 

 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 minuutti sitten, Seppo Kohonen kirjoitti:

Lyödäänkö vetoa, että viimeistään 10 -15 vuoden kuluttua asuntoalueen valmistumisesta asukkaat alkavat valittaa lentokoneiden aiheuttamasta melusta... :)

Tämä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suurin riski tuossa lieneekin se, että kentän olemassaolosta / rajoitusten keksimättömyydestä / yms ei ole takeita. Raadollisesti ajateltuna ei tarvita kuin yhdet kunnallisvaalit.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mäntästä positiivisia uutisia.

Rod :thmbup:

“Lentokoneella voi pian rullata kotipihaan Mänttä-Vilppulassa: valtuusto hyväksyi kaupungin historian suurimman yksittäisen hankkeen

Arviolta 250 miljoonan euron asunto- ja yritysalueen rakentamisen on tarkoitus alkaa tulevana kesänä.”

https://yle.fi/uutiset/3-11178199

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkohan kukaan Mäntti-Vilppulassa kysynyt seuraavaa kysymystä: kuka haluaa muuttaa tuonne Ei mihinkään?

Epäilen ettei ole. 

No, tuohon kiilaksi Jurase Park ja SunnyCar Center niin ei voi mennä pieleen:thmbup:

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä, onko tuo suurin ongelma. Itseäni mietityttäisi eniten kunnan sitoutuminen, ettei käy niin, että 5, 10 tai 50 vuoden päästä lentopaikkaa ei enää olekaan.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
18 minuuttia sitten, Mikko Salminen kirjoitti:

Onkohan kukaan Mäntti-Vilppulassa kysynyt seuraavaa kysymystä: kuka haluaa muuttaa tuonne Ei mihinkään?

Epäilen ettei ole. 
 

Tuskin odottavatkaan että sinne kaikki muuttavat. Loma-asunnon lentokentältä järven rannalta saattaa joku lentäjä haluta?

Matkamessuilla kävin kyselemässä hankkeesta ja kuulema esim. Keski-Euroopassa on ollut kiinnostusta (Saksa).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivon todella, että hanke toteutuu edes jonkinlaisessa järkevässä mitassa: kaikki tuollainen toiminta tänne korpeen on vain plussaa. Se, kuinka realistista tuo on, onkin sitten ihan toinen juttu.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on kyllä mystinen kuvio rahoituksen osalta. Sunny Car Center ja muut vastaavat koijaukset haisee kyllä heti nenään. Tätä hankettahan on ajettu jo pitkään, ja IL kertoi v.2017 että 2018 piti olla jo ensimmäiset tontit valmiina. Ja oikein arabimaista asti tultaisiin Suomeen lentämään yleisilmailua. Kumma juttu. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201711242200556039

Homman uutisointi on ollut aika vaillinaista, koska kyseessä ei ole kai pelkkä lentoasema + asuinalue, vaan kokoelma erilaisia toimintoja ja kehitystä alueella. Kunnan sivuilla on havainnoitu lisää: http://sassiin.fi/sassiin.php?k=42

  • Lentopaikan kunnostus
  • Lentopaikan palvelut
  • Yritystoimintaa
  • Air Park I
  • Air Park II
  • Kulttuuripääkaupunkipuisto
  • Camping
  • Venesatama
  • Vapaa-ajan asuntoja
  • Omakotitaloja
  • Kylpyläkin oli jossain mainittu

Mutta ilmeisesti italialaisten rahoitus osuu vain tähän lentokenttäkuvioon ja airparkkiin (vaikoeikö?). Aloitetaan siitä, että miksi kukaan haluaisi asua pysyvästi tämänlaisessa "air parkissa" yleisilmailukentän vieressä. Mäntässä. Potentiaalisia asiakkaita on Suomessa yhden käden sormin laskettava määrä. Noh, kesämökiksi tottakai hauska ajatus - omalla koneella mökille muiden ilmailuhörhöjen sekaan temmeltämään ja vähän rantsuakin on ja niinedespäin. Mikä jottei:thmbup: Ainoa ongelma jos Malmi ajetaan alas, niin pk-seudun väki (let's face it, sieltä tulee suurin osa potentiaalisista ostajista Mäntän mökille) joutuu ensin ajelemaan Nummelaan tai Hyvinkäälle ja sieltä sitten pienkoneella Mänttään. Nyt potentiaalisia asiakkaita / ostajia voisi olla koko Suomesta enintään parikymmentä, ja heistä kesämökin kentän vierestä ostaisi muutama?

Yleisilmailu on valitettavasti hiipuva laji Suomessa, kiitos nousevien kustannusten jne. Harrastajia ei koskaan ole ollut liikaa, mutta toivotaan että uusi kevyempi (ja sähköinen?) ilmailu tuo tähän muutosta ja yleisilmailun lupakirjasta tulisi suositumpi valinta. Nykytilanne ja tulevaisuudennäkymä huomioiden en näe miten ilmailuväki muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta innostuisi tästä, jos ajatus on "omaan kotiin/mökille omalla koneella". Ilmailuväen ulkopuolisia tuonne tuskin saa muuttamaan, koska onhan vieressä (toivottavasti) aktiivinen pienlentopaikka ja sen tuoma meteli.

Miten olisi ulkomaalaisia? Vaikkapa näitä saksalaisia lentoturisteja ... Kotisivuilla mainostetaan että "Air Park asumisella on kansainvälisesti suuri kiinnostus". Noh, tuollainen air park ei ole ollut mikään huikea menestys Ruotsissa: 2005 aloitettu projekti, jossa 46 "air park"-tonttia ja 850m kiitotie (http://www.siljanairpark.se/houses/). Nettisivujen mukaan 17 kpl (36%) on myyty tai käytössä nyt 15 vuotta myöhemmin. IL:n uutisesta lainattuna "Silja Air Park on Mänttä-Seuran selvityksen mukaan Euroopan lentokenttäasuinalueista suosituin." Tässä linkissä satelliittikuva alueesta vuodelta 2020 Googlelta. Netistä ja kuvista päätellen "virkeä, kehittyvä ja elinvoimainen" alue tuo Siljan minkä kopioimiseen varmasti kannattaa sijoittaa? Suomen järviseutu on kyllä ehdottomasti parempi paikka kuin tuo ruotsalainen pellonreuna...

Jos projektiin olisi houkuteltu joku iso lentokoulu tai ilmailualan yritys, voisi olla enemmän uskottavuutta. Eli työpaikkoja, toimintaa ja pöhinää kentällä. Nyt ei tästä ole ollut puhetta muuten kuin maininta "Ilmailualan yritystoimintaa" projektin esittelysivuilla. Mäntän seudun koulutuskeskus tarjoaa lentokoneasentajakoulutusta, eli se tuonne kentälle sopii hyvin ja toimii jo alueella kai nykyäänkin. Mutta tuo koulutuskin on verovaroin rahoitettua toimintaa, eli ei vaikuta itsessään asiakkaiden/yritysten/asukkaiden löytymiseen. Mutta on sentään ilmailutoimintaa, eli täysin autio korpikentän alue tuo ei ole.

Sitä tässä ajan takaa, että mistä rahoittajille syntyy tuotot? Investointeja luvataan 250 miljoonaa, jotka heidän on tarkoitus saada 12 vuodessa takaisin. Kuka tuolta tuolla summalla ostaa kiinteistöjä tai tontteja?

Mitään suurikokoista lentotoimintaa ei tuonne saada, koska kiitotiestä tulee mahdollisen pidennyksenkin jälkeen vain 850m pitkä. Pidempi baana ei onnistu; järvi ja rautatie esteinä. Hankesuunnitelmassa puhutaan suorasta saavutettavuudesta pienkoneella Saksasta asti. Ja suunnitelmissa on jopa "terminaalirakennus". Miksi?

Noh, tässä vaiheessa kaikki pääasiassa hyvin ja kuulostaa ihan hyvältä ajatukselta JOS kysyntää oikeasti olisi näille "vesikoneella omaan mökkirantaan"-tonteille. Eli ideaa itsessään en dissaa, vaikka on kyllä melkoisia taivaanrannan maalareita ollut hankesuunnitelmassa.

 

Mutta tuo italotausta on hämärä. Kaupunki on laittanut yhteiselle sulkutilille 10 miljoonaa ja italiasta tulee nyt 100 miljoonaa ja loput myöhemmin. Jos kaupunki ei täytä velvoitteitaan, vapautuu tuo 10 miltsiä maksuun. Nigerialainen prinssi puuttuu vielä tästä kuviosta.

Osanna Group / Osanna Advisors on perustanut Osanna ACI Finland Oy:n (yhdessä brittiläisen Asset & Capital Investments Limitedin kanssa kertoo Yle), joka on taasen pääomistajana Lakeside Airpark Finland Oy:ssä (vähemmistöomistus on kunnalla).

  • Osanna on yhden miehen yritysrypäs (on Osanna Grouppia, Osanna Advisoria, Osanna Farmingia ja ties mitä). Mutta mitään kättäpidempää ja mitään toteutuneita projekteja en kyllä heidän julkisista tiedoista löytänyt. osannagroup.com -nettiosoite on rekisteröity 3v sitten, ja nettisivut ovat aivan surkeat ja eivät sisällä mitään oikeaa tietoa yrityksestä. Edes puhelinnumeroa. Firman sivuilta ei löydy ainuttakaan tietoa mistään firman projektista, tai ainuttakaan oikeaa referenssiä. osannaadvisors.it on sentään ollut olemassa jo v.2013 asti, mutta mitään faktaa sieltäkään ei löydy. Eikä myöskään mitään rahoitustietoja tai tunnuslukuja.
     
  • Asset & Capital Investments Ltd (myös nimellä ACI Legal?) on ilmeisesti yhden miehen pöytälaatikkofirma, jossa vastuuhenkilöitä kieputellaan perheen sisällä edestakaisin (https://beta.companieshouse.gov.uk/company/08844776/officers) ja firman tasearvo on parituhatta puntaa (https://beta.companieshouse.gov.uk/company/08844776/filing-history/MzIzMTcwODUzMWFkaXF6a2N4/document?format=pdf&download=0). Eli ei todellakaan mikään miljoonien sijoitusfirma vaikka konttoreita pitäisi olla ympäri Eurooppaa.

Kauppalehti ei vain tilaajille auki olevassa jutussa (https://www.kauppalehti.fi/uutiset/asuntoja-pienlentokentta-palveluita-mantassa-viritellaan-250-miljoonan-euron-jattihanketta-jonka-takana-on-mystinen-italialaisyhtio/c6e2f3a0-0fad-41dc-9d33-9580a1a57596) ole myöskään saanut kaivettua esiin paljoakaan. Ilmeisesti kiinteistösijoitushankkeita Dubaissa ja muuta pääomasijoitustoimintaa. Tässä toinen AL:n julkinen juttu: https://www.aamulehti.fi/a/b84396d1-1490-42ed-a7b9-d4ccbf800d7a

Mäntän kiinteistöyhtiön tj sanoo, että rahoitus on Osannalla kunnossa ja järjestetty ja "heillä on hyvä käsitys siitä [rahoituksesta], mutta on liikesalaisuuden piirissä". Eli on luvattu että rahaa on, mutta kukaan ei ole sitä ilmeisesti siis nähnyt vielä tai tiedä sen alkuperää. Kauppalehden jutun mukaan "Osanna rahoittaa hankkeen, mutta en pysty tarkkoja summia antamaan julkisuuteen" sanoo kuntakiinteistöyhtiön suomalainen johtaja. Aloite hankkeeseen tuli Osannalta.

Kunta ei hänen puheiden mukaan sijoita yhtään rahaa tähän hankkeeseen (mutta hoitaa kaavoituksen, infran jne ja sopimusten mukaan varmistaa että kehitysyhtiö "on resursoitu" ja saa "täyden tuen"). Osanna Finlandin edustaja sanoo, että nyt olisi noin sata miljoonaa kerätty, mutta rahan alkuperää ei kerrota. Lisäksi sopimukseen hänen mukaansa kuuluu, etttä takaisinmaksuaika koko rahoitukselle on 12 vuotta, korkojen kera. Kukahan tuon summan maksaa, vaikea sanoa (100 miltsiä 12v aikana on melkoinen velvoite).

Lisäksi Ylen uutisesta (https://yle.fi/uutiset/3-11178199) lainattuna:

Lainaa

Sopimuksen mukaan kaupunki tallettaa niin sanotulle sulkutilille 10 miljoonaa euroa siltä varalta, että se ei täytä velvoitteitaan.

Lyön oluet vetoa, että hanke päättyy esim. siten että muutama työmaaparakki saadaan alueelle ja sen jälkeen ei tapahdu mitään ja rahoja ei kokonaisuudessaan näy. Kaupungin sulkutilin 10 miljoonaa vapautuu jollain teknisellä syyllä italialaisille, ja sitten ihmetellään miten tässä näin kävi kun kunta on talousvaikeuksissa. Mutta ei hätää - nehän ovat vain veronmaksajien rahoja.

Jos taasen kentän suunniteltu täysi laajennus terminaaleineen ja asuinalue valmistuu, niin tulen oikein mielellään rantasaunaan airparkkiin ja tuon kopan Koffia tuliaisina saunakaljoiksi. Ja jos saisin vielä lentokyydin perille kun oma SEP on mennyt happamaksi jo 15v sitten ;D

Tuntuu että suomalaista kuntapäättäjää (eli oman mutuni mukaan sellaista vähän hönömpää pikkupoliitikkoa jolla kiiluu miljoonasummat silmissä) viedään tässä kuin litran mittaa. Muutamat jättivät myös eriäviä mielipiteitä: http://mantta-vilppula.oncloudos.com/kokous/20201143-1-5.PDF ja http://mantta-vilppula.oncloudos.com/kokous/20201143-1-6.PDF

Tässä vielä kunnan ja Osannan välinen sopimus koko projektista: Melko yksinkertainen proopuska kun puhutaan parista sadasta miljoonasta. http://mantta-vilppula.oncloudos.com/kokous/20201143-1-1.PDF   Ja tässä 10 miljoonan escrow-sopimus, 7 sivua. Sopimuksen kohta 2.4 on salattu: http://mantta-vilppula.oncloudos.com/kokous/20201143-1-4.PDF  Ja tässä hankesuunnitelma: http://mantta-vilppula.oncloudos.com/kokous/20191124-1-3.PDF

 

Eli kovin tässä sivustakatsoja ihmettelee mihin näitä italialaismiljoonia ja 10 miltsin takuusummia tarvitaan, ja onko homma oikeasti mietitty loppuun asti. Jos kysyntää airparkille on hurjasti, niin ei siihen 250 miljoonaa tarvita. Kunta lohkoo tontit ja ostajat jonottaa rahat kädessä rakennusoikeutta. Vai olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin?

 

11 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puumalan Pistohiekalle taidettiin aikoinaan myös yrittää vastaavaa Paradox Aviationin toimesta, mutta asia ei koskaan edennyt. Lentokenttä on muistaakseni osittain kunnan ja osittain Metsähallituksen alueella. Nyt sinne viritellään lomakylätoimintaa, mutta lentokenttä ei siihen sisälly.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
6 tuntia sitten, Sami Puro kirjoitti:

Noh, tässä vaiheessa kaikki pääasiassa hyvin ja kuulostaa ihan hyvältä ajatukselta JOS kysyntää oikeasti olisi näille "vesikoneella omaan mökkirantaan"-tonteille. Eli ideaa itsessään en dissaa, vaikka on kyllä melkoisia taivaanrannan maalareita ollut hankesuunnitelmassa.

Oho, mukava nähdä Samiakin välillä äänessä. Tohon vesikonehommaan pitää mainita, se onnistuu melkein järvellä kuin järvellä jossa vaan sattuu kesämökki olemaan, kun kiitotieinfraa ei tarvita. Eli tollanen airpark ei välttämättä kovin helposti vesilentäjiä houkuta. Ainut palvelu vesilentäjille olisi kenties tankkausasema, ehkä jotain huoltotoimintaan liittyvää sitten, jos tuo lähtisi kunnolla lentoon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkohan Escrow -sopimuksen salattu kohta 2.4 sama, kuin sopimuksen liitteen 1 toinen kappale? 

Tarkoittaako liitteen 1 toinen kappale sitä, että Osanna saa käyttää sulkutilillä olevaa summaa esim. vakuutena rahoitusjärjestelyissä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muut mediat ovat varovasti ihmetelleet tämän Osannan taustoja lähipäivien ajan, mutta Seura ampuu aika kovin panoksin jo:

https://seura.fi/asiat/tutkivat/ostaisitko-talta-miehelta-250-miljoonan-euron-bisneshankkeen-seura-tutki-mantta-vilppulan-yrityspuistoa-junailevan-italialaisen-francesco-osannan-taustat-fasismin-ihailua-poytalaatikkoyhtioita-ja-h/

Lainaa

Mänttä-Vilppula havittelee 250 miljoonan euron yrityspuistoa, ja siinä kuntaa auttaa "kansainvälinen liikemies" Francesco Osanna. Seura löysi mystisen italialaisyrittäjän taustalta monenkirjavia pöytälaatikkoyhtiöitä, Mussolinin fanikerhon – ja kiristyskohun.

En nyt ehdi pureksia tuota auki tähän sen tarkemmin, mutta lukekaa ihmeessä. Lyhyesti: Paljon viimeaikoina pystyyn polkaistuja firmoja ja kovasti kätellään prinssejä pitkin maailmaa, mutta ei mitään konkretiaa mistään toteutuneista projekteista. Mutta mitään todellista likaa ei julkisista lähteistä Seurakaan löydä, mutta kovin on yleisesti epämääräistä jos tuollaisia massikeisareita muka ovat.

Ihmettelen edelleen, että mihin tuota 250 miljoonaa tuolla tarvitaan. Alueelle tulee tontteja ja taloja?

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

https://yle.fi/uutiset/3-11196345

Lainaa

Italialainen Osanna Group lupaa kylvää satoja miljoonia euroja rakennus- ja matkailuhankkeisiin Suomessa. Ylen selvityksessä konsernin todellisesta toiminnasta löytyy vain vähän näyttöä.

Mänttä-Vilppulaan suunnitteilla olevan mittavan rakennushankkeen taustalla oleva salaperäinen italialainen konserni on todellisuudessa joukko rutiköyhiä yhtiöitä.

Osanna Group myös ilmoittaa kumppanikseen yhtiöitä, joita ei ole olemassa tai joilla ei näytä olevan todellista tai uskottavaa liiketoimintaa.

Italialaisyhtiö on luvannut hankkia rahoituksen, jonka turvin aiotaan rakentaa lentokenttää ja luksusasuntoja yhdistävä alue Mänttä-Vilppulaan. Rakennushankkeen arvo on toteutuessaan 250 miljoonaa euroa.

...

Osanna Groupin verkkosivuilla luodaan vaikutelmaa suuresta konsernista, joka toimii useissa maissa ja jolla on laaja kumppaniyritysten verkosto eri puolilla maailmaa. Kumppaniyritykset toimivat esimerkiksi sijoitus- ja varainhoitobisneksessä. Ylen tutkimuksissa konsernin itsestään luoma kuva osoittautuu kyseenalaiseksi.

Osa kumppaniyrityksistä näyttää olevan tekaistuja. Tietoja yhtiöistä ei löydy minkään maan kaupparekistereistä. Myöskään mitään näyttöä siitä, että yhtiöt olisivat toteuttaneet todellisia tai merkittäviä hankkeita missään päin maailmaa ei löydy. Osa kumppaneiksi kerrotuista yhtiöistä on varattomia pöytälaatikkoyhtiöitä. Niissä on johtajina henkilöitä, jotka ovat omistaneet tai johtaneet monia muitakin pöytälaatikkofirmoja.

...

  • Osanna Group on perustanut Mänttä-Vilppulan hanketta varten suomalaisen yhtiön nimeltä Osanna ACI Finland Oy. Osanna Group omistaa suomalaisesta yhtiöstä 51 prosenttia.
  • Loput osakkeista omistaa brittiläinen yhtiö Asset & Capital Investments Ltd.
  • Taustalla olevien italialaisen ja etenkin brittiläisen yhtiön taloudellinen tilanne on varsin heikko. Osanna Groupilla on pääomaa hieman yli miljoonaa euroa.
  • Brittiyhtiön varat olivat viime vuoden lopulla alle neljä tuhatta puntaa eli hieman yli 4 000 euroa.

 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä mänttäläisten - ja siinä sivussa myös ilmailijoiden -  täytyy olla kiitollisia siitä, että vielä löytyy tällaisia uhrautuvaisia ihmisiä, jotka ovat valmiita riskeeraamaan rahansa heidän hyväkseen. Huh huh.

OJ  

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2 minuuttia sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti:

Kusettaminen on monesti ilmaista

Joo, tässä tapauksessa vain 10M€ Mäntältä sulkutilille, jos ei täytä velvoitteitaan.

Rod :cool:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän saa syrjäkylän päättäjät vetämään bussin noin huolella rotkoon. Ihan sairasta touhua.

Valtion pitäisi voida ottaa holhoukseen tuollainen kunta, valtion syliin kaikki kaatuu kuitenkin siinä kohtaa kusettajaporukka on hävinnyt jonnekin.

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
17.1.2020 at 20.33, Tatu Koiranen kirjoitti:

Suurin riski tuossa lieneekin se, että kentän olemassaolosta / rajoitusten keksimättömyydestä / yms ei ole takeita. Raadollisesti ajateltuna ei tarvita kuin yhdet kunnallisvaalit.

Suurin riski taitaa olla se, että tämä Francisco Oseanna tunkee sulkutilillä makaavat kymmenen miljoonaa taskuihinsa ja nauraa matkalla pankkiin. 
 

Sunnycarcenterit ja juraseparkit ovat pähkinöitä tämän kusetuksen rinnalla. Siellä voi Mänttä-Vilppulan kunnantalolla pikkaisen kuumotella nyt...

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
19 tuntia sitten, Mikko Salminen kirjoitti:

Suurin riski taitaa olla se, että tämä Francisco Oseanna tunkee sulkutilillä makaavat kymmenen miljoonaa taskuihinsa ja nauraa matkalla pankkiin. 

Sunnycarcenterit ja juraseparkit ovat pähkinöitä tämän kusetuksen rinnalla. Siellä voi Mänttä-Vilppulan kunnantalolla pikkaisen kuumotella nyt...

Joo, siltä nykytilanteen perusteella näyttää. Päätös ei tosin saa lainvoimaa ennen 5.3.2020 eli siihen asti rahatkaan eivät taida kadota. Kunnassa uskoa riittää edelleen ja riskitaso on kuulemma nolla: https://www.manttavilppula.fi/kaupunkipalvelut/kaupunki-tiedottaa/epailykset-eivat-ole-horjuttaneet-toimijoiden-luottoa-sassin-hankkeeseen-kaupunki-vastaa-kysymyksiin-ja-vaitteisiin/

 

edit: 10.2: mänttävilppula on kenties tullut toisiin ajatuksiin asian suhteen ja poistanut aiemmin julkaisemansa sivun, joka viestiin on linkitetty. Poistetulla sivulla ollut teksti on kopioitu talteen io-techin bbs:ään, tähän viestiin: https://bbs.io-tech.fi/threads/lakeside-airpark-finland-taas-tyhmiae-koijataan.225767/page-12#post-6549077

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti kun kaikki muut kusetustavat on ajan myötä vaikeutuneet, enää kun ei mummoille voi myydä kymmenosaista tietosanakirjaa kirjahyllyyn, sairailla lapsillakaan ei voi kusettaa sekä pelastushelikopterikusetuksetkin on jo valtaväestön tiedossa, niin kunnanisiä voi vielä kusettaa ja vedättää ihmeellisillä hankkeilla ja tarinoilla.

Vantaan hylkäämä Jurasepark -spiraalipullatyyppi tappelee nyt Soinin kunnassa. Piti tehdä (jälleen kansainvälisellä rahalla) esimerkiksi igluja ja kunnanjohtaja sanoi että ei tule haasteita eikä tule kuluja ja riskikin on harkittu tarkkaan. No mites kävikään. Tuli vähän kaikkea.

 

Lainaa

Pieni eteläpohjalainen Soinin kunta on joutunut erimielisyyksiin muun muassa epäonnistuneesta Jurase Park -hankkeesta tunnetun yrittäjän Jorma Leppäniemen kanssa.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006375316.html

Ja Mänttä-Vilppula aikoo nyt vetää samaa kaistaa. :thmbup:

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään