Juha Paulavuo

Sharjahista Istanbuliin matkalla ollut yksityiskone on pudonnut lounais-Iranissa - 11 kuollutta

5 viestiä aiheessa

 Kone oli kanadalaisen Bombardierin valmistama suihkukone, iranilaisuutistoimisto Tasnim kertoi. Sen kyydissä oli kahdeksan matkustajaa ja kolme miehistön jäsentä. Kone syttyi maahansyöksyn jälkeen tuleen. Tasnimin viranomaislähteen mukaan koneen pilotti oli pyytänyt saada pudottaa lentokorkeutta, minkä jälkeen kone oli pian kadonnut tutkasta ja ilmeisesti törmännyt vuoreen.

 

iltalehti

EDIT

Kone oli CL-604, rekisteriltään TC-TRB

Muokattu: , käyttäjä: Juha Paulavuo
lisätty rekisteri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Löytyiskö tuon lennon tiedot vielä flightradar24-sivustolta ja jos niin miten?

Kone näkyy olleen TC-TRB

Muokattu: , käyttäjä: Rainer Karvonen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Rainer Karvonen kirjoitti:

Löytyiskö tuon lennon tiedot vielä flightradar24-sivustolta ja jos niin miten?

Kone näkyy olleen TC-TRB

Koneessa ei kai ollut ADS-B transponderia eikä multilateroinnistakaan ole saatu paikkatietoja. Linkki Flightradar 24:n korkeusdataan löytyy esim. tuolta https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20180311-0 (kun tarpeeksi monta kertaa klikkaa altitude-kuvaajaa, tulee näkyviin kuva, jossa korkeustieto näkyy loppuun asti eli korkeus alkaa kasvaa nopeasti ja sitten laskee jyrkästi).

Muokattu: , käyttäjä: Tauno Hermola
typo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Syyksi on jo ehditty ehdottaa esimerkiksi massakeskiön äkillistä muuttumista. Matkustajat ocat liikkuneet koneen takaosaan jonka seurauksena nokka on noussut ja kone sakannut. Tietysti tästäkin tapauksesta on vahvistamaton silminnäkijähavainto jonka mukaan kone oli tulessa enne maahansyöksyä. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Paavo Mäntylä kirjoitti:

Syyksi on jo ehditty ehdottaa esimerkiksi massakeskiön äkillistä muuttumista. Matkustajat ocat liikkuneet koneen takaosaan jonka seurauksena nokka on noussut ja kone sakannut. Tietysti tästäkin tapauksesta on vahvistamaton silminnäkijähavainto jonka mukaan kone oli tulessa enne maahansyöksyä. 

Vaikka kaikki kahdeksan matkustajaa olisivat tunkeneet itsensä samaan aikaan koneen takavessaan, ei sillä olisi ollut käytännön merkitystä.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään