Peter Tähtinen

Missä voi uusia MEP IR:n

9 viestiä aiheessa

Kohta lähestyy päivämäärä jolloin MEP IR-kelpparini vanhenee. 

Arvostan hyviä ehdotuksia siitä, missä sen uusiminen traditionaalisella mäntäkoneella (muu kuin DA42) hoituisi ilman että tarvitsisi matkustaa maapallon toiselle puolelle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kysymyksessä ei ole vikaa, mutta kun ei ole asiasta kokemusta, niin vastauksen etsiminen netistä on vaivalloista puuhaa.

Puola ei ole kaukana, mutta siellä(kin) käytetään DA42:ia tai Tecnam P2006:ia Rotaxeilla. Yhden koulun löysin jolla on pari Senecaa Varsovan lähellä:

https://poland-pilot-academy.com/training/me-ir/

Ja ruotsalaisetkin käyttävät paljon DA42:ia. Joka tapauksessa ATO-koulujen lista löytyy täältä:

https://www.transportstyrelsen.se/sv/luftfart/Certifikat-och-utbildning/Flygskolor/Flygskolor-med-tillstand/Flygplan-ATO/

Olipa siellä jollakin King Air 200 ja myös Mitsu MU2: http://milesflighttraining.com/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Kysymyksessä ei ole vikaa, mutta kun ei ole asiasta kokemusta, niin vastauksen etsiminen netistä on vaivalloista puuhaa.

Puola ei ole kaukana, mutta siellä(kin) käytetään DA42:ia tai Tecnam P2006:ia Rotaxeilla. Yhden koulun löysin jolla on pari Senecaa Varsovan lähellä:

https://poland-pilot-academy.com/training/me-ir/

Ja ruotsalaisetkin käyttävät paljon DA42:ia. Joka tapauksessa ATO-koulujen lista löytyy täältä:

https://www.transportstyrelsen.se/sv/luftfart/Certifikat-och-utbildning/Flygskolor/Flygskolor-med-tillstand/Flygplan-ATO/

Olipa siellä jollakin King Air 200 ja myös Mitsu MU2: http://milesflighttraining.com/

Onhan se kovasti mennyt tuohon Dragonfly eli suomeksi sudenkorento kantaan tuo training -mpl:-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivon mukaan ei.  Simut ovat jo paljon kehittyneempiä kuin esimerkisi niinä vuosina kun useimmat light twin mäntäkoneet näkivät päivänvalon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisaalta simuissa ei niiden hyväksynnän näkökulmasta ole ihan hirveää kehitystä viime vuosina näkynyt. Kun FTD2 ei ole kelvannut ennenkään, niin olisi melkoinen ihme, jos se yhtäkkiä alkaisikin kelvata. Käsittääkseni hyvin harvan MEP-koneen simu on sitä korkeammelle tasolle sertifioitu. Kun mitään projektia ei ole EASA:n suunnalta edes varovaisesti julkaistu, en pidättelisi henkeäni seuraavaa kymmenteä vuotta.

7 tuntia sitten, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Olipa siellä jollakin King Air 200 ja myös Mitsu MU2: http://milesflighttraining.com/

Kingistä tai Mitsusta ei ole apua MEPin uusintaan, kun ovat turbiinikoneita.

 

Alkuperäiseen kysymykseen liittyen, mulle on jäänyt jostain käsitys, että ainakin Tarhasen Karilla olisi "pääsy" johonkin perinteiseen MEP-koneeseen joko Suomessa tai Virossa, jolla varmaan tarkastus onnistuisi, mutta saatan muistaa väärinkin.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään