Tommi Lindgren

Siperiasta Moskovaan matkalla ollut lentokone joutui tekemään ennalta suunnittelemattoman laskun humalassa häiriköineen miehen vuoksi.

2 viestiä aiheessa

Humalassa ollut matkustaja on pidätetty, kertoivat Venäjän viranomaiset tiistaina.

Viranomaisten julkistaman tiedotteen mukaan nelikymppinen miesmatkustaja oli yrittänyt tunkeutua koneen ohjaamoon kesken lennon vaatien konetta muuttamaan kurssiaan. Tiedotteen mukaan matkustaja oli ollut humalassa.

Kone oli matkalla Siperian Surgutista Moskovaan. Aeroflotin lento SU 1515 laskeutui Hanty-Mansijskin kaupungin lentokentälle Länsi-Siperiassa. RIA Novosti -uutistoimiston mukaan kaupungin lentokenttä oli evakuoitu ja eristetty ennen koneen laskeutumista.

Epäilty oli väittänyt olevansa aseistettu ja uhkaili koneen henkilökuntaa. Häntä epäillään ilma-aluksen kaappaamisesta, mistä enimmäisrangaistus on 12 vuotta vankeutta. Miehellä on jo valmiiksi rikosrekisteri.

Koneessa oli runsaat 70 matkustajaa, jotka kuljetetaan Moskovaan erillisellä lennolla.

19FFA519-354D-44EF-8AEC-2EA9A8B921F2.gif

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Ei minun ollut tarkoitus lentää Afganistaniin ollenkaan" :-[

Lainaa

41-vuotias mies oli käskenyt koneen kapteenia lentämään Afganistaniin.

Miehellä oli kuulusteluissa vaikeuksia selittää tekoaan.

–Ei minun ollut tarkoitus lentää Afganistaniin ollenkaan. Tämä kaikki ei ole niin yksinkertaista, kuin miltä ensivilkaisulta näyttää, mies oli sanonut.

Kaappari itse kiistää jyrkästi olleensa päihtynyt teon aikaan.

Mikäli mies todetaan syyntakeiseksi, häntä uhkaa 7-12 vuoden ehdoton vankeus.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/071f335c-4c1d-4622-bf4c-0efcf27fcba8

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään