Tero Hannula

Finnairin kapteeni puhalsi 1,5 promillea

159 viestiä aiheessa

En tiedä, kun en todellakaan ole lukenut tätä keskustelua, onko kukaan maininnut siitä, että joku uusi tai ulkopuolinen voisi jopa ihmetellä, kun yhden yksittäisen elävän henkilön tekemisiä vatvotaan täällä päivästä ja viikosta toiseen. Mulla tulee ensimmäisenä mieleen susilauma kännisen lentokapteenin kimpussa, lynkkaus tai kölin alta vetäminen.

Eikö tuota otsikkoa voisi vaihtaa vaikka "alkoholivalistusta lentokapteeneille" tai jotain muuta nerokasta?

Ei tämä kyllä näytä hyvältä minun mielestä, mutta suomalaista mielenmaisemaa kuvaa hyvinkin, en tykkää :thmbdn:.

:cool:

Muokattu: , käyttäjä: Markku Vainio
Kysymysmerkki lisätty
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuskin tässä yhtä ainoata vedetään kölin alta, olen kyllä Markku ymmärtänyt että koko ammattikunnan hyvinvoinnista ja samalla matkustajien on lähinnä kyse.Se että emme ole vielä löytäneet hyvää järjestelmää onkin sitten eri juttu.Nyt meillä on jo jos jaksat lukea huolena,alkoholi, huumeet, lääkkeet ja väsymys, ehkä vielä joku jäännyt, stressi saattaisi olla.Osallistut keskustelufoorumiin, et ole tuomarina, lautamieheksi pääset.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Markku Vainio kirjoitti:

En tiedä, kun en todellakaan ole lukenut tätä keskustelua, onko kukaan maininnut siitä, että joku uusi tai ulkopuolinen voisi jopa ihmetellä, kun yhden yksittäisen elävän henkilön tekemisiä vatvotaan täällä päivästä ja viikosta toiseen. Mulla tulee ensimmäisenä mieleen susilauma kännisen lentokapteenin kimpussa, lynkkaus tai kölin alta vetäminen.

Eikö tuota otsikkoa voisi vaihtaa vaikka "alkoholivalistusta lentokapteeneille" tai jotain muuta nerokasta?

Ei tämä kyllä näytä hyvältä minun mielestä, mutta suomalaista mielenmaisemaa kuvaa hyvinkin, en tykkää :thmbdn:.

Joo tosiaan,huomaa ettet olekaan lukenut kuin ehkä pari viimeistä kommenttia. Tässähän on käynnissä jonkinlainen spekulointi ihan yleisellä tasolla,että mikähän mahtaisi olla se systeemi/menetelmä jolla alkon huurut ohjaamossa kitkettäisiin mahdollisimman vähiin.Yhtä,ratkaisevaa parannusta ongelmaan kovin helpolla tunnu olevan olemassakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mua haittaa mitä te keskustelette mutta kaikkien keksimienne asioiden liittäminen tähän yhteen ja tiettyyn kapteeniin on minun mielestä epäasiallista.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos maksa-arvot ovat pielessä, on syy joka tapauksessa selvitettävä, oli se mikä tahansa. Kohonneet arvot voi toki aiheuttaa muukin sairaus kuin alkoholismi, mutta syy pitäisi aina selvittää. Siinä mielessä arvojen säännöllinen mittaus voisikin hyvin olla paikallaan niin lentävällä kuin maassakin pysyvällä henkilöstöllä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Monissa isoissa taloissa varikolla on bussien tankkaajat, pesijät ja autot aamuisin käynnistävää henkilökuntaa, ainakin talviaikaan. Mitä olen koulukyytejä, ym. itse ajanut, on ainakin ennen ollut käytössä joitain alkolukkoja joissa puhallutuksen voi ohittaa x määrän, ilmeisesti vikatilanteita varten. Myös vuorojen vaihdossa näyttää käytäntö olevan että kuski vaihtuu lennosta, bussin käydessä, joten alkolukon pilliin ei tarvitse puhaltaa.

Ja usein alkolukossa on vielä määrätty aika jonka se sallii auton olla sammutettuna, ennen uutta puhallusta. Se voi olla kymmeniä minuutteja.

Jos joku haluaa kiertää alkolukon, voi se siis olla mahdollista monissa tilanteissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään