Peter Tähtinen

Vuokralle halutaan C-150/152 Aerobat ....

12 viestiä aiheessa

.... tai joku muu temppukoulutukseen sopiva kone. Kuka osaisi valistaa mistä /keneltä sellaisia nyky-Suomesta löytyy ?

Peter

Eikös Hyvinkäällä ole yks Batti? Eli kysäses Jukolan Piloteilta.

 

--

 

-Jukka Juvankoski-

-----------------------------------------------------------

X-Pilot verkkoloki: http://www.x-pilot.info/blog/

-----------------------------------------------------------

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

BF-Lennolla oli/on kai myös OH-CDA, C-150 Aerobat...on vissiin vielä rekisterissä.

Ihan varma en ole. Kannattanee kysyä...

 

PIKillä oli myös alunperin aerobat-C-150, mutta poistivat siitä temppuvarusteet, ja ovat varmaan myyneet pois...OH-CBV, mikäli muistan oikein. Samaa erää kuin Jukolan Pilottien oliko OH-CBZ.

 

Ja MIK:in C-152 on kai myös taitolentoversio, mutta varmaan haluavat pitää sen itse?

 

Patrian Bravothan ovat temppukelpoisia, mutta liikeneekö niistä yhtään?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

BF:n temppukone lentelee säännöllisesti kyllä, eli sieltä voisi irrota. Bravosta saanee maksaa itsensä kipeäksi.........

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kattelin alusrekisteriä...näyttäisi olevan BF:n OH-CDA vielä rekisterissä OH-NEU:n lisäksi.

 

Sitäpaitsi:

 

OH-CBW, Esko Määttä, Taivalkoski

OH-CBX, Kajaanin Ilmailukerho ry

 

(nämä siis sitä vanhempaa C-150 AE-sarjaa, joissa oli alunperin oranssi-musta raitamaalaus temppukelpoisuuden merkkinä, kuten Jukolan Pilottien sivuilta löytyvässä OH-CBZ:n kuvassa)

 

Ja PIK:in ex OH-CBV on poistunut rekisteristä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

MIKin OH-COX on myös Aerobat, mutta se lentää about 500 tuntia vuodessa koululentoja, osa toki temppua, joten kerhon jäsenenä moinen onnistuu, mutta se ei kyllä liikene mihinkään "liisariksi" millään ilveellä. :)

 

//Tuomas

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei! Ei kiinnostais ostaa Aerobat. Näitä on harvoin myytävänä, mutta Imatran Ilmailukerholla on käyttöön nähden liikaa kalustoa ja vain kaksipaikkaisena OH-CGL on tarkoitus myydä tulevan suven korvalla. Katsotko yhteystiedot myyjätahoon Suomen Ilmailuliiton linkeistä Imatran Ilmailukerho > toimihenkilöt >moottorilentojaosto. Kone on rungoltaan erittäin siisti ja hyväkuntoinen, moottorissa muutama sata tuntia jäljellä, eikä pahan hintainen. Sopiva pienen porukan lelu, joka kannattaisi pitää Suomessa ennenkuin baltit vievät.

Airliners.net:issä on kuvia koneesta juuri runkoremontin jäljiltä viime kesältä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vieläkö CGL on tuossa "Aatamin asussa", vai joko on tullut maalia pintaan? Toi teippirekkari oli kyllä kieltämättä huvittava, kun ekan kerran näin :P

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä on CGL edelleen pellin värinen, mutta rekisteritunnus on muuttunut astetta asiallisemmaksi kuten Viime syyskesällä Immolassa otetussa kuvasta voi nähdä. Lentsikat, liikkuessaan lentopaikan liikennealueella tai ilmassa tulee olla identifioitavissa. Sen tähden joutuu joskus koe- ja/tai katsastuslentoja varten tekemään väliaikaisia mutta kuitenkin hyväksyttäviä virityksiä, että päästään eteenpäin.

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään