Arto Virtanen

TUI jälleen vaikeuksissa

11 viestiä aiheessa

En varmaankaan liioittele kun huomautan, että viimeaikoina on ollut kohtuuttoman paljon tämä TUI otsikoissa. Teknisiä murheita tämän tästä ja peruuntuneita tai pahasti myöhässä olleita lentoja.  Toki tähän alaan tekniset murheet kuuluvat asiaan mutta silti... Matkustajien kannalta erittäin ikäviä tapauksia. 

Matkustaja olettaa että kun hän ostaa viikon pakettimatkan niin hän myös saa sen viikon matkan jossa perillä ollaan ainakin se 7 päivää kun tulo ja lähtöpäivät sisälkytetään tuohon. Kun viikon loma lyhenee päivälläkin se koskee.

Jos ostaisin valmismatkan( mitä en ole tehnyt viimeiseen 28 vuoteen kuin pari kertaa) niin näiden uutisten valossa en sitä matkaa TUIlta ostaisi. Muistakseni Finnmatkojen aikana nämä hommat vielä toimi.

Niin tai näin niin takuuvarmasti erittäin huonoa mainosta tälle matkanjärjestäjälle tämä kaikki negatiivinen julkisuus on.

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavian sivujen ja FR24:n mukaan molemmat koneet olisivat Dreamlinereita.

Phuket-HEL lento BY747 G-TUIA B788, lähtenyt äskettäin reitille joten tunnus näkyy FR24:ssä. Estimated 00:21. Colombo-HEL lento BY615, B788, FR24:ssä "status unknown" joten tunnus ei näy.

Muokattu: , käyttäjä: Ilkka Mäkelä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arlandasta on ainakin sinne puolenyön paikkeilla paikallista G-TUIB laskeutumassa, sopisi ehkä kuvioon, jos jonkin tiedon mukaan pitäisi 01:50 lähteä koneen Vantaalle. Muuta sopivaa en äkkiä löytänyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos oma aikataulu on tiukka niin jättäisin kyllä TUI:n väliin. Finnairin kaikki kaukolennot ovat nykyään statukseltaan reittilentoja, Thaimaahan (BKK/HKT/KBV) lentävät tänä talvena 16x viikossa, joten ainakin periaatteessa uudelleenreititys mahdollista. Eikä A350 kehnoin vaihtoehto pakettimatkalaisellekaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
16 minuuttia sitten, Marko Pajunen kirjoitti:

Jos oma aikataulu on tiukka niin jättäisin kyllä TUI:n väliin. Finnairin kaikki kaukolennot ovat nykyään statukseltaan reittilentoja, Thaimaahan (BKK/HKT/KBV) lentävät tänä talvena 16x viikossa, joten ainakin periaatteessa uudelleenreititys mahdollista. Eikä A350 kehnoin vaihtoehto pakettimatkalaisellekaan.

Thaimaahan siis kokonaisuudessaan 21x viikossa. Ensi talvikaudella 22x. 

En ole itse koskaan pakettimatkalla ollut, mutta eikös TUIkin myy nykyisin pelkkiä lentoja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TUI:lta saa pelkkiä lentojakin.

Teknisiä ongelmia sattuu joskus kaikille, mutta vaikuttaisi että TUI:lla kalusto on niin tiukassa kierrossa että varakalustoa ei ole ja pienikin murhe kaataa korttitalon. Eikä lainata kalustoa toisilta lentoyhtiöiltä ennen kuin turisti on ollut jumissa jo monta päivää. Ensi kerralla reissaan jollain muulla yhtiöllä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai uutisoidaanko TUIn myöhästymisistä nyt poikkeuksellisen paljon ihan vaan Vaasan tapauksen vuoksi?

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Jaakko Rantavuori kirjoitti:

Ensi kerralla reissaan jollain muulla yhtiöllä.

Minkä nimisiä yhtiöitä listaltasi löytyy kun on varakoneet ja kaikki suunnitelmat ulkopuolisestakin varakalustosta valmiina?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
10 tuntia sitten, Antti Salste kirjoitti:

Thaimaahan siis kokonaisuudessaan 21x viikossa. Ensi talvikaudella 22x. 

En ole itse koskaan pakettimatkalla ollut, mutta eikös TUIkin myy nykyisin pelkkiä lentoja?

Juurikin näin, kiitos, unohtui laskea HKT ja KBV mukaan. Finnair on jo suht iso tekijä Thaimaassa, eurooppalaiseksi.

Muokattu: , käyttäjä: Marko Pajunen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
6 tuntia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Minkä nimisiä yhtiöitä listaltasi löytyy kun on varakoneet ja kaikki suunnitelmat ulkopuolisestakin varakalustosta valmiina?

Kaikilla maassa, merellä tai ilmassa matkustajia tai rahtia kuljettavilla yhtiöillä on jonkunlainen suunnitelma siitä, mitä tehdään kun kone hajoaa ja tarvitaan korvaavaa kuljetusta. Eroja tulee sitten kun organisaation pitäisi saada nopeasti ratkaistua mitä tehdään, ja päättää onko yhtiölle edullisempaa käyttää yhteistyökumppanin kalustoa vai saada huonoa mainetta ja kiukkuisia asiakkaita.

Jatkossa voisin lentää vaikka Finnairilla, jolla ongelmia tuntuu olevan vähemmän, ainakin jos oletetaan että suomalainen media kirjoittaa tasapuolisesti ongelmista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään