Jaakko Männistö

TUI:n kone vaaratilanteessa Vaasan kentällä.

50 viestiä aiheessa

Melko paljon ollut nyt tällä yhtiöllä näitä ongelmia. Mikä näiden romujen historia on ja onko sama kone kuin tässä aikaisemmin?

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
14 minuuttia sitten, Arto Virtanen kirjoitti:

Melko paljon ollut nyt tällä yhtiöllä näitä ongelmia. Mikä näiden romujen historia on ja onko sama kone kuin tässä aikaisemmin?

Sama yksilö on ilmeisesti kyseessä, rekisteritunnus G-OBYG.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietämättä mitään muuta tapauksesta kuin mitä videoista nähnyt (compressor stall or surge), niin jotenkin sitä turvallisen ilmailun nimissä toivoisi, että lennon viivästyminen ei johtunut ko. moottorin ongelmista eikä kenelläkään ole ollut liian suurta kiirettä tai painetta saada konetta taivaalle 

Tämä vain käväisi mielessä, kun lento oli näemmä jo valmiiksi hitosti myöhässä. 

 

 

 

Muokattu: , käyttäjä: Sami J Sallinen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä alkuperäinen ongelma miksi kone lenettiin tukholmaan oli ongelma APU-moottorin kanssa. Tässä tapauksessa sillä ongelmalla ei voinut olla mitään yhteyttä nousussa tapahtuneen moottorihäiriön 2-mootorin kanssa. "Romu" tai ei, lintutörmäys tai muu syylinen, ahtimen sakkaus oli varmasti vain epäonnekas sattuma.

Muokattu: , käyttäjä: Sebastian Sainio
kirjotusvirhe

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäli oli lintutörmäys, niin on kyllä todella huonoa tuuria ollut :o No eiköhän tämä aikanaan selviä kun tarpeeksi kuluu aikaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
5 minuuttia sitten, Sebastian Sainio kirjoitti:

Tämä alkuperäinen ongelma miksi kone lenettiin tukoholmaan oli ongelma APU-moottorin kanssa. Tässä tapauksessa sillä ongelmalla ei voinut olla mitään yhteyttä nousussa tapahtuneen moottorihäiriön 2-mootorin kanssa. "Romu" tai ei, lintutörmäys tai muu syylinen, ahtimen sakkaus oli varmasti vain epäonnekas sattuma.

Ok. Hyvä näin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Myöhästyttää myös Kap Verdeltä Helsinkiin palaavia lomalaisia.

27.02.-18 Espargos-Helsinki saapuminen 2340 MYÖHÄSSÄ.

Kuinkahan käy aamun (28.02.-18) lennon Kap Verdelle klo 0545?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Lissabonista tulee 772 CS-TFM apuun.

Hakee vaasalaiset?? 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Myös pohjalainen Ilkka uutisoi näyttävästi tapauksesta.En onnistunut linkittämään,mutta tuollainen on pääotsake.

 
 
 

Lomalento oli muuttua suuronnettomuudeksi

Lomalaisia kuljettaneessa lentokoneessa ilmenneen moottorivian vuoksi Vaasan lentokentällä vilisi pelastusviranomaisia tiistaina.

Koneeseen tuli vika pian nousun jälkeen ja se joutui lentelemään Vaasan yllä, mutta pääsi lopulta turvallisesti laskeutumaan.

Vaasan Runsorissa työskentelevä mies näki työpaikkansa ruokalan ikkunasta, että koneessa oli molemmilla puolilla liekkejä. SIVU 5


Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Sebastian Sainio kirjoitti:

Tämä alkuperäinen ongelma miksi kone lenettiin tukholmaan oli ongelma APU-moottorin kanssa. Tässä tapauksessa sillä ongelmalla ei voinut olla mitään yhteyttä nousussa tapahtuneen moottorihäiriön 2-mootorin kanssa.

Miten voit olla asiasta varma? Facebookin ilmailuryhmässä olleen tiedon mukaan koneen toista moottoria ei oltu sammutettu Vaasassa. Se kertoo siitä, että APU oli edelleen epäkunnossa. Tiedossa ei ole oliko vikaantunut moottori se, joka oli koko käännön ajan käynnissä.

Muokattu: , käyttäjä: Harri Koskinen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei taida mennä ihan määräysten mukaan jos on toista moottoria pidetty käynnissä koko käännön ajan. Tietenkin hankalaa käynnistää jos APU on rikki ja airstartteria ei Vaasassa ole saatavilla. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
12 minuuttia sitten, Paavo Mäntylä kirjoitti:

Ei taida mennä ihan määräysten mukaan jos on toista moottoria pidetty käynnissä koko käännön ajan. Tietenkin hankalaa käynnistää jos APU on rikki ja airstartteria ei Vaasassa ole saatavilla. 

Tämä on maakuntakenttien ongelma. Monta tapausta nähnyt, kun toinen moottori käy koko käännön. Niitä airstartereita, kun ei joka paikassa ole.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
47 minuuttia sitten, Paavo Mäntylä kirjoitti:

Ei taida mennä ihan määräysten mukaan jos on toista moottoria pidetty käynnissä koko käännön ajan.

Liittyykö tuohon jotakin muuta kuin se, että käynnissä olevan moottorin puolella konetta asematasolla ei saa työskennellä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
10 minutes ago, Harri Koskinen said:

Liittyykö tuohon jotakin muuta kuin se, että käynnissä olevan moottorin puolella konetta asematasolla ei saa työskennellä?

Ensimmäisenä tulee mieleen miten ovat edes kuormanneet laukut kyytiin. 767:ssa alaruuman ovet ovat koneen oikealla puolella lukuunottamatta pientä luukkua takana. Normaalisti koneeseen taas noustaan vasemmalta puolelta kyytiin joten molemmilla puolilla työskennellään. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2 minuuttia sitten, Paavo Mäntylä kirjoitti:

Ensimmäisenä tulee mieleen miten ovat edes kuormanneet laukut kyytiin. 767:ssa alaruuman ovet ovat koneen oikealla puolella lukuunottamatta pientä luukkua takana. Normaalisti koneeseen taas noustaan vasemmalta puolelta kyytiin joten molemmilla puolilla työskennellään. 

Sama asia kävi minullakin mielessä. Eli jos on pidetty vasen moottori käynnissä, niin koneeseen on täytynyt ottaa matkustajat sisään oikealta, koska Vaasassa ei ole matkustajasiltoja. Tai sitten käynnissä olevaa moottoria on vaihdettu käännön aikana? Jostain syystähän kääntö venähti noin 3,5 tunnin pituiseksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään